600NL 65s

#1| 0

6-max 600NL på Pacific.

Villain i denne hånd er en ret god TAG, meget solid, men med en rimelig bred range PF. Vi sidder i øjeblikket på tre borde sammen og jeg har kørt ret meget rundt med ham i denne session. Har startet med at 3-bette ham light og har derefter fået gode hænder hvilket har ført til endnu mere 3-betting PF. Han har som regel foldet. En gang forsøgte han at 4-bette med TT, men måtte folde da jeg skubbede med damerne. Han er nok ved at være ret træt af mig, men på trods af mit aggressive image lige nu, ved villain at jeg er en solid TAG der sjældent spiller rigtig store pots uden en stærk hånd. Vi respekterer hinandens spil og har spillet en del mod hinanden tidligere.

On to the hand:

Eff. stacks: 1000$. Villain raiser til 24$ UTG og jeg caller som den eneste i BB med 65.

Flop: KT4 Pot: 48$

Jeg checker, villain better 45$ og jeg raiser til 150$. Jeg har efterfølgende tvivlet på om dette er særlig godt da villain jo er ved at være godt træt af mig. dog tror jeg han smider alt under KQ eller et godt draw. Han caller.

Turn: 7 Pot: 350$

Vi har 875$ tilbage. Hvad er planen nu?

17-08-2006 04:31 #2| 0

Smukt turn, vi skyder igen - Hvad du nu end better med et set/to par i dette spot. 2/3-3/4 pot lyder som et fint beløb.

Mickey

17-08-2006 05:55 #3| 0

vidunder turn jeg fyrer nok en $300 af her.

17-08-2006 10:43 #4| 0

Som sagt er turn jo netop god at skyde på, så derfor 280-300. Jeg veksler lidt mellem at leade og C/R.

17-08-2006 14:24 #5| 0

Med 15 outs, vil du ramme på river 32% af gangene så jeg vil også skyde igen - dog vil jeg foretrække omkring 250 (ca 2/3 potf) - jeg kan ikke se at det skulle give dig nogen fordele at skyde fuld pot her.

sunek

17-08-2006 14:25 #6| 0

smid 300 i potten, og resten lige meget hvad der kommer, for at se om du kan stjæle..!

17-08-2006 14:29 #7| 0

Hvis du mener han er så god - hvorfor spiller du så pots mod ham ude af pos?

17-08-2006 14:46 #8| 0

Uhmm, jeg er weak

men det kommer vel an på hvor træt han er af dig, og hvilke hænder du tror du kan få ham til at folde. Kan normalt godt li et bet på 75 % af potten. Men i dette tilfælde........

Tror at jeg checker turn og caller alle bet

Snoogs, der er gået i weak, passive mode

17-08-2006 14:54 #9| 0
OP

@David BB

Fordi jeg har en suited connector og vi er forholdsvist dybe.

17-08-2006 15:17 #10| 0

@Snoogy

Det er en sløj strategi at checke og calle any bet. Hvis han er foran her og han går all-in vil du tabe penge på at kalde da du mindst skal have odds 1:2.

sunek

17-08-2006 15:35 #11| 0

Aldrig reraise flop med et draw ude af position. Selvom det rigtige play helt klart er et hårdt turn bet, så er du hvad end du vil det eller ej endt i et lorte spot med et draw her. Caller han turn så ser jeg ham ikke folde noget på river. Har han en hånd går jeg også udfra at han vil pushe turn, også er det først du har en lorte beslutning. Så blot flat call og se hvad der sker.

Som spillet er std. play vel at 2/3 pot den. Jeg kunne dog sagtens finde på at checke den og se om han vil give mig et freecard. Better han ville jeg pushe. Men som sagt - jeg synes det her er et lorte spot med et draw ude af pos. Han kan MEGET let have et set.

17-08-2006 16:46 #12| 0

Hm... imo er det vigtigste i denne hånd som du selv er inde på dit check-raise på floppet. Han caller... Klonk. Han har minimum AK, hvis han er en god spiller som du siger. Dvs. at under alle omstændigheder er har du kun ca. 30-35% på turn (hvilket er det samme på flop i øvrigt). Dette er ligyldigt om han har AA, AK, Set, top to, nut flush draw eller f.eks. den freaky QJ.

Du skal nu spørge dig selv om han ikke går til bunds med stacken med alle disse hænder, hvis du ikke skubber fuld stack i, da 7 er jo et relativt ufarligt kort for ham?

Jeg mener ikke du skal bette 2/3 pot e.l. Folk bliver tit forblændet af det fantastiske OESFD, men det er trods alt stadig kun et draw og er du mod en god made hand her (som du må være), så er ''the percentage play'' her altså at checke den til ham og se hvilke odds han giver dig, hvis han skyder. Det er ikke weak-paasive imo. Du bluffede på floppet med dit checkraise og den gik ikke, nu skal du billigst muligt ud af den (eller ud og ramme :D).

Havde han eksempelvis været en dårligere spiller (tight passiv) med hang til folds, så skulle den have gas på turn igen, men ikke mod en god TAG spiller imo, han er på vej til riveren med dig her...

damster

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar