540$ Livetour 4

#1| 0

Deep stack extravaganza på Venetian. BI er 540$, over 500 deltagere.

Startstack er 10K, blinds starter på 25/50 og levels er 40 min.

Jeg har været ret aktiv PF. Har vist et enkelt stort move op for noget tid siden. Villain virker til at være en dygtig, tænkende spiller, og er semi-laggish. Jeg har 12K, han har ca. 22K.

Blinds er 100/200. Foldet til min SB, Jeg hæver A2o til 650 og han betaler.

Allerede inden jeg acter pf forventer jeg, at han godt kunne finde på at spille tilbage i denne hånd. Enten ved et flop raise eller et float.

Flop (1300): 3 5 J ttw.

Jeg stikker 800 ud, han hæver til 2200 og jeg pusher for 9800 mere.

26-06-2007 05:34 #2| 0

Meget skidt, ville langt hellere calle og C/R AI på turn. Hvilke hænder spiller du lige sådan der? Ligner mere AK end noget andet.

26-06-2007 05:43 #3| 0

Er du på tilt ?

call/fold preflop.

26-06-2007 05:55 #4| 0

c_hope

Hvorfor dog det? Call er sgu da den værste mulighed, det er da raise eller fold, og mod netop denne dygte LAG kunne et fold måske foretrækkes - medmindre han giver sine blinds op let.

26-06-2007 05:57 #5| 0

Risky spillet og svært at sige noget om, når man ikke kender spilleren ret godt. Finder du ikke bedre spots i touren end dette?

26-06-2007 06:00 #6| 0

@HK.

Essensen i min post var egentlig bare at hero ikke behøver at prøve at tage alle pots ned.

Turneringsspil handler jo i så tidlig en fase om overlevelse fremfor alt.

Med A2 er får hero kun en stor pot hvis han er bagud.

26-06-2007 06:03 #7| 0

Jamen jeg er da helt enig, men jeg gik egentligt ud fra turbo godt vidste at han havde fucked et par af de postede hænder op PF, men var mere interesseret i hvad han nu skulle gøre, hvor han var kommet i de åndsvage situationer! Kan være han lige selv vil kommentere på det..

26-06-2007 06:13 #8| 0

Hehe, jeg er på glat is i de fleste af de postede hænder. Men engang imellem planlægger jeg en stor del af hånden på forhånd udfra hvordan jeg tror min modstanders state of mind er. I denne hånd regner jeg med, at han vil spille igen. Men han ved ikke, at jeg allerede PF har forventet, at der bliver ballade. Den fordel har jeg. Så skal jeg bare afvente hvordan han spiller tilbage og foretage de bedste kontramoves.

Jeg var bange for, at villain ville bette turn for stort til at jeg havde tilstrækkelig FE og valgte derfor 3-bet linjen.

26-06-2007 13:09 #9| 0

Ironisk nok er denne hånd den jeg bedst kan lide af de postede fordi du i denne som den eneste af de postede hænder, fastholder initiativet og lægger maksimalt pres på din modstander med 7 relativt sikre outs(4 og A), hvilket giver dig en fin equity og det sammenholdt med dit read gør det til et acceptabelt move.

Jeg folder preflop dog. I den tidlige fase af en mtt raiser jeg altså ikke med A2o, når jeg skal spille hånden oop postflop, og har en forventning om vllian vil spille tilbage på mig.

Virker sgu til du har et par leaks hist og her ud fra de hænder du har postet her, men god stil at en så relativt succesrig pokerspiller som dig(cash og HU sng) ikke er bleg for at blotte sg lidt for at forbedre sig.
Hvis jeg må give dig et råd, så skal du tænke på at en passiv c/c-linje sagtens isoleret set kan være +ev, men at det i en mtt er skævt, fordi du spiller en kæmpepulje i blinde og dermed ofte tvinger dig selv til at gå død uden at have info, i en deep mtt. Dette er et problem, fordi din pokerforståelse( på trods af visse mtt-leaks hehe) er gigantisk og du opgiver sygt meget value ved at risikere at ryge så tidligt i marginale spots.

Jeg vil anbefale dig at du får spillet en ordentlig røvfuld mtt'er således du kommer ind i forståelsen af forskellen på cash og tours. Der er altså en grund til at Carl sandsynligvis er DKs bedste mtt-spiller, men givetvis ikke kan slå 5/10. Håber ikke jeg fornærmer dig Hostrup;o)

I disse vil jeg anbefale at du tightner en anelse op i den tidlige fase. Selvfølgelig skal du holde dig lidt igang(det er især vigtigt i en livetour) således du føler dig got tilpas og tilstede ved bordet. Men grundlæggende er det monster, monster +ev at have et tørt image i en mtt, fordi de giver dig nemmere beslutninger, og du desuden kan manipulere med dit image og have kæmpe fe, når du fra tid til anden laver et move.

Når du så for alvor er kommer ind i forståelsen af en mtt(det er jo stadig +ev for dig at spille disse tours det er ikke det), så kan du begynde at implementere flere af dine moves fra cash, hvis du føler det maksimerer din value.

Men I cash spillere skal lære at hvis en spiller åbner i co åbner for tredje gang i træk og I har KJo i sb, så giver I ikke på nakken, for puljen er hamrende ligegyldig.

Lad mig tage en lille quiz. Effektive stacks er 120bb. En knasbeton villian åbner utg til 4 bb. Vi renakker i mp med KK til 12. Sb betaler og utg-åbneren moser.

Er der forskel på HEROs action i henholdsvis cash og i en mtt.

26-06-2007 20:29 #10| 0

@Løp

Tak for de pæne ord - bare de var rigtogt :-)

@OP

Grundlæggende bør du have for øje at en dobling ikke dobler værdien af din stack, men kun øger værdien med 80-90%.

Håber ikke disse posts er din opvarmning til ME, idet et mos for 200BB med 4 outs virker meget tiltet, og ikke kan føre dig sikkert gennem en 6-8000 mands turnering. I et cash game ville jeg egentligt meget godt kunne lide spillet, idet du - hvis du taber bare trykker reload, og derefter skyder efter dobbelt stack hos villain.

26-06-2007 20:38 #11| 0

Jeg er personligt af den holdning at det faktum at rigtig mange dygtige (tour)spillere NETOP undlader at spille poker i starten af en tour - gør at vi bør løsne en anelse op for vores tidligere sværgen til knastørt spil. Donksne spiller masser af hænder i de tidlige stadier, og venter bare på at donere chips - hvorfor skal vi dog ikke udnytte vores postflop-poker-skills til at skrabe de døde chips til os?
Efterhånden som flere og flere spillere formår at spille et aggressivt endgame, vil den dygtige spillers EV+ falde i endgamet. Hvorfor så ikke jagte EV+ i starten af tours?

Ja, vi skal passe på, og beskytte vores stack - ingen tvivl om det!

Men spot da de hjernedøde donks og udnyt vores skills - specielt cashgame spillere i dybe tours - der er sgu GOD EV+ i donks i de første par levels!

26-06-2007 21:58 #12| 0

@jungleras.

Som du ved er jeg dybt uenig med dig.

turnerings spil handler i startfasen om udelukkende en ting - overlevelse.

Din holdning afspejler cash game tankegang, og der er væsentlige faktorer du misser ved denne indstilling:

1. Værdien af en dobling er langt fra den samme som værdien af startstacken.
2. Hvis du ryger tidligt i turneringen, mister du værdien af alle de spillere der ryger tidligt.
3. Hvis du ryger tidligt, mister du muligheden for at komme til boblen hvor edgen som spiller er langt størst.
4. Spillet bliver p.t. mere og mere aggresivt, hvorfor det tighte spil giver mere og mere afkast.
5. Hvis du spiller mange hænder tidligt, mister du respekt senere.

MVH

Carl (fra daniel´s computer)

26-06-2007 22:41 #13| 0

Don't like. Udover du ligner en Yeti, synes jeg, du har for lidt info om din modstander til at kunne lave det move her. Det er dog rigtigt, at stacks ikke er dybe nok til at betale og stop'n'go eller cr turn.

26-06-2007 22:45 #14| 0

" Værdien af en dobling er langt fra den samme som værdien af startstacken."

Var der ikke en længere tråd der udredede at den først fordobling faktisk var meget tæt på en fordobling af værdien"? Og at det så derfra falder...?

"3. Hvis du ryger tidligt, mister du muligheden for at komme til boblen hvor edgen som spiller er langt størst."
Ser du ikke også en udvikling hvor din edge formindskes på dette stadie eftersom flere og flere dygtige og aggressive tourspillere (måske specielt på nettet) spiller et godt aggressivt endgame...?

26-06-2007 22:47 #15| 0

respekt for at go with your gut :) Synes tit jeg tænker sådan, uden selv at få gjort noget ved det :(

26-06-2007 22:49 #16| 0

@jungleras.
1. Konklusionen i tråden var desværre skæv, da ingen postere tog højde for rake.

Alene rake gør at en 55/45 situation ikke skal søges.

2. Både ja og nej.
Jeg ser flere og flere cash game spillere give turneringerne et skud, og deres end game stinker.

Jeg ser også flere og flere der kan finde ud af at give gas, men så må man jo bare sætte dem mat.

26-06-2007 23:12 #17| 0

Han kaldte med J9, saadan en tyr. A paa riven, haps!

26-06-2007 23:14 #18| 0

OMG!

26-06-2007 23:29 #19| 0

"I denne hånd regner jeg med, at han vil spille igen. Men han ved ikke, at jeg allerede PF har forventet, at der bliver ballade. Den fordel har jeg. Så skal jeg bare afvente hvordan han spiller tilbage og foretage de bedste kontramoves."

Go' dybde her - jeg kan godt li' ideen.

Men må jeg være med på Løps:

"Jeg folder preflop dog. I den tidlige fase af en mtt raiser jeg altså ikke med A2o, når jeg skal spille hånden oop postflop, og har en forventning om vllian vil spille tilbage på mig."

Og jeg kan særligt ikke li' de odds du giver dig selv på det all-in semibluff - stinky risk/ratio med de reads - en stærk villain der rigeligt dækker - du har ikke nær den FE du skal bruge her så vidt jeg kan vurdere ...

Med M=30 kommer der bedre spots end denne.

PS: A2o ligger kun omkring top 20% hu SD-value - ikke det våben jeg ville vælge til en shoot-out-for-stack her...

PPS: Du nævner ikke noget om phys reads - har du ingenting ? Hvis ej - så endnu en meget god grund til at vælge andet spot til et push.

27-06-2007 20:33 #20| 0

Ikke så beskeden Carl.

Nuvel der er mange faktorer i det at være en god pokerspiller(eksempelvis ikke at sprøjte for liren og spille koncentreret hele tiden), men så lad mig sige det sådan her:

Spiller du dit A-game sammen med en masse andre danske toppokerspillere så har jeg fra min railbirdstand svært ved at se nogle der skulle overmatche dig.

Jeg forstår i øvrigt også jungles tankegang her. Den gode Harrington(som man dog skal passe på med at lytte til hele vejen i gennem) er også inde på dette princip. Hvis der sidder nogle sprøjtekaniner ved dit bord kan man godt løsne op og forsøge at komme ud og spille pots med dem, så ikke alle andre ved bordet får glæde af hans chips. Men dog gerne små pots. Det er dog ikke det der er tale om i turbos posts. Han spiller kæmpepuljer passivt tidligt i en deep mtt. Det kan for mig at se aldrig være en god kompensation for at vores edge(korrekt) er blevet mindre i eksempelvis bubblespillet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar