Vi sidder i de små timer i et spil der er ved at bryde op, vildand har fået sine stack ved at ramme mange sets og har vist utallige AK, AA, QQ op, men også meget skrald. Han er rimelig straight forward, men laver nogle underlige plays og er generelt ofte out of line og svær at læse. Han har en del gange inden for 20 hænder lavet disse raises uden at blive contestet. Er slet ikke sikker på at det TAG image jeg har på ham er korrekt. Han er callish med semihænder og træk imiddelbart.
Jeg har spillet tight men taget mange potter i position med spekulative hænder, har desuden fået konger knækket i stor pot, men lavet nogle gode calls på vildand og føler at hans stack sikkert er på vej over på min side.
vi er 3 handed blinds 5/10. jeg sidder med 2500, vildand med 5000.
Vildand siger 250 fra knappen
sb folder
HERO kigger ned i KQ♦ og...???
5/10kr live - preflop
Jeg smider sgu bare.
Et call sætter os i en grim situation postflop, hvor vi sidder OOP med en hånd, der har grimme reverse implied odds. Et raise er også klamt, da jeg ville hade at få et 4bet i hovedet og samtidig gider vi ikke engang have et call af vores 3bet.
Det kan godt være, vi er lidt foran pga. hans bettingsize (den er jo latterlig), men jeg smider bare for at undgå en svær og dum situation.
føler selv at det er et fold 100/100.
Men blev argumenteret ind i at hans range var så skraldet at den ikke kan smides. Han raiser ved at tage en stack uden hensyn tagen til hvad der er i stacken, han raises før denne hånd har været alt fra 200-600krs open raise uden showdown
Mit modargument er at vi er oop og den bliver extrem svær at spille ved at call og klam ved et 3bet. Et shove er næstbedste løsning men donket for 250 bb IMO, så hellere vente til et bedre spot når vi har edge.
Er vi enige om at selv om han spiller mega loose/spewy og er kæmpe donk skal den bare drysses ALTID.
Ja det kan vi godt blive enige om. Hvis han laver den slags play, så burde vi godt kunne trappe ham og få vores penge ind hvor vi har rigtig mange procenter på vores side.
Hvis din modstander vælger at raise 25BB preflop er din strategi at vente på meget stærke hænder og så straffe ham sanseløst hårdt. KQs er borderline især OOP. Kommer jo også an på hvor volatilt du er klar på at spille med din dybe stack.
Dog....
"Er vi enige om at selv om han spiller mega loose/spewy og er kæmpe donk skal den bare drysses ALTID"
Nej, hvis han er så uberspewish flatter jeg og forsøger at ramme floppet hårdt og så stacke ham af i en 500BB pot. Glem alt om shove og 3bets og spil istedet et flop imod ham.
Jeg caller bare og ser et flop, så dybt her har vi fine implied odds, og en god handske der kan floppe straights OG flushes!
KBB:
imo er der da ikke fine implied odds, når potten bliver 500 kr. preflop ved et call med kun 2000 bag.
jeg folder også meget tit her, men caller jeg går jeg selvfølgelig insta broke ved alle K Q flushdraws samt flops ala JTx og nok også J9x 98x.
Jeg synes meget han ligner et mellempar, som han ikke har lyst til at spille alt for meget postflop med. men hvis han altid åbner sådan der, kan du jo nemt være foran.