Hej,
Jeg får AA mod villain, som er bingobult. Han sidder med fine stacks på de fleste af sine borde, men jeg synes ikke, han spiller top godt (ligesom mig i den session :( )
Jeg får A♥A♠
Seat 1: Gozidi ($565.40 in chips)
Seat 3: BingoBult ($1,102 in chips)
Seat 4: mjfree007 ($538.30 in chips)
Seat 6: Hero ($1,139.50 in chips)
Seat 8: jero2Nade ($3,387.75 in chips)
mjfree007 posts blind ($5), Hero posts blind ($10).
PRE-FLOP
jero2Nade folds, Gozidi calls $10, BingoBult bets $50, mjfree007 folds, Hero bets $140, Gozidi folds, BingoBult calls $100.
FLOP [board cards 6♠,7♥,5♠
Hero bets $240, BingoBult bets $952 and is all-in,Hero calls $712.
Er det ikke std?
5/10nl - AA raises AI på draw flop
Ligner standard i mine øjne - han tager den all in på så mange hænder der du slår, selvom chancen for set self også er til stede..
Vil sige at calle all in her vil være +EV i længden..
Larsen
I mine øjne ligner det han har ramt 2 par på floppet (gætter på 6-7), det er klart til fold
EASY LAYDOWN!!
Hvad havde han?
@j-star: Du skal have den ros at du er meget præcis når du sætter modstanderen på en hand range.
Vel ret std at give den mere preflop...?
Siger selv omkring 185 i stedet for 150...
Ellers er floppet std...
Ikke så meget dit nick jeg tænkte på - det var bare mere at på lidt højere niveuaer, som 10/20 må betegnes som at være.. Der synes jeg det er for weakt at straks se den slags spøgelser..
Selvfølgelig er 67 en mulighed, men tendensen er des højere limit - des mere bluff/fancy plays bliver der lavet?
Det er i hvert fald min personlige opfattelse og erfaring, kan godt være jeg tager fejl!
Men jeg vil i hvert fald stadig fastholde, at det er +EV i længden at lave callet..
At tinamus så nok har tabt denne hånd skulle ikke undre mig siden den er postet ;-)
Larsen
jeg siger mere pre. ala 180-190.
går seføli til bunds på flop.
husk i øvrigt at slet dit nick fra blinds.....
Jeg siger $200 (4 x villains raise) når jeg raiser fra big blind her. Du tilbyder for gode implied odds når du raiser så lidt.
Jeg går broke med AA for 100 bbs på (stort set) any flop i en rr pot.
Jørn
Synes nu hånden er meget standard, svært at lægge AA i det spot...
Men ja måske en tand højere preflop...
Som de andre, svært at lægge AA i dette spot, men vi er sikkert bagud mod draws/ramt straight/2par flushdraw.
dog et call.
Hvad endte hånden?
Running bad?
Det er det nemmeste call i pokerhistorien m8 :-)
Jeg giver den også lidt mere preflop, men mener aldrig du kommer væk her.
Fint spillet. Eventuelt give den lidt ekstra reraise preflop. Specielt når du er ude af position.
Ja, klart den skal poppes mere pre - det havde jeg ikke set!
Jeg havde bare vænnet mig til at sige 140 mod ham pre.
Alle: Ja, jeg tabte til j - star! han gættede hånden sick! 67suited til den flotte villain. Røjsern! Ja, let flot call!
JA, jeg er vist running lowsy bad
Btw, villain rammer lige et hus på river - salt i såret....
j - star, spiller du på ongame eller pacific?
Som spillet ville jeg folde hånden.
Men et hak mere prefold, havde det aldrig sket.
Jeg spiller på Ongame, under andet nick.
Hvad havde du sat ham til?
j - star
Det kan du simpelthen ikke mene, det er virkeligt elendigt at folde floppet.
Det er altid lettere at være tilskuer og kommentere andres spil.
Men ville selvfølgelig også have f..... svært ved at smide den selv!!
Hvilke andre hænder ville i sætte ham på ?
@ j-star
At folde dette flop med AA i rr er - EV, det kan ikke diskuteres?
"Hvilke andre hænder ville i sætte ham på ?"
Skal jeg nævne samtlige 147 holdings?
Jeg giver den mindre preflop, sandsynligvis flatcaller jeg bare. Det er sådan et lille eksperiment jeg kører om stort set aldrig at 3-bette preflop, men i stedet spille en masse medium sized pots, og udnytte min store edge i post-flop spillet.
Preflop er ikke godt, jeg siger omkring 185. Floppet er naturligvis et autocall.
kalsen
Lyder som en superidé, hold os postet her på PN om hvordan det går, du kan eventuelt lave en tråd når du har tjent din første million.
@kalsen
"Jeg giver den mindre preflop, sandsynligvis flatcaller jeg bare. Det er sådan et lille eksperiment jeg kører om stort set aldrig at 3-bette preflop, men i stedet spille en masse medium sized pots, og udnytte min store edge i post-flop spillet."
You got to be kiddin' me...!?!
@Tinamus
Som andre, mere preflop, autobetalt på floppet!
Preflop går jo: 50 -> 150 -> call 100 fra villain, right?
Det synes jeg er fint med effektive stacks på 110BBs. Havde han sagt 40, havde jeg også sagt 140-145. Jo større andel af stakken man kan få ind preflop, jo mindre 3bet behøver man at lave. Ret std.
- AB
Et potreraise preflop er til 165, vi er oop og har lidt mere end 100bbs effektive stacks. 150 er i underkanten.
Well, om jeg havde sagt 180, tror jeg ikke gør så meget. Jeg tror nu, villain caller alligevel. Men rigtigt, pre skyder jeg mig selv lidt i foden - jeg synes ellers ikke jeg normalt better for lidt eller raiser for svagt.
AB: Jo, jeg siger totalt 150, som jeg husker hånden.
@Ahle: Nej.
...Med mindre din 3bet range kun er AA-KK selvfølgelig. Så skal du sige ~215 for ikke at give neutrale odds til setspiking (hvor AA tager 1,1k varians og parret tager 165 i varians). Sådan cirka i hvert fald.
- AB
AB:
Vil du uddybe følgende:
"Med mindre din 3bet range kun er AA-KK selvfølgelig. Så skal du sige ~215 for ikke at give neutrale odds til setspiking (hvor AA tager 1,1k varians og parret tager 165 i varians). Sådan cirka i hvert fald."
@Tinamus
Jo mere præcist villain kender din 3-bet range jo mere skal du sikre at du ikke giver for gode implied odds.
Hvis dit 3-bet range er så bredt at du ikke stacker af på et random flop, så behøver du ikke raise så meget, da villain kan ramme et set uden at få "korrekt" betaling.
Jørn
@Tinamus
Jeg har ikke selv gjort det, men på at tæl (sådan cirka) hvor procentvis hvor mange flops du stacker af på efter at have 3-bettet.
Hvis du stacker af 100% så skal du raise til $215 for at undgå at give villain odds med sit set. Odds for set a 1:7,5 og villain betaler nu et raise på $165 mod at vinde $1200, dvs ca 1:7,3, så han laver en lille fejl ved at kalde.
Hvis du stacker af 50% er regnestykket mere kompliceret fordi du måske skyder et c-bet og folder til et AI, eller bliver kaldt, checker turn og folder river eller andre scenarier. Lad os sige du raiser til $150 som foreslået af AB. Potten er nu $300 og lad os sige du stacker af 50% til $1000 og taber $200 (et c-bet) de øvrige 50%. Du taber nu igennemsnit $600 på floppet hvis din modstander har ramt et set. Din modstander har kaldt $100 for at vinde $50+$10+$150+$600 = $810, dvs. ca 1:8, dvs. et raise til $100 er EV neutralt hvis du stacker af 50% af tilfældene (i min simple model).
Jørn
AB:
Thyssen fortalte det.
Tak for det. Jeg smider ikke stakken efter ethvert random flop.
Matematisk set på variansen være den samme:
AA vinder $165 7 gange, men taber $1100 een gang
PP taber $165 7 gange, og vinder $1100 een gang
Variansen er ca $133 for begge spillere.
Jørn
@Thyssen: Joeh.. øhrm.. korrekt, mht. variansen. Det var et forkert ord at bruge. "Risiko" ville måske være mere korrekt. Det er to forskellige problemstillinger, og nuancen er ret åbenlys.
@Tinamus: Hvordan kan du stille det sidste spørgsmål efter at have læst Thyssens indlæg? (Hint: Du lod givetvis ikke mærke til, hvad der stod i det).
@AB
Sry, jeg er desværre ikke kvinde og kan dermed ikke gætte hvad du mener når du bruger "forkerte" ord :) lul
Yup, den ene spiller risikerer $1100 for at vinde $165 og den anden risikerer $165 for at vinde $1100.
Jørn
@ Thyssen, AB
Bare for at fluekneppe lidt, så er det klart -EV for villain at calle $165 ekstra, selvom han ved, Hero stacker off hver gang. Hero kan floppe oversettet, og selv uden har han typisk noget, der ligner 10% equity i en $2300 pot på floppet, hvilket skal med i beregningen.