Vi har spillet HU et par timer. Og stacks er skiftet ganske voldsomt, han har været i 13k, det samme her jeg.
Preflop har der været en del 3-bets, men ganske få 4-bets.
Jeg doblede med flush over flush for 10 hænder siden or so.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det er en anden der spiller på account nu, da villians spillestil er skiftet en del, fra den mere passive check/call, til raise/check raise mode.
- mbcz8844 sitting in seat 1 with $6218.00 [Dealer]
- D58 sitting in seat 2 with $7741.00
mbcz8844 posted the small blind - $5.00
D58 posted the big blind - $10.00
** Dealing card to D58: A♥, K♣
mbcz8844 raised - $35.00
D58 raised - $110.00
mbcz8844 raised - $375.00
D58 called - $375.00
Pot: 750$
** Dealing the flop: 10♥, A♦, 5♦
D58 checked
mbcz8844 bet - $625.00
D58 called - $625.00
Pot: 2.000$
** Dealing the turn: 6♠
D58 checked
mbcz8844 checked
Pot: 2.000$
** Dealing the river: 9♥
D58 bet - $1245.00
mbcz8844 went all-in - $5223.00
Meh?
Hvad sætter vi ham på?
Har aldrig set det her før, han plejer at skyde alle 3 streets hvis han har ramt noget fra starten.
Other comments?
5/10NL HU, 620bb dyb river decision
ret mærkelig linje. Den eneste jeg rigtigt kan se villian spille sådan er 87♦, eller kan self også trappe med noget
jeg folder den
kiggede ellers lidt mens i spillede ;)
Jeg kan meget bedre lide et river check.
Nu får du netop denne svære beslutning, og de skriver selv, at villain er blevet aggressiv / mere tricky.
Jeg vil hellere C/C river end B/C.
Jeg vil hellere have, at du tager beslutningen: Better jeg, og han raiser mig, så folder jeg.
Frem for: Jeg better og ser, hvad der sker.
Jeg synes, det virker som om, du allerede pre-flop ingen plan har for hånden.
Som spillet VBer du river, men vi ved ikke, om villain ved, det kun er et VB, eller om villain tror, det er et bluff (nok lav %).
Det er tricky i og med, at villain ikke better turn.
Jeg kan kun sætte ham på T9 eller 87, men spørgsmålet er, om han better all-in med sin T9.
Desuden er det værd at bide mærke i, at han med 87♦ nok byder turn.
Jeg tror, han er ude i en skæg.
jeg kan også bedre lide c/c, om villian er capable at rykke ind med air
omg du spiller den ringe
Well, det der er helt væk her, kan bl.a. være at Fisken ikke lige smækker over toppen pre til omkring 1000.
Når han ikke gør det, kan han jo med fordel raise floppet.
Når han ikke gør det, kan han jo med fordel checke river.
5 mulige linjer up for grabs:
Nakke pre, jam flop + turn
CR flop, skyd turn
CC flop, lead turn
Lead flop
CC flop, check turn, check river.
@Kalash
Ingen af dine angivne linier er gode.
/Lars, 34, Nyborg
Mellem Kalash og jeg?
Når han mander sig op, og finder de store sedler frem.
/Lars, 34, Nyborg
@Fisken
Reverse post det der ????? (at least)
Den er jo sick ringe spillet, kender dig da bedre end det crap der ? - Det kan godt være at det snart er jul, men den gavebod er vist lige stor nok hva?
/Kimo
Det ligner skæg, Hvorfor re-raiser du ikke på floppet? og raiser turn?
Hele linjen giver ikke mening.. Inden jeg så river tænkte jeg KK, men det tror jeg ikke han reraiser allin med på riveren..
Jeg er meget enig med Kalash, den her er skidt spillet.
I og med der ikke har været så mange 4 bets pre, er det ok du bare vælger at betale.
Når det så er sagt, vil jeg mene, du er nødsaget til at gi på nakken post-flop og skyde turn.
Betaler villian også turn må vi evaluere på river.
Når du vælger at spille den som du gør, så er du nærmest nødsaget til at c/c river. Dit bet på river ligner rigtig meget noget AQ/AK værk som du lige prøve at presse det sidste ud af.
Som andre også nævner, er problemet her, at du skaber en unødvendig svær situation for dig selv.
Check river og snap-call hans bet.
snowking
Hmm, det var da godt nok en halv hård kritik - er det virkelig så slemt?
Indtil river spiller jeg den som oftest på samme måde da vi ofte er WA/WB - med ganske få 4 bets tvivler jeg på 87s osv. er i spil...
Check/call river er nok bedre mod en tricky bavian, men kunne sagtens se mig selv spille den ligeså til tider (at det så måske siger mere om leaks hos mig er jo så ikke så godt...)...
Som spillet betaler jeg river...
@ kalash
Kan du ikke prioritere dine linier?
Vil meget gerne høre mere om denne hånd, og lære en masse. Jeg kan da selv starte :-)
1) CC flop, check turn, check river.
2) CR flop, skyd turn
3) CC flop, lead turn
4) Lead flop
5) Nakke pre, jam flop + turn
Hvad siger I andre HU eksperter...?
Selv bruger jeg sjældent 3 og 4, men vil meget gerne høre mere om i hvilke specifikke situationer i bruger dem, og med hvilken range af hænder :-)
Hmmm.. Små 14 k på bordet og I har begge været i 13 k.. Enten har I begge lavet pænt syge comebacks eller også har raken været pænt hårde ved jer..
Mht hånden.. Skulle have et pænt godt read på manden for at finde et call frem.. Men jeg ër også en HU-donk..
@Fisken
Kommer du snart med en "løsning" på denne her, jeg synes den er ret spændende.
@ Fisken
Vil du ikke undlade at komme med "resultatet" til Sasuke, Kalash og alle de andre chefer har kommenteret min sidste post? :-)
Mon ikke de logger på senere, med nogle gode tømmermændsguldkorn :D
Største fold evaaarrrrr
Jeg forstår ikke hvordan du ikke kan raise floppet her... virker scared/uklogt - hvilket flop havde du lige regnet med at ramme med AK? Hvis villain fylder op senere i hånden på de freecards står du i en klam situation - han bluffer megasjældent og du har svært ved at komme væk.
@ Jungle
Det afhænger totalt af hvem du spiller imod - du kan ikke bare liste de 5 muligheder op i en eller anden rækkefølge for en 600bb pot
Tox
www.1623poker.com
Tox:
Vi er enige om, du kun folder, fordi du ikke ved, hvor faen du står i hånden, right?
Er river ikke oplagt at bluffe for villain? Det virker meget underligt, hvis Fisken spiller en monster like this.
Jeg har gået og tænkt over den i dag, og jeg er kommet frem til, at det sandsynligvis kan betale sig at kalde, fordi Villains bluffrate er højere end normalt.
Du ligner jo en svag hånd, da du burde have vist aggression tidligere. Det eneste, der kalder hans raise på river, er A9, T9, og dermed er det et godt sted at bluffe.
Desuden er hans range meget snæver, så det må kunne betale sig at kalde.
Det må dog overlades til Thyssen at finde ud af, hvor stor en procentdel af gangene, Villain skal bluffe, før et kald bliver +EV.
Nå, så er jeg vist blevet ædru igen, tak for kommentarer so far..
Har kun postet denne hånd for at få en masse kritik og råd da jeg lige er begyndt at spille HU, og er kæmpe deep stack tyr.
@Tox, Kalash, og andre
De linjer i beskriver lægger op til at vi går broke med TPTK for 620 bb's, er det forstået rigtigt?
Er det ganske std. i HU i et forholdsvist aggro game?
/HU Fisken
@ Fisken
Kort sagt: Ja. Men der er flere grunde til at du skal lave det raise..
@ Tinamus
Fisken ligner præcis hvad han har, men hvis villain er nogenlunde sane er han nok klar over at det ikke er en go ide at prøve at få folk til at smide AK på sådan et board..
Nej, jeg folder fordi det er ultrasjældent villain ikke raiser for value - det skal virkelig være en psycho og man skal være helt klar over at vedkommende er i stand til at lave så vildt et play for at kunne calle.
Tox
www.1623poker.com
Fisken: Det er ikke unormalt, nej. Men alle linjerne ligger bestemt ikke op til at spille for stakken, flere af dem har indbygget potcontrol - prøv dig frem og find ud af, hvad der virker.
K
Jeg bruger stort hele time banken på 2 min før jeg folder, og han flasher 42o i hovedet på mig og spiller altså bordet.