.

#1| 0
Vegas CHEF

havde glemt hvorfor jeg aldrig poster i analyse trådene her på PN - alt for useriøst og for mange dumme kommentarer

bare glem indlægget - beklager

10-02-2011 15:19 #2| 0

Der er ikke noget jeg elsker mere, end at sidde med AA i BB og have en eller anden med en middelmådig hånd i SB, der bare ikke VIL opgive sit blind steal.

10-02-2011 15:26 #4| 0

Spiller aldrig så højt.. Men blev lidt nysgerrig..

Er det standard at 4bette til 195$ med K,10o?

Hvorfor kører du på med all in på turn ? Ved godt du har en del outs, men med mindre du har et godt read på villain, kan jeg ikke se hvorfor du bør gå all in. kan du eller en anden, fortælle mig det ? Jeg selv ville checke, og smide min handske hvis der kom action fra villain, med mindre jeg havde et godt read på ham.

Beklager mit "fyld-indlæg", men blev lige nysgerrig..

10-02-2011 15:26 #3| 0

Jeg antager at villain er regular?

Mit standard play er at folde til hans 3-bet, men et 4-bet er selvfølgelig fint i ny og næ. Mod meget dygtige (og meget aggressive) spillere folder jeg formentlig KTo fra SB, men det er nok close.

På floppet har vi gutter + 2nd nut fd + 1 overkort og vi slipper aldrig væk.

Jørn

10-02-2011 16:40 #5| 0

Beklager, men du snolder i størrelsesordenen 1000 dollars væk på KTo, hvor det overhovedet ikke var nødvendigt. Det er den slags spil, der gør det muligt for os andre at tjene penge på poker.

10-02-2011 17:33 #6| 0

lol....

10-02-2011 18:04 #7| 0

@Adagio

Havde det været et okay play, hvis det var en fredag? I så fald ville det jo bare være fredags snolder.

10-02-2011 19:36 #8| 0

OP, repost den og ignorér adagio´s argumenter, som ikke er centerpubben i Brøndby værdig.
Mods burde have været inde og slette larmen by now.

10-02-2011 20:50 #9| 0

Der var engang, hvor halvdelen af poker var trash-talk. Jeg tror onlineverdenen har gjort moderne pokerspillere lidt bløde... Men jeg undskylder min lidt hårde tone.

Nå, men jeg kan da godt huske hånden:

OP i SB, modstander i BB. 5/10. OP har KTo med K i spar og raiser preflop til $25, BB reraiser til $90, OP reraiser til $195, BB caller. Flop kommer 3 spar og gutshot til OP, og han better ca. 300, BB caller. Turn kan jeg ikke huske, men OP går all-in for ca. 600 og BB caller.

Efter min mening er preflopspillet alt for aggressivt og sætter ham i en situation, hvor han ikke kan komme væk fra en halvdårlig hånd. Fint at raise til de $25, men når BB raiser til $90 ville jeg folde, medmindre jeg vidste, at BB kørte det move hver gang. Reraise til $195 virker meningsløst - det er for lidt til at BB folder, og hvis BB reraiser igen, kan han ikke calle, så han graver bare et dybere hul for sig selv.

10-02-2011 20:53 #10| 0

@Adagio:

Der var også engang hvor alt hvad du skriver i din post var ganske korrekt. Men ikke i 2011.

10-02-2011 20:55 #11| 0

std spillet.

Hilberado er spot on mht. adagio.

10-02-2011 20:59 #12| 0

@djowgern - Hvorfor ikke?

@TomNash - Ja, jeg er en nar. Buhu.

10-02-2011 21:05 #13| 0

Nu har jeg ikke set den oprindelige hånd og er ej heller cash spiller.. Men er vi ikke enige om at reraiset til 195 er semi skidt? Jo vi tager villain af de værste skrald hænder, men han caller vel her sindsygt ofte til den pris og vi skal nu til at spille en bloatet pot oop?

10-02-2011 21:11 #14| 0

@Adagio:

Fordi spillet i dag er et helt andet end det var for år siden.

10-02-2011 21:17 #15| 0

@djowgern - Det er utvivlsomt sandt, men hvordan kan det være en god idé at bygge potten sådan op preflop med KTo? Hvad er ideen bag et raise til $195 i den situation?

10-02-2011 21:18 #16| 0

Hvad var villains 3-bet stats mod steal? Dette er vel også vigtigt at vide for at se på om et 4-bet bluff kan være profitabelt?

10-02-2011 22:31 #17| 0

djowgern er spot on mht. adagio.. ligesom hilb er det...

ang. hånden er pre-flop ok, men gør det absolut ikk 9/10 gange, men som thyssen skriver er det fint en gang imellem. Flop og turn super standard imo..

11-02-2011 00:51 #18| 0

@ djoffer

Preflop er et 4bet bluff med blockers. std at lave dem med en balanceret frekvens.

Resten af hånd ser ok ud, som beskrevet.

Adagio må være livedonk :-) der bruger de ikke den slags

11-02-2011 06:44 #19| 0

@Suffer Well - Ok, men hvis jeg sidder i BB og 3-better til 90, og bliver 4-bettet af SB til 195 er det ikke ret ofte, jeg folder - jeg har position, og SB har det med at blive stædig med blind steal. Så pointen må være at skræmme BB, så man kan stjæle potten på floppet eller hvad? Flop-bet på 3 spar er selvfølgelig fint, men når man kun sidder med 600 tilbage efter sit bet og modstanderen kalder de 300, så puljen bliver 1000, må man lige stoppe op. Hvad har BB? Jeg ville tænke par eller spar es. Er det noget han vil folde på turn til et all-in på 600 i en pulje på 1600?

11-02-2011 09:23 #20| 0

@Adagio

Vi har så meget equity på flop og turn mod hans range at vi aldrig kan folde. Givet at vi har konge høj og dermed ingen showdown value, så er det bedst at være aggressiv, så vi trods alt opsøger den fold equity der måtte være. Vi har så meget equity at selvom villain fortalte os at han havde AA, så er det tæt på at vi kan shove/kalde -- dvs. vi skal ikke give ham meget air eller hænder QQ eller TT før vores play er korrekt.

I øvrigt er det ikke noget jeg elsker mere end en spiller, der bare IKKE vil opgive sin hånd når han bliver 4-bettet efter han har 3-bettet light... Problemet er ikke de $110 du risikerer preflop, men de $800 du ofte må stikke ind postflop når du flopper equity.

Jørn

11-02-2011 09:55 #21| 0

@Thyssen Hvordan er det problem anderledes end det problem OP har? I BB har jeg trods alt position. Som jeg ser det, gør OP præcis det, du siger, du elsker højest i en spiller: Kommer med i en alt for stor pot preflop og ender med at smide hele sin stack på et konge høj-flushdraw.

Hvis jeg har 3-bettet med 72o caller jeg selvfølgelig ikke 4-bettet preflop, men jeg 3-better stort set aldrig med fuldstændig ragelse - det er muligvis en fejl. I andre situationer kan jeg også folde til et fordoblende 4-bet, men som BB mod SB vil jeg stort set aldrig gøre det.

11-02-2011 11:27 #22| 0

@thyssen+andre
Hvor stor en del af din range folder du til et 4-bet klik?

11-02-2011 13:38 #23| 0

@djoffer

Uden reads, så folder jeg en stor del. Problemet er at der er reverse implied da vi meget ofte er domineret. Hvis villain 4-better meget, så kan vi selvfølgelig kalde mere. Mange 4-bet bluffer f.eks. ofte dårlige Ax'er fordi de har es-blockers og da de samtidig flatter AJ/AQ og måske AT, så bliver en hånd som A9s bedre at kalde et 4-bet med, da vi dominerer hans A2-A8o samt har et overkort til hans TT-KK.

@Adagio

OP åbner KTo fra SB. Rimelig standard.

BB 3-better hvilket han formentlig gør ret ofte BB-vs-SB (det kunne dog være rart med et read eller stats på villain).

Givet at villain antageligvis 3-better meget, så kan vi 4-bet bluffe en gang imellem. Mit standardplay er selvfølgelig at folde til 3-bettet, men KTo er i den forbindelse en fin hånd at 4-bette med: vi blocker TT, KK, AK og KTo er samtidig for dårlig til at kalde med OOP.

Nu kalder villain så vores 4-bet hvilket selvfølgelig er bekymrende. Uden reads, så ved vi ikke rigtig hvad han gør det med: nogle flatter 4-bettet med AA/KK og andre gør som du gør: kalder med et stor del af det de har 3-bettet med fordi de får gode explicit pot odds (men ignorerer altså reverse implied).

På floppet har vi 2nd nut flush draw, en gutshot og et overkort. Givet at potten er $400 og vi har $800 bag, så skal vi have 40% equity for at komme allin hvis villain aldrig folder. Vi har et sted mellem 30-40% equity afhængig af villains range og da han samtidig forventelig folder en gang imellem, aå slipper vi aldrig væk.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar