På floppet kommer et pot bet. