Hej,
Villain har jeg før set på 10/20 og spillet en del med på 5/10.
Han spiller udmærket.
Hero sidder med TT
Seat 1: kissanuba ($2,307 in chips)
Seat 2: Hero($1,346.25 in chips)
Seat 8: hermaria ($955 in chips)
Seat 9: hempula ($881.30 in chips)
Seat 10: Hirose ($327 in chips)
ANTES/BLINDS
_Broken_ posts blind ($5), hermaria posts blind ($10).
PRE-FLOP
hempula bets $35, Hirose folds, kissanuba folds, herobets $120, hermaria folds, hempula calls $90.
FLOP 2♥,K♣,8♠
Hero bets $150, hempula calls $150.
TURN K♠
Hero checks, hempula checks.
Ok, jeg checker her. Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre, hvis han bettede her.
RIVER 6♦
Hero ?
Har jeg et VB her?
/David
5/10nl mod reg i rr oop
Hilbert:
Jeg har TT her.
Jeg synes, det er lettere at VB, hvis jeg har position på Villain. Her kan han sagtens have callet pre + flop med Kx og checket turn.
Hvis jeg laver et VB, hvor meget byder jeg så?
hmm misread. Det er et fint flop at floate for villain, check til ham.
Stacksizes er lidt træls. Havde i været dybere havde jeg nok sagt $400 og fold til et raise.
Som det er nu ser jeg 2 muligheder:
1) Byd noget tisværdi agtigt som fx. 150-200 og fold til et raise
2) Check-call
2'eren er at foretrække mod aggressiv modspillere hvorimod 1'eren er mod passive.
Hælder også mest til c/c river selvom villain burde vide, at du caller ned med qq,jj og tt.
Er det ikke rimelig oplagt at villain har QQ,JJ,1010,(99) (det ville jeg sætte ham på hvis spillet var NL200), og er bange for kongen på flop? Eller har i en eller anden smadret dynamikså han spiller AK/KQ sådan her? Hvis han floater dig på flop kommer han vel efter dig på turn?
Jeg kan ikke se hvad du slår (udover 99), og gætter på villain har JJ => check/fold.
Jeg kan ikke c/f river.
Jeg er enig med klaphat.
Jeg kender ikke villain men jeg tror, han er passiv end aggressiv.
Jeg overvejer også det tis-agtige, men jeg tis-better kun 1/1000, så hvis villain ved dette, er det vist ret exploitable.
(Bør jeg tisbette mere)?
Hvis ja, med hvilke former for hænder?
Jeg ved ikke rigtig hvad det er som I vil ha value fra, har svært ved at se 99 og værre betale, specielt hvis villain er passiv/tight og I ikke har noget specielt historie, desuden får du - hvis han er passiv - ofte et gratis showdown imod bedre hænder.
btw syns jeg turn er et fint kort at bette på