har ikke stats men Villain virker som en forholdsvis fornuftig LAG. han har udnyttet alle shortstacksne efter han blev CL og nakket en masse blinds.
Hero er en skide go TAG (; . kom til bordet som CL og har os forøget sin stack siden. jeg har ikke spillet mange hænder da det meste har været kort af lortkaliber jeg har fåer. Men har da stjålet det jeg kunne komme til. (Hero spiller for sejren)
PokerStars Spil #41984070260: Turnering#258255753, $4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level XIII (600/1200) - 31/03/2010 18:03:32 CET [31/03/2010 12:03:32 ET]Bord '258255753 10' 9-max Knappen er på plads #7
Plads 2: Villain (113021 i chips)
Plads 3: Hero (77401 i chips)
Plads 4: sisco95350 (22872 i chips)
Plads 6: GuGuGFBPA (49678 i chips)
Plads 7: caramaree (7028 i chips)
mishiko2791: poster ante 125
IFart4U: poster ante 125
sisco95350: poster ante 125
GuGuGFBPA: poster ante 125
caramaree: poster ante 125
Villain: poster small blind 600
Hero: poster big blind 1200
*** KORT ***
Givet til Hero [A♣ K♥]
sisco95350: folder
GuGuGFBPA: folder
caramaree: folder
Villain: raiser 2400 til 3600
Hero: raiser 8400 til 12000
Villain: kalder 8400
*** FLOP *** [K♣ Q♠ 5♠] (24k)
Villain: checker
Hero: better 10800
Villain: kalder 10800
*** TURN ***
[K♣ Q♠ 5♠] [6♣] (45k)
Villain: better 90096 og er all-in (ingen betænkningstid)
jeg reraiser pre obv. fordi jeg ikke har særlig meget lyst til at lade Villain se et billigt flop og ramme. da han kalder tænker jeg at han har et svagere es end mig. jeg føler mig ret sikker på jeg er foran på floppet og derfor cbetter jeg men bliver overrasket over hans call. og hans insta AI på turn er et mærkeligt spil synes jeg.
1. hvad sætter i Villain på?
2. skulle jeg have raiset mere pre og post?
3. vil i calle AI?
5handed i 180mands sng.
Tager lige dine spørgsmål i lidt anderledes rækkefølge:
2. Skulle jeg have raiset mere pre og post?
Pre er fint imo. Post better jeg en smule mere, da jeg gerne vil have bygget potten til en størrelse, hvor jeg kan jamme turn, hvis jeg har lyst til det. Der er desuden en del draws, som vi skal trække max value fra på de tidlige streets.
1. Hvad sætter i villain på?
Uden specifikke reads på, hvordan villain spiller sine draws, samt hans nutshænder, er det lidt svært at svare på. Rent logisk, vil det dog give mest mening, hvis han har et stærkt multidraw ala 8♠7♠ og J♣10♣, eller en mellemstærk handske som har samlet ekstra outs op på turn ala Q♣J♣. Han kan dog også nemt have en nuthandske, som bliver nervøs over alle drawsne derude. Jeg ville derfor sætte en range sammen af ovenstående og give ham den.
3. Vil i calle AI?
Du skal betale 54.476 i en pot på 100.701, hvilket betyder, at du skal vinde potten 54,1% af gangene for at finde et call. Imod f.eks 8♠7♠, J♣10♣, Q♣J♣, 55, KQo og KQs har du kun ca 20,5% equity. Så med mindre du har reads, som siger, at han kan have helt random hands, dårligere draws eller dårligere made hands, må det blive et fold.
54% er ikke nok her, du skal have like 80% hvis man ser på det icm wise.
og med de shortstacks der er, så er det et klart fold.
udover det, som orty.
@Live
Enig i ICM-betragtningerne, men jeg valgte at se bort fra det på baggrund af denne fra OP:
"(Hero spiller for sejren)"
@Orty
3. Vil I calle AI?
Du skal betale 54.476 i en pot på 100.701, hvilket betyder, at du skal vinde potten 54,1% af gangene for at finde et call.
Kan du ikke lige gøre rede for, hvordan man nogensinde skal have mere end 50% equity i et gamble? Forudsat at vi eksemplets skyld regner turneringschips for havende en konstant værdi, som du ser ud til at gøre her.
@Live
Hvordan kommer du frem til, at man ICM-wise skal have 80% equity for at kunne betale?
@OP
Jeg synes din linje er fin, omend den er noget variansforøgende, hvis du snapper nu. Du har TPTK med et pot size bet tilbage i blind-battle. No way in hell du kan folde.
Hvis ikke man kommer ind i dette spot sådan nogenlunde veltilfreds er det en katastrofe at 3-bette preflop. Vi har TPTK på et rimelig drawy board og villain cc flop og åben shover en turn, der ikke completer noget. Vi kan vel dårligt forlange et væsentligt bedre spot at få lortet ind i?
Alt afhængig af dynamik kunne jeg sagtens finde på at flatte pre og spille en mindre pot. Hvis jeg eksempelvis ikke rigtig har clashet med villain. Men har jeg et par gange udnyttet pos til at spille ham af hænder post eller 3-bettet semiløst, reraiser jeg også pre og satser på at få lortet ind på gode boards som dette.
Jeg har muligvis aldrig nået særligt dybt i nogen som helst tour over 200 deltagere, men der er sq no way in hell jeg kan folde der. At overbetskubbe er er så sjældent en superstærk hånd her, og ofte vi vi se et eller andet draw, da der er super drawy på bordet + det er blind vs blind mod en laggy.
@Live
80% Wtf...? Seriøst?
Jeg siger nok 18k'ish på floppet, så jeg kan felte turn, og som spillet betaler jeg. Er generelt meget enig i Løpenthin's post omend jeg er overbevist om han ligger for meget i dynamik/image tingen (det er en 4.4$ donkament på stars - folk får generelt mange hjerneblødninger her uanset).
Forstår heller ikke rigtigt Live's 80% ting, og regner desuden med at vi tildels må se bort fra ICM da 'hero spiller for sejren'.
Til sidst vil jeg i øvrigt langt oftere forvente at se en form for draw her end både KQ og 55, hvilket blot peger yderligere i retning af et call.
Havde det været en absurd dyb STT med 3 betalt havde jeg foldet, men det kommer imho aldrig på tale her.
Må sgu også tilslutte mig Løpenthin her, hvis vi vælger den "aggro" linie i hånden, 3better og c-better, ja så kan vi altså ALDRIG nogensinde komme væk når villain donkshover en brick på turn..
Hvis udbetalingstrukturen er så stejl som Live antyder, ja så var det måske en idé at flatte pre og spille postflop poker i pos:)
AI