$525 freeze, $50k GTD på Ongame. 15 minutter blinds, 10k startstack.
Vi har spillet lige over en times tid og hverken villain eller jeg selv har gjort noget væsen af sig. Den største hånd jeg har medvirket i var mod min sidemand DryBowser (ikke villain i denne hånd) hvor jeg flatter et 3bet pre med QQ og C/C'er ned på 943 5 2 board. Han better under 1/3 pot på river med sin AK.
Jeg synes at jeg får sizet turn lige i underkanten til et shove på river. Planen er at skubbe alle non-A, non-♠ rivers.
Seat 1: IknowMyBody (14,155 in chips)
Seat 2: Hero (9,155 in chips) [ K♥,K♣ ]
Seat 3: DryBowser (10,375 in chips)
Seat 4: Buckstabue13 (10,270 in chips)
Seat 5: TurteLiciouS (8,680 in chips)
Seat 6: rihanna86 (10,030 in chips)
Seat 7: Marobax (7,215 in chips)
Seat 8: HeSoJaded (16,613 in chips)
Seat 9: Bommel 85 (3,772 in chips)
Seat 10: somni_451 (9,735 in chips)
ANTES/BLINDS
IknowMyBody posts small blind (60), Hero posts big blind (120),
PRE-FLOP
DryBowser folds, Buckstabue13 folds, TurteLiciouS raises to 240, rihanna86 folds, Marobax folds, HeSoJaded folds, Bommel 85 folds, somni_451 folds, IknowMyBody folds, Hero raises to 615, TurteLiciouS calls 615.
FLOP [board cards: A♠,K♦,Q♠] - Pot: 1290
Hero bets 820, TurteLiciouS calls 820.
TURN [board cards: A♠,K♦,Q♠,9♠] - Pot: 2930
Hero bets 1,655, TurteLiciouS calls 1,655.
RIVER [board cards: A♠,K♦,Q♠,9♠,6♥] - Pot: 6240
Hero bets 6,065 and is all-in (5590 effektivt)
Kommentarer?
$525 Highroller på Ongame: KK flopper set på saftigt board
Sizer større preflop med så dybe stacks.
Resten er vel fint nok, omend jeg hader at vi valueowner os selv fra tid til anden. Har umiddelbart svært ved at se hvilke dårligere hænder der betaler vores rivershove, men check/call er også klamt, så det er lidt meh.
Jeg tror 2100ish er bedre på river mod den range som han betaler med.
raiser nok en smule mere preflop 700ish. Better større turn, men ellers fint.
Jeg synes hånden er sat lidt skævt op med en lav sizing pre, meget tung sizing på flop og så noget halvpotsballade på turn. Det giver et lidt akavet spot på river.
Jeg ville enten gå efter tungere sizing hele rejsen, også pre, og derved designe potsize perfekt til et rivershove.
Alternativt ville jeg bette mindre for ikke at bloate potten og sætte det op, så jeg giver mig selv mulighed for at b/f river uden det bliver alt for ulækkert.
Som spiller siger jeg nok 1800/fold i mangel på bedre options. Jeg tror aldrig han kommer til river med en handske, han bluffraiser river med, og jeg kan ikke rigtig se et shove være for value. Omvendt har jeg en forventning om, at vi spiller ganske pænt mod den range, han caller 1800 med på river.
@Løp
Jeg giver dig helt ret i at der enten skal bettes tungere eller lettere (hedder det det?). Jeg kan også sagtens se at med et bet omkring 2k kan vi fint folde til et shove, antaget at han aldrig bluffer, og spille videre med stacken, samtidigt med at vi får mere value ud af lidt svagere hænder.
Ville det forresten gøre nogen forskel i jeres beslutninger hvis vi selv sad med K♠?
Som de andre har vaeret inde paa er sizingen pre helt vaek, ville selv bare kalde preflop i en tour som denne her 99% af tiden men hvis du 3better skal det vaere storrere. Ville ogsaa bette lavere paa floppet og som spillet er der nok ikke saa meget andet at gore end at bet/shove turn/river selvom det er ret svaert at blive kaldt af en darligere haand paa det runout.
mickeydp skrev:
Som de andre har vaeret inde paa er sizingen pre helt vaek, ville selv bare kalde preflop i en tour som denne her 99% af tiden men hvis du 3better skal det vaere storrere. Ville ogsaa bette lavere paa floppet og som spillet er der nok ikke saa meget andet at gore end at bet/shove turn/river selvom det er ret svaert at blive kaldt af en darligere haand paa det runout.
Interessant disposition. Tanker bag kun at flatte og hvorfor mener du det er superior i dette spot, hvad bliver din 3b range så hvis du overhovedet har en på dette stadie og hvorfor / hvorfor ikke
Jeg er enig i en betragtning om vi skal spille lidt mere fancy i en online $500 tour og tage alternative linier men synes dette spot er et oplagt 3b spot (evt oversize 3b hvis modstanderne er tilpas callish, kvalifikanter eller hvad ved jeg og vi har et bare nogenlunde løs image + vi ser bluffish) - derudover ret enig i Løps betragtninger om postflop spillet
Personligt er jeg enig i Løps tanker både omkring pre og postspillet
Jeg vil også meget gerne have uddybet ikke at 3bette pre med KK. Er det fordi vi er OOP med så dybe stacks?
mickeydp skrev:
Hvis det er svært at blive kaldt af værre, hvorfor er der så ikke andet at gøre end at shove? Vil da hellere bette lavere, eller ch/calle små bets, ch/folde til shoves, hvis jeg ikke kan blive kaldt i et shove?
Min linie er i øvrigt også noget 55% på flop, 50% på turn, 30% på river.