550$ Sng..

#1| 0

Kan sq ikke lige finde HH så den kommer fra hukommelsen..
3 mand tilbage
Hero har spillet rimeligt aggressivt men ikke overdrevet. Hero har raiset en del fra button men på intet tidspunkt vist dårlige hænder op.
Villain 1 har spillet rimelig abc.
Villain 2 har spillet pænt agg og kan sagtens finde på at lave moves.

Blinds er 200/400

Hero ca. 8000
Villain1 ca. 3000
Villain2 ca. 4000

Hero får a9 på button og raiser til 1200. Villain 1 folder og villain2 går all in..
Hero?

10-08-2006 01:27 #2| 0

Call, eller skub fra starten for at spare tid.

10-08-2006 01:27 #3| 0

Jeg ville folde i den her situation.

Hans handrange er måske rimeligt stort, men det synes jeg ikke at du bør tage chancen med en middelhånd her. Hellere beholde et chiplead på 6800 og tage den derfra.

10-08-2006 01:28 #4| 0

Som Angkor...

10-08-2006 01:36 #6| 0

Det skal sige at 1200 var standard raise og det jeg har kørt med hele det level..

10-08-2006 01:36 #5| 0

Fold! Men nu spiller jeg også efter det princip at jeg kan gå all in med any to cards, men kun caller med AK, JJ-AA. Med mindre personen der går all in, er meget short, eller jeg lige så.

Men ellers vil jeg sgu finde mig et nyt sted at spille. 50$ i rake er sgu for meget.

10-08-2006 01:46 #7| 0

Easy call jf:

- "Villain2 har spillet pænt agg og kan sagtens finde på at lave moves".
- Han er short og ved at du her har en ret bred range, når du raiser fra knappen
- potodds

10-08-2006 01:49 #8| 0

turbo call

10-08-2006 01:52 #9| 0

monster speed turbo call

10-08-2006 01:57 #10| 0

Instacall, og så find lige en rakeback deal der gir 99%++ 50$ er jo sindssygt!

Svarer til i spiller 11 mand

10-08-2006 02:00 #11| 0

Hvorfor er i villige til at tage et cointflip, for halvdelen af jeres stack? Fint nok at jeres read på villain2 er, at han er kendt for at lave moves, men med A9 er vi vel ikke meget mere end 50%. Det eneste vi kan håbe på at villain2 har, er en Ax hånd, der er dårligere end vores.

Men ellers havde jeg rykket all in, til at starte med.

10-08-2006 02:36 #12| 0

Dieb: Pot odds. Har modstanderen 88 skal vi betale.

10-08-2006 09:49 #13| 0

Sad med præcis de samme tanker som Ahle.. Og jeg mente godt han kunne finde på at lave dette move med hænder som a2-8, 22-88 og egentlig også kx.. Desuden var han set lavet noget lignende tidligere med air. Alt i alt mente jeg godt det kunne retfærdiggøre et call og han viste k8..

10-08-2006 10:32 #14| 0

Hvis du ikke går all-in fra starten, er det vel fordi du vil have muligheden for at folde ?????

I er 3 tilbage, hvilket er tidspunktet for at lave moves i en SNG, hvorfor du med din beskrivelse af Villain ikke kan smide.

Jeg mener dog fejlen ligger i dit preflop spil.

10-08-2006 11:58 #15| 0

Hostrup. Ved at raise less giver man vel også muligheden til modstanderen for at lave removes med weaker hænder...?

10-08-2006 11:58 #16| 0

Stivt A9, 3 tilbage dvs. alle i ITM (for det er vel 10 mands?) så det er jo en monster hånd?? du skal kalde 2800, og kan slå en ud, men du bude have sat all in fra start, med den hånd, kun AA-KK-QQ ville jeg måske raise så lavt.

10-08-2006 12:02 #17| 0

@Raiseren

bare surt du giver et billigt draw til en weak hand, hvis han rammer så er du ude at skide, med A high.

10-08-2006 12:28 #18| 0

@hostrup
Jeg tænker lidt det samme som raiseren her.. Jeg ved villain2 kan finde på at lave moves med hænder hvor jeg er langt foran.. Og hvis jeg bare havde gået all in med det samme havde han helt sikkert folded jo.. Desuden var 1200 det standard raise jeg havde kørt med hele det level..

10-08-2006 13:18 #19| 0

@Vennekilde

Man går vel ud fra, at Villain2 godt kan regne pot odds, og Hero må derfor respektere hans move en anelse mere. Havde Hero smidt til Villain1, hvis han havde skubbet, trods de langt bedre pot odds? Hvis ikke så er det et skub fra starten.
Hero er jo i tvivl om han skal calle hans all-in, så det var jo ikke et decideret trap-raise som du beskriver det nu.

10-08-2006 13:37 #20| 0

@Mhaslebo
Havde det i bagtankerne at han kunne finde på det move men blev alligevel lidt i tvivl da han gjorde det. Synes selv mit preflop raise er fint eftersom det er det jeg har brugt tidligere..

