Villain er grunden til at jeg er ved bordet og spiller 50/23-1.5 5-handed (en spiller er sitting out i denne hånd). Villain ser mig som noget 25/20-3'ish.
Seat 1: VILLAIN ($693.20 in chips)
Seat 2: lntemet ($682.50 in chips)
Seat 3: bigbigklizma ($649 in chips)
Seat 4: HERO A♠ 3♠ ($681.50 in chips)
ANTES/BLINDS
lntemet posts blind ($3), bigbigklizma posts blind ($6).
PRE-FLOP
HERO raises to $18, VILLAIN calls $18, lntemet folds, bigbigklizma folds.
FLOP [board cards: A♣,3♣,6♥ POT 45
HERO bets $33, VILLAIN calls $33.
TURN [board cards: A♣,3♣,6♥,4♦ POT 111
HERO bets $84, VILLAIN calls $84.
RIVER [board cards: A♣,3♣,6♥,4♦,7♥ POT 279
HERO ???
Hvad gør vi her med eff stack tilbage på 550USD? Villain har ikke meget aggression, så jeg anser det ikke for super sandsynligt at han kommer over toppen med mindre vi er slået, eller at han better hvis vi checker til ham.
600NL: Riverbet med to par?
En 50/23-1.5 spiller ser dig næppe som noget som helst...
Det ligner et standard bet/fold. Mod en formodet dårlig spiller har jeg ikke noget imod at bette ~150-170ish.
Jørn
Som Klaphat og Thyssen
Det er et klart bet/fold mod den slags modstander.
Jeg hælder dog mod Klaphats bud rent betzize mæssigt mod en så callish spiller.
Acp
197$ herfra mod 50vpip monkey, insta fold til raise
"Villain har ikke meget aggression, så jeg anser det ikke for super sandsynligt at han kommer over toppen med mindre vi er slået, eller at han better hvis vi checker til ham."
Du svarer jo selv...
Jeg skal nok ikke poste hænder så sent, hvis det er grunden til at jeg ikke kan forklare mig bedre :-) Jeg er enig i at det er super easy bet/fold.
Det som jeg egentligt ville vide, og som flere også svarer på er betsize. Jeg synes alt for ofte at jeg får bettet så meget at jeg får et fold. Klart at jeg med større betsize kan tåle flere folds mod mine vindere, men der er selvfølgelig et overall sweetspot, og et helt specifikt sweetspot (som nok er svært at svare på her) mod den enkelte spiller.