Hey Alle
Efter 4,5 times uafbrudt grind(hvor jeg ellers tidligere var 5 BI's oppe) kommer denne hånd efter jeg har tabt et par coinflips og fået et badbeat. Jeg har ellers tidligere erklæret at jeg ikke tilter, men det må jeg jo trække tilbage efter denne hånd:
Villan spiller 41/19/2.35-141 og jeg har note, der siger han spiller TP som nuts, men har har nu spillet fornuftigt de seneste mange hænder i denne session efter han er kommet på sin store stack.
EverestPoker Game #3512401375: Table Dili-10 - $.50/$1 - No Limit Hold'em - 23:01:35 - 2008/07/24
Seat 1: kingkong3 ($60.75)
Seat 2: poker.man1 ($264.25)
Seat 3: HERO ($266.12)
Seat 4: Jackn0 ($99.00)
Seat 5: Johnnium ($90.00)
poker.man1 posts the small blind of $0.50
HERO posts the big blind of $1.00
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6♦ 6♣
Jackn0 folds
Johnnium folds
kingkong3 calls $1.00
poker.man1 calls $0.50
HERO checks
*** FLOP *** [7♣ 6♥ 9♦ Pot 3$:)
poker.man1 bets $1.00
HERO raises to $4.00
kingkong3 calls $4.00
poker.man1 raises to $19.00
HERO raises to $50.00
kingkong3 folds
poker.man1 raises to $157.00
HERO raises to $265.12, and is all-in
Vi kan alle blive enige om at det her er spew og jeg nok skulle kalde hans raise på floppet og håbe at boardet parrer(selvom han kunne have overset), men med hans stats i ménte, hvor spewish er det så??
Michael
533BB unraised pot Hvor meget spew?
jeg tror umiddelbart mere han har floppet str8 eller 2 par (evt noget TP str8 draw) end højere set, men ja hånden er helt klart spew, men det er lidt svært, mener ikke du skal kalde hans raise, et reraise er fint mod en semi maniac + det er på everest, så du kan sagtens få et kald af TP str8 draw eller 2 par også, da han så reraiser skal du jo tage beslutningen udfra dit egen read på ham, og det kan vi ikke rigtig gøre, enten fold eller allin self :-)
set = ze nutz mod denne slags modstander
Jeg slipper den ikke.
Raise mere på flop ~8-9 stykker, da i er så dybe.
Kommer lidt an på temperament, men standard går jeg til bunds anyday med set mod den her type Villain.
Spew.. Når i er så dybe skal du bare kalde hans flopraise og enten fylde op, eller holde potten lille.
Edit: Fylde op er at foretrække
5-bet i en unraised pot, hvornår er det det ikke er nuts?
Jeg tror, at han ville have raisede preflop med 77 eller 99, så den eneste hånd vi frygter er T8 (85 er rimelig usandsynelig)....imod den vil vi stadig vinde ca. 35% af gangene
Jeg kan sagtens se ham have 97, 76 eller 98. Kunne sagtens være 98, da det virker som om han gerne vil have alle pengene ind nu.
Hvem ved? Måske AA.
Jeg spiller den ligesom dig og tænker, at jeg minimum vil vinde 35% af gangene...du ved også først, at det måske ser skridt ud, da han 5-better, og der er oddsene endnu bedre (selvfølgelig ikke gode nok, hvis vi ved, at han har T8).
Kan godt være det bare en mig, men jeg forlader bordet, nå jeg har over 200bb. Hvis du spiller med 20 BI rolle så er det 10%...det vil jeg ikke gamble for (heller ikke selvom det er +EV). Det gøre bare beslutningerne så svære. Ved selvfølgelig ikke, hvor stor din rolle er.
På en skala fra 1 til 100 er det sidst i halvfjerdserne
en NL100 spiller med 2.35 i agg. faktor, der 5bet-comitter sig på et 679r flop? Øhm, jeg ville græde selv hvis jeg havde 99 her ---> 66 lig med penge ned i skraldespanden!
Call han 3bet, specielt når I er dybe - hvis han spiller TP som nuts, så må der være kæmpe implied odds.
Hvorfor raiser du ikke pre? Jeg caller hans rr på flop. Better han omkring pot på turn så er jeg væk.. (hvis turn er blank self)