10-08-2006 13:56 #21| 0

Enig med Hostrup

Jeg skubber Preflop 10/10 her...det er efter min mening den eneste måde at spille hånden på (spiller dog ikke så meget SnG). Villian vel have any pair, Ax, KQ, KJ og det må derfor være et easy call med dit read og de pot odds...

10-08-2006 14:14 #22| 0

@HenrikH

Du skal raise alle hænder på samme måde. Når du spiller disse SnG''s, så vil du ofte stå overfor de samme modstandere og så er det altså dræbende, hvis de ved at en standard åbning i endgamet betyder super stærk hånd, mens et push er en svagere hånd. +ben alle hænder på samme måde - en nem balance.

@Raiseren/Vennekilde

"Hostrup. Ved at raise less giver man vel også muligheden til modstanderen for at lave removes med weaker hænder...?"

Ja, men det nytter jo ikke noget, hvis du så dumper når han så gør det?

Det lader til at der slet ikke er en klar plan med denne hånd og det skal der altså være, når du spiller endgamet i en SnG. Jeg har et problem med det raise til 1200 og det er, at din modstander får alle mulighederne over i hans hjørne. Han kan sætte dig all in nu, men han kan også nøjes med at calle. Så betaler han 800 ud af hans 4.000 stack og være ret sikker på, at få god betaling hvis han connector. Jeg vil faktisk ofte tage et flop med en lang række af hænder i denne situation, fordi jeg ved, at jeg kan få et meget lukrativt check/raise ind på floppet, hvis jeg rammer det mindste. For jeg antager, at der skal rigtig meget til før du ikke stikker ud på floppet?

On balance, så ligger der 600 chips i potten før floppet, og du har langt oftest den bedste hånd. Så med mindre du er meget sikker på, at du kan få villain 2 til at jokke i spinaten med et re-steal (hvilket du kva denne diskussion selvfølgelig ikke er), så skal pengene bare til midten.

Når nu du har spillet hånden som du har, så har du et nemt call. Du skal betale 2800 i en pot der indeholder din modstanders 4.000 chips (med mindre din modstander har 4000 + sin BB, hvilket dog ikke ændrer på resultatet), dit eget 1200 raise og SB''s 200. Det er altså 5400 chips og næsten 2:1 pot odds. Dette betyder sådan set, at du kun kan smide til den absolut tøreste nut chaser og det er villain 2 jo ganske givet ikke.

Det er altså et easy call...

/Mikael

10-08-2006 14:24 #23| 0

@DanTheMan

Jeps, derfor skrev jeg også "ville jeg måske raise så lavt" der vil være modstandere, hvor det kan betale sig med det move hvor AA-KK-QQ er i hulen, men i reglen er det push : )

10-08-2006 14:53 #24| 0

Angående diskussionen om hvorvidt man skal rykke all-in med det samme, i stedet for at åbne med et mindre raise, hvis man alligevel er villig til at betale villains all-in bud i sidste ende.

Umiddelbart betragtet er det helt sikkert meget fornuftigt, men der er også ting, der taler for at åbne det samme som man plejer.

Jeg kunne godt finde på at åbne til 1200, velvidende at man nærmest er potcomitted og ikke kan folde til en all-in.

Pointen er at villain ikke altid skubber her, selvom han har en stærk hånd. Sidder han med hænder som AJ, AT små PP''s, eller sågar rigtig stor hænder som QQ/KK, er det ikke unormalt at se spillere flatcalle. Misser de så floppet, og du sætter dem all-in vil de typisk folde, selvom du heller ikke har ramt, og sådan set stadig er bagud med A9.

Havde du derimod gået all-in preflop, havde de sandsynligvis også kaldt og mod hænder som AJ, AT ville det jo se sort ud for dig.

Det er måske urealistisk at folk med 10*BB ikke pusher med gode esser og par i 550$ Sng, men på de lavere niveauer ser man ofte meget passive spillere, de såkaldte calling stations, som aldrig selv tager initaitiv, men mere eller mindre lader modstanderne diktere tempoet og betsizes, og mod disse spillere, som intet begreb om potodds har, kan man ofte komme afsted med de underligste ting.

10-08-2006 16:54 #25| 0

@DTM
Det er også det der var min pointe i de tidligere indlæg at jeg åbnede potten som jeg havde gjort hele det level..
Jeg vidste at med villain 2 var der 2 muligheder..
1: han folder og jeg tager blinds
2: han reraiser all in

Har næsten ikke set ham flatcalle et raise..
Og som sagt havde jeg det også i baghovedet at han nok kunne finde på det move med langt dårligere hænder end min..
Så sad også med tanken om at jeg ville calle et all in fra ham fordi jeg vidste hans handrange på disse reraises er stor og kan også sagtens være air. Men jeg blev lige pludselig i tvivl.. Men som du kan se endte det også med et call.. :D

10-08-2006 17:03 #26| 0

3. han caller og pusher alle flops....øv. Belsutningen om at calle et flop push med en missed A9 er noget sværere end din nuværende preflop beslutning. Endnu en grund til at pushe preflop.

10-08-2006 17:08 #27| 0

@angkorwat
Som sagt er det vigtigt at åbne alle pots med samme raise.. Ville du hver eneste gang du skal stjæle blinds også bare skubbe stacken ind?
Synes det er lidt vovet at risikere halvdelen af sin stack på at stjæle blinds.. DTM er også inde på det..

10-08-2006 18:05 #28| 0

Ja, jeg rykker all in, hver gang. Den der har nødderne, ender som regel med at vinde turneringen. Hvis du ikke stjæler, når blinds er 200/400, ja så vinder du simpelthen ikke(jaja, groft sagt).

Jeg er ikke så god til at forklare det, men mit spil er meget fokuseret på denne video.

www.bigpoker.ca/resources/video/530sitngo_01.rar

10-08-2006 18:29 #29| 0

"er det vigtigt at åbne alle pots med samme raise"

Det er et spørgsmål om stil, men det behøver vi ikke komme ind på.

Her er pointen: De gange din modstander har en dårligere hånd end dig, så giver du ham alt for gode odds til at double op, idet man kan regne med, at du skal ud og spille på floppet, hvis han bare caller. Pusher han tilbage med en bedre hånd, får han dine chips alligevel.
Når din modstander har 10BB, og dit raise udgør 30% af hans stack, så er der ikke plads til at raise "normalt". Gør dine beslutninger nemme, og push eller fold. A9 er så stærk, at det bliver et push i denne situation.

Push/fold er hele essensen af end-game sng spil. Effektive stacks er som regel omkring de 10BB, og så er det altså helt afgørende, at du har 100% styr på dine pushing- og calling ranges. Hvis du er bange for at lave moves, der risikerer halvdelen af din stack, så vinder du ikke mange sng''s. Du er chipleader ffs, det er dig der skal sætte de andre under pres, og finde ud af, hvem af dem der vil folde sig til en 2. plads! Forøvrigt kan et push med A9 slet ikke karateriseres som et move - hånden er så stærk på dette tidspunkt, at det må karakteriseres som et rent value-push.

At du sidder som 20BB stack mod to 10BB stacks med 3 mand igen, er den situation du stiler efter, når du på de tidligere levels (forhåbentligt?) laver nogle moves med langt dårligere hænder. Aggressivt spil er det der giver dig chiplead når I er 3 mand tilbage, eller buster dig på 4. pladsen i forsøget derpå. Lad ikke passivt spil ødelægge det, du har haft som mål hele tiden - at tage 1. pladsen.

For at opsummere:
1. Nej, det er ikke vovet at risikere halvdelen af sin stack, når man har en god hånd.
2. Når modstanderen har 10BB eller derunder, er et push som regel overlegent fremfor dit normale 3BB raise. Når de ligger lige omkring 9-11 BBs, kan du raise normalt med en lang række hænder - enten for at stjæle og folde til et push, eller for at inducere et push. Dem du derimod ikke kan raise med, er dem du er tvivl om, hvorvidt du skal calle et push.

Men så er vi tilbage til udgangspunktet. Hvis du altid vil raise det samme beløb igennem en hel turnering, så kan du selvsagt ikke begynde at raise stærke/svage hænder og pushe med mellemhænder. Det er for nemt at afkode. Så må du beslutte dig for, hvad der er mest hensigtsmæssigt.
Ved selv at pushe eliminerer du den svære beslutning, og skyder den over på din modstander. Jo flere svære beslutninger din modstander skal tage, jo flere penge vinder du!

10-08-2006 18:33 #30| 0

Som taget ud af mine tanker :) 100% på linie med AngkorWat!

10-08-2006 21:57 #31| 0

En anden fordel ved at pushe er at modstanderene muligvis folder low pairs (66-22) som er svag favorit mod os. Som jeg ser det er det et klart push med a9o. Men hvis vi går ud fra, at modstanderne ikke har noget tell på vores betting batterns, ville det så ikke være bedre at raise mindre med en monster som AQ eller TT?

11-08-2006 13:49 #32| 0

@AngKorWat
Rigtig godt indlæg der.. Og jeg kan følge dig langt hen af vejen.. Og ka godt se din pointe her.. Må vil bare bøje mig i støvet for det ligner du ved hvad du snakker om :D..

Har ellers kørt den stil her altid i endgame SNGer og det plejer sq egentlig at gå meget godt. Men det kan jo ikke skade at prøve en ny og du kommer med nogle rigtig gode synspunkter her.. Igen rigtig godt indlæg og tak for responsen..

11-08-2006 14:00 #33| 0

Hva endte du så med at gøre?

:-)

EDIT: Jeg burde lære at læse

11-08-2006 14:05 #34| 0

Razga

"Alt i alt mente jeg godt det kunne retfærdiggøre et call og han viste k8.."

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar