600NL. 3-bettet på floppet med overpar

#1| 0

Afledt af Haarby's post forleden, er det så alt for weak at folde i nedenstående spot? Jeg ved at det er et noget andet spot, men oftest vil jeg bare stacke af her, grundet det drawheavy board.

Har relativt få hænder på Villain. Jeg har ham som 39/10-2.1. Han 3-better 5%, og jeg har ikke nok stats på ham til at vurdere hans squeeze %. For at holde så bred en del af hans range inde med position på ham vælger jeg at flatte. Jeg har ingen stats på hvor meget han selv folder til 3-bets og 4-bets.

Seat 4: HERO KK ($637.40 in chips)
Seat 6: trymefkr ($916.50 in chips)
Seat 7: irc-monster ($1,262.90 in chips)
Seat 9: VILLAIN ($751.50 in chips)

ANTES/BLINDS
irc-monster posts small blind ($3), VILLAIN posts big blind ($6)

PRE-FLOP
HERO raises to $18, trymefkr folds, irc-monster calls $18, VILLAIN raises to $60, HERO calls $60, irc-monster folds.

FLOP [board cards: 7,J,T ] POT 138USD
VILLAIN bets $35, HERO raises to $125, VILLAIN raises to $215, HERO ??

Jeg forstår ikke helt det lave c-bet, men synes det lugter ekstremt stærkt da han blot minraiser mig da han 3-better floppet. Kan jeg tage et kort af til den lave pris, omend jeg antager at der er meget få bluffs i Villains range.

Reelt set er det vel kun draw og QQ jeg gerne vil ind mod her, og som spillet, så ligner Villain en der har toppen at rangen ret ofte her.

25-12-2009 19:51 #2| 0

Well, vi har overpar mod en donk i en 3-bet pot 100bb dyb. Jeg kan på ingen måde levelle mig selv til at folde her.

Jørn

25-12-2009 19:56 #3| 0

over mit lvl.
Men hvad er dine tanker bag pre-flop spillet, siden du ikke kommer over toppen?

På floppet, udfra pre-flop spillet, ligner et fold ikke som en dum ting.
Da jeg vil formode at 1010/JJ er i hans range?

Stramt fold fra min side.

25-12-2009 20:29 #4| 0

Folder aldrig i dette spot!

Som du selv skriver er spottet noget anderledes end Haarbys, primaert paa foelgende punkter:
- stacks en noget mindre
- det er en 3b pot, som er blevet squeezet pre.
- du har relativt lidt info om villains stats
- villain har donkede stats

Plus at boardet er saa forskelligt at villains bluff frekvens paa dit vs. Haarbys boards ikke kan overfoeres.

Preflop kan sagtens vaere WP fra din side, dog afhaenger dette ogsaa en del af den anden villains stil.

25-12-2009 21:48 #5| 0

Jeg kan ikke lide at flatte KK preflop når du ikke lukker action heads up. 3 mand til floppet med KK er ikke så rart, det hjælper self. at vi har position. Men det her er nok et af de spots hvor jeg de fleste gange bare vil lidt over klik 4 bette ham og håbe han leveller sig selv til at spaz-shove da han jo kan tænke du kun 4 better fordi det er så tydeligt han squeezer. Og desuden er det skidt at miste value hvis han har AK som han gerne vi have stakken ind med pf men ikke postflop... enig/uenig?

Postflop kommer jeg aldrig væk. Han er en dårlig spiller. Jeg spiller hånden aggressivt da han kan have mange draws samt made hands der betaler. Han kan måske once in a shiny moon squeeze AJ og spille den som nuts? og QQ er naturligvis en stor del af hans range. Vi har mange penge inde og jeg mener vi skal ind her.

25-12-2009 23:24 #6| 0

Det kan der ikke være meget kød på. Fair nok vi sikkert ikke crusher hans range med flere milliarder procent, men vi er ganske solidt foran. Helt sikkert ikke et spot hvor det nogensinde bliver godt at lave store folds imo.

26-12-2009 01:44 #7| 0

Hans 3bet på floppet ser lidt ulækkert ud... Uden at give nogen videre analyse kommer jeg også ind her - især imod en donket spiller hvor du kan udvide hans range betragteligt(AJ, KJish).

Men fedt at min post forleden har inspireret:-)

26-12-2009 03:07 #8| 0

Buikken

26-12-2009 10:45 #9| 0

Jeg tænkte umiddelbart push, og det er det, jeg ville gøre i praksis, men det er ikke er nogen no-brainer.

TT+,AcQc,AcJc,QcJc,JTs,98s,AJo,JTo har du 45% imod. Og det synes jeg er ganske fint, vi har heller ikke taget hensyn til at han spazzer af og til. Du har underreppet din hånd, og da kan vi godt tage AJ med.

Selv TT+ har du lige godt 40% mod, så ind med pengene...

26-12-2009 15:29 #10| 0
OP

Tak for gode svar, der er vist ikke så meget at kommentere på, da vi vist alle stort set er enige.

Det var bare mavefornemmelsen der sagde at han havde den, ikke mindst afledt at de to betsizes han laver på floppet i stil med når donks klikker AA preflop. QQ og AJ er selvfølgelig i hans range, jeg tror bare like never ever han spiller de to hænder eller draws med de betsizes.

Jeg kom selvfølgelig til midten, og han havde JJ lidt som forventet.

@ Topper

God pointe.

@ Aspien

Som beskrevet i den oprindelige post, så er min tanke bare at holde det tynde øl i hans range inde. 4-better jeg preflop, så folder han vel oftest alt andet end QQ+, AK.

26-12-2009 15:39 #11| 0

@ Jensen

Okay, sorry. Det havde jeg overset.
- Jeg 4-better som std. altid kk - men det kan vel også have noget med mit lvl at gøre nl50.

UL med setuppet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar