Willum skrev:GL.
Jeg spiller selv en del ZOOM dog på NL16-NL25 6-max.
Et par gode råd ift. det du har skrevet indtil nu.
Din BRM ser rigtig fin ud - Som Argyle skriver er den nok lidt løs, men jeg forventer dit udgangspunkt er det ikke er en katastrofe hvis du må reloade 100 $ efter 1-2 måneder og hellere vil tage risikoen om at have lidt ekstra $$ inden sommeren Du kan dog overveje at justere være lidt mere konservativ når du rammer NL25-NL50, evt. lav en "cashout plan".
Gode råd:
- Spil et ZOOM bord af gangen. Du skriver "Grinde 2NL indtil jeg når 100$, hvor jeg enten vil 1-table zoom eller 2-table regular tables på 5NL niveauet" Der er rimelig stor dynamik forskel i de to spil, så måske fokuser på bare zoom til en start.
- Brug Noter, det hænger sammen med ovenstående. Mine noter på f.eks. Leader river fuld pot med Nuts på river efter draws OOP. Disse er 100 gange mere værd.
- Identificer fisk og marker med farve / note - spillere der limper, har under 50bb stack, caller mærkelige hænder IP / OOP, overbetter etc, de vil typisk være massiv + value.
- Brug dine starcoins på bonus. I det nye system er der ingen fordel i at bruge på SNG tickets etc, derfor hellere gem til de 1000 points og benyt dette til at byg rullen i stedet for at få varians fra andre spil ind i din "rakeback"
- Gennemtænk hvornår du reloader? Vil du altid være 100bb, først reloade ved 80bb? 50bb?
- Gennemtænk hvornår du risiko minimerer og lukker en gammel session for at åbne en ny. F.eks. 100bb, 200bb? 250bb? Ellers juster din spillespil efter om du sidder med 100bb eller 300bb.
Dine hænder:
- Din AKs første hånd, godt eksempel på en god note. - Eks. "Raiser KQo UTG og caller 3-bet fra BB. Reraises overbetter på F med TP KQ på Q flop" Jeg raiser selv nærmere 4x hans raise OOP generelt. Lead efter 3-bet på Nuts flush overkort og Call flop er helt standard. Din sizing på flop kan godt være en smule højere.
-> En sådan note gør jeg justerer og 3-better denne villain væsentlig løsere en standard, samt jeg caller light hans AI med f.eks. alle TPTK+ hænder jeg rammer nærmest uanset bord. - Hånd 2 K10s viser min pointe ovenfor med at tænke over om man vil spille 300bb+ dybe hænder.
Jeg ville folde her preflop som standard, medmindre jeg har information (note / stats) om det er +EV at spille postflop mod netop denne villain 200bb dyb. 100bb dyb folder jeg 10/10 gange fra SB, da jeg ikke vil spille K10s OOP 3-vejs. - 88 - Jeg reraiser flop 10/10 for at få værdi fra TPTK, Str8 draws etc.
Turn. Jeg click reraiser aldrig (Du ender med selv at få noten click RR med nuts)
River - Følg rådene på flop og turn og du skulle gerne selv skubbe AI her, eller være kommet AI tidligere.
Du mister massiv værdi generelt hvis du ikke får de spillere der ikke slipper TPTK til at donere 100bb mod dit set.
Det glæder mig, at der er en som dig, som tager sig tid til at skrive et så godt indlæg. Det vil jeg takke dig mange gange for. :-)
Nu til svarene til dine råd:
- Jeg vælger altid hvilke borde jeg vil spille i forhold til mit humør og tid, men jeg plejer dog altid, at vælge Zoom, da det er en del sjovere, så overvejer kraftigt om at køre ren Zoom fremover.
- Jeg har et HUD, som automatisk markerer spillerne, og skriver selvfølgelig altid noter.
- Da jeg stadig kun spiller 2 - og 5NL, så er der langt vej op til de 1000 point. Når jeg engang når 10NL, så vil jeg kraftigt overveje, at sparre point op til de bonusser, som Stars tilbyder.
- Jeg auto-rebuyer altid mit indledende beløb, som er maksimum buy-in, da jeg har gerne vil have max value, når der dukker nogle gode spots op.
I forhold til dine kommentarer til mine postede hænder, så har jeg rigtig meget, som jeg kan tage med videre. Det takker jeg mange gange for.