600 NL - fancy nuts straight

#1| 0

Jeg vil gerne ha afklaret om jeg har ondt i hovedet uden grund - for jeg sad nemlig og slog mig i hovedet efter denne hånd.

Spillet er shorthanded, 4 sidder ved bordet. Villain har 550$ i sb, jeg dækker fra button. Jeg har domineret bordet, spillet mere loose og mere aggressivt end de andre, men også vist gode hænder op.

Jeg åbner til 18$ med 9h8h. Villain caller. Flop 5s6sQd. Villain checker. Jeg better 38$, Villain caller.

Turn 4d. Villain checker. Jeg checker bagved ham.

River 7h. Kapow. Villain better nu cirka halv pot (70$), han har cirka 420$ tilbage. Jeg vælger raise med yderligere 200$ og han instacaller.

Bør jeg ikke bare pushe her? Hvis han har 8''eren caller han formentlig alligevel da min hånd er så skjult, mens han alligevel næppe vil calle et 200$ raise med bare en 3''er. Under alle omstændigheder har jeg en frygetlig hovedpine nu.

Vh,
Kalashnikov
nb. skal dog siges at jeg smuttede fra bordet med 3K i lommen (2,2K overskud) her for 5 min siden, ganske udmærket for en 1 times session, dog stadig lidt irriteret over denne hånd efterfølgende, så giv mig venligst ret, men pls: lad være med at slå mig i hovedet, det gør ondt nok i forvejen..

19-04-2006 18:14 #2| 0

En vigtig note: Jeg har en mistanke om at Villain er på vej på tilt (hvad jeg ved han gør lidt for ofte), da han netop er blevet rivered i en 300$ pot til en anden spiller ved bordet.

19-04-2006 18:20 #3| 0

Men sidder jo og víl have penge for sine nødder.

Kunne i et fisket øjeblik have gjort det samme.

19-04-2006 18:25 #4| 0

Man kan ikke svare på dit spørgsmål uden at kende villain :)

nogle villains er tilbøjlige til at calle store bets hvor andre ikke er :)

19-04-2006 18:29 #5| 0

Lius: Der er én grund til at jeg aldrig har postet hænder herinde (eller andre steder før), og ikke svaret på andet end banale spørgsmål, det er fordi jeg mener sådanne svar ofte bringer poker ned på et plan det ikke bør være. Metagame, reads og tells betyder *alt* når jeg spiller.

Men i denne her pot vil altså jeg gerne ha et svar på en -generel- indgangsvinkel overfor en ABC-600NL-standard-spiller, der måske, måske ikke, er på vej på tilt.

Vh,

19-04-2006 18:35 #6| 0

Rais til $300-$350 stykker. Umiddelbart tror jeg ikke han har en 3er, og han caller også dette med en 8er. Desuden ligner det mere et bluff. Han caller dog ikke en all-in uden en straight, da det mere vil ligne et freerolling allin bet fra en naked 8er, evt. 89 (og næppe meget andet).

19-04-2006 18:56 #7| 0

#Kalashnikov

Spiller selv Nl600$ og har erfaret at selvom 2, 3 eller endda 10 spillere som alle er ABC regular 600NL spillere så har de selv sat en max de vil calle i disse situationer. Så som jeg sagde afhænger det af spilleren.

Du fortæller at villain går på tilt lidt for ofte?? dette medfører vel at han ikke tænker klart og et raise på ~ 300$- til all in ville være mere korrekt i denne situation måske?

Dog mod en ukendt modstander better jeg også i omfanget af 200$-350$.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar