Deep stack extravaganza på Venetian. BI er 540$, over 500 deltagere.
Startstack er 10K, blinds starter på 25/50 og levels er 40 min.
Jeg har været rimelig aktiv PF, men aldrig været i noget stort postflop. Villain er ny ved bordet. Han virker rimelig dygtig, men det er baseret på en meget overfladisk vurdering.
Villain har 10K, jeg dækker. Blinds er 50/100. Får KJ i CO og limper efter 3 andre limpere, villain limper på BT. 7 vejs.
Flop (700): T J K ttw.
Checket til mig, jeg byder 600, villain hæver til 1400, foldet til mig, der caller.
Turn (3500): 2o
Jeg checker, villain byder 2000 insta, jeg betaler.
River (7500): 7o
Jeg checker, villain insta byder igen, nu 3000, jeg betaler. Han efterlader ca. 3000.
Flop 3-bet? turn CR? River CR? Fold på nogle tidspunkter?
540$ Livetour 2
3-bet flop! fold til allin move...
evt. CR turn istedet, men det bliver nok dyrere...
Enig med PSchmid, og folder heller aldrig. Jeg tror langt oftere, du vil se hænder som KT, JT, KQ, QJ, 98 (ikke ofte nok til at folde river) eller flush draw end hænder, der slår dig...
Jeg 3-better floppet, da det jo er et draw heavy board.
Raise preflop.
Raise flop.
Okay. Var ret meget i tvivl om flopspilllet, men blev lidt forskrækket over hans raise i en 7 vejs pot.
Jeg er også lidt i tvivl om river. Rent teoretisk kan jeg aldrig lægge den ned, men det at han aldrig tænkte over sine bets på turn og river skræmte mig. Jeg følte mig lidt som en donkey da han viste AQ.
Har læst dine indlæg om denne tour, og er virkelig overrasket over hvor forskellig en linie du har i turneringerne i forhold til min egen.
VIrker den for dig ?
@Carl
Nu spiller jeg jo ikke mange tours, saa ved det endnu ikke. Det er dog helt sikkert, at jeg godt kan skaere lidt af mine haender fra PF, selvom jeg hader det. Generelt samler jeg rigtig meget op og oeger konstant min chipstack i de haender jeg ikke poster. Men jeg har tilgengaeld lavet rimelig grove fejl i de fleste af mine store pots og de koster big time, ofte turneringen. Der skal virkelig grovfiles paa mit game, men tight bliver jeg nok aldrig ;-)
@TF
"Generelt samler jeg rigtig meget op og oeger konstant min chipstack i de haender jeg ikke poster. Men jeg har tilgengaeld lavet rimelig grove fejl i de fleste af mine store pots og de koster big time, ofte turneringen."
Undskyld ven, men det jeg læser her er hovedløs aggresion.
Det går godt alle hænder undtagen en.
Hvis du skal spille aggresivt turneringsspil, er evnen til at holde potten lille en streng nødvendighed.
Dine posts her viser nogle all-ins du meget meget nødigt skulle ud i i ME.
c_hope
"Undskyld ven, men det jeg læser her er hovedløs aggresion.
Det går godt alle hænder undtagen en."
Well you should know Carl;o)
Problemet for turbo er for mig at se ikke agressionen, men ironisk nok manglen på agression. Han c/c for meget postflop og bliver derfor nødt til(fordi han viser så lidt styrke som han gør) at betale af med marginale hænder.
Jeg folder KJ preflop fordi det er så sjældent at jeg rammer et flop som ikke på den ene eller anden måde giver mig grumme reversed implied odds(det er rimelig basal pokerteori som skal genopfriskes for de tyrede cashhighrollere-hehe) og den slags spots gider jeg ikke rode mig ud i tidligt i en mtt.
En interessant tanke i forhold til at du er cashgamespiller(nævnte jeg ien anden tråd) er følgende kommentar: "Villain har 10K, jeg dækker". Det er meget, meget væsentligt for en god analyse af denne hånd præcis at vide hvor meget mere du har, således vi kan vurdere hvor meget du spolerer i forhold til dit fremtidige tourliv, hvis du ender med stacke af.
Nå men i øvrigt, afhængig af stacksizes, betaler jeg floppet og leader hårdt på en blank turn. Grunden til jeg ikke 3-better flop er at jeg ganske enkelt ikke vil spille en kæmpe pulje. men at jeg med så mange træk ude, ville føle mig nødsaget til at betale et push af. Falder turnen derimod blank og vi leader kraftigt, nedsættes hans blufffrekvens givetvis kraftigt, og vi vil have et relativt easy fold hvis han rykker på os. Readless selvfølgelig.