Ret basic, men.....
VILLAIN er 23/20-5.4 over 600 hænder. Ingen yderligere reads på ham i denne session.
HERO er 25/20/3.0
Seat 1: VILLAIN 7♥ 7♠ ($846.30 in chips)
Seat 3: Keepfishing1 ($1,413.55 in chips)
Seat 7: jetstream16 ($911.20 in chips)
Seat 8: HERO ($706 in chips)
Seat 9: PYTHON72 ($593.15 in chips)
ANTES/BLINDS
jetstream16 posts blind ($3), HERO posts blind ($6).
PRE-FLOP
PYTHON72 folds, VILLAIN raises to $24, Keepfishing1 folds, jetstream16 folds, HERO calls $24.
FLOP [board cards: J♦,7♦,8♦ ]
HERO checks, VILLAIN bets $39, HERO raises to $150, VILLAIN bets $822.30 and is all-in, HERO ???
Skal kalde ca 680, og der er 350 i potten allerede plus VILLAIN's 680 = 1010
Smider vi ever ever her? Hvis nej, hvor dyb skal VILLAIN være før vi begynder at få kolde fødder mht at komme til midten.
600NL. 77 flopper sæt på flushboard
Som potsizes er her skal du være god 523 / 1415 = 37% for at betale.
Hvis du kun er oppe mod en range der hedder alle realistiske flushes, straights, sets og overpar med ruder har du lidt over 37%. Og der findes nok ingen 23/20 spillere på nl600 der har så stærk en range her.
Inkluderer du bare nogle få overkort indeholdende ruder samt overpar uden ruder er du rigtig glad for spottet. Du har trods alt 34,5% hvis han har floppet flush.
Hvis du er så dyb at det ikke er sjovt at komme ind her vil du typisk være for dyb til at villain shover over dit raise. Hvis I eksempelvis er 300x dybe kan det afhængigt af modstander være fint at calle hans flop 3bet og tage den derfra.
Tror ikke jeg kan finde på et scenarie hvor du må raise/folde floppet:-)
Skal gøre det kort, du c/r ikke floppet, hvis du har den mindste tanke om at folde til et shove. Alles inne.
-Chris
du kalder vel aldrig c-bettet. CR her og kom ind..
men klart at hvis du er 200bb dyb kan et kald forsvares, men du gir bare en frikort til villain. Hmm, med en agreesion på 5,3 mon ikke hans default vil være at 3-bette Ad selv væsentlig dybere?
Jeg foretrækker bet-3bet med et set (og flushes her), da det er samme linje jeg ville tage med (kombi)draws.
C/R kan være fint mod villains som bare shover ind over på floppet med diverse høje ♦ mm.
Jeg folder ikke et set på any board for 120bbs.
Jørn
@ Thyssen
Så hvis du leader, og han kalder, så skyder du igen på blank turn, og checker på et scarecard, samt evaluerer hvis han så skyder? Korrekt?
@Jensen
Jeg tror Thyssen mener at han vil leade ud i PFR, og så 3 bette PFR's flop raise. Hvilket også er den linie jeg bedst kan lide da villain ofte vil semibluffraise høje ruder, valueraise overpar og bluffraise hvis han er meget aggro. Vi har ikke lyst til at han checker bag med en mediumstærk hånd indeholdende en ruder.