55.000

#1| 0

Hej alle.
Jeg er ny her på sitet, og ved egentlig ikke meget om poker. Netop pga. min begrænsede viden omkring poker, føler jeg ikke at jeg er i stand til at vurdere om min ven ,der i løbet af de sidste ca. 3 uger har fået et overskud på ca. 55k k på online poker, bare har været heldig eller om han er dygtig. Han har nemlig aldrig læst ét eneste ord i en pokerbog, og bruger ikke nogen programmer til at føre statistik og regne sandsynligheder ud osv.
Jeg har hørt at det hjælper meget at læse om poker, og derfor undrer hans store succes mig en del. Men omvendt er det ikke bare en enkelt turnering han har vundet, men mange hvor han er kommet i top 5.
Har min kæmpeheld eller kæmpetalent?

28-07-2007 14:21 #2| 0

Det er pænt umuligt at sige med de informationer. Du har meget begrænset viden om poker og spiller 100$ SnGs?

28-07-2007 14:21 #3| 0

positiv varians

28-07-2007 14:22 #4| 0

Tjaaa det er da et godt spørgsmål - Tror han har fanget lidt af spillet, hvis han har lavet flere top-fem placeringer i pæne turneringer.

28-07-2007 14:24 #5| 0

Spiller faktisk næsten ikke selv overhovedet... De turneringer min ven der spiller er primært 100$ som han får billet til via 10$

28-07-2007 14:25 #6| 0

Nogle har bare et feel for pokeren, som spiller 100% på det - Der behøver man ikke have skide meget styr på matematikken, selvom det da hjælper en del - Det kan snildt være han bare har flair for spillet.

Jeg kender da ihvertfald til en, hvis ikke flere der spiller NL40k som ikke aner hvordan man udregner potodds.

Mickey

28-07-2007 14:26 #7| 0

Det kommer meget an på hvad han har spillet, er det en MTT sejr, er det ved limit rush, hvad var hans rulle for 3 uger siden ?

Generelt er det svært at finde såkaldte "kæmpetalenter" i poker. Grundlæggende handler spillet jo om at styre sine penge korrekt - og træffe de rigtige belsutninger i spillet. Og selvfølgelig mindske sine fejl - og få modstanderne til at begå fejl.

Hvis det har været MTT sejr er det selvfølgelig positiv varians!
Er det cashgame kommer det selvfølgelig an på startrullen. Er det på 100/200 er det jo ikke vildt, men er det 1/2 limit er det meget positivit..

Vi er nødt til at vide mere om hvilke spil han har slået førend man kan sige om han er "heldig" eller "kæmpetalent".

Desuden - inden du bevæger dig ud og tror at der findes "kæmpetalenter" i poker skal du lige selv finde ud af hvad det drejer sig om først. Alle kan lære reglerne lynhurtigt - men det er yderst tvivlsomt at de mestrer det så hurtigt. Der er 1000vis af ting du skal overveje, og lære at styre inden du bare bliver stabilt vindene. Så tro ikke at bare fordi man har set Rounders, så kan du blive den nye Gus Hansen på 2 uger...

X

28-07-2007 14:26 #8| 0

Det kan være begge dele. Man kan ikke sige noget ud fra så kort tid. Jeg startede selv for nogle år siden med fixed limit, og spillede mig inden for en måned op i $8.000+ på 15/30-bordene...

Jeg kom dog ned på jorden igen inden der var gået et halvt år, men gav uheldet skylden. Nu er jeg mere tilbøjelig til at give begynderheldet skylden for, at jeg overhovedet kom så højt op uden at have sat mig ind i spillet.

Det sagt, så er der da også folk, der har et super talent, og det kan da godt være, at din ven er en af de få :-) --- Bare vær varsom, for begynderheld kan række langt, og gør det det, kan det være svært at vurdere sine egne evner, når realiteterne sætter ind.

28-07-2007 14:31 #9| 0

Han spiller MTT's ja

28-07-2007 14:36 #10| 0

Ved du hvad hans nick er og hvor han spiller?

28-07-2007 14:43 #11| 0

SKRUUUUB !!!!

Klicheen siger vel alt ; "Det tager en time at lære reglerne men en levealder at mestre det ".

Se blot på den daglige aktivitet herinde ;)

/Kimo

28-07-2007 14:54 #12| 0

Ja hvis det som du siger er mtt er det helt sikkert noget positiv varians han er løbet ind i...
hils og sig han skal nyde det.

x

28-07-2007 15:56 #13| 0

skal hilse og sige, det 90% sikkert er begynderheld. jeg kan huske da jeg var 16. spillede jeg også online poker, og på 2 uger, havde jeg banket mine 50 euro op til 8000 euro.
og den dag idag, kan jeg slet ikke forstå hvordan jeg kunne vinde med det spil, jeg lagde aldrig et flushdraw, callede all in med open ended.

så heldet bragte mig de penge

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar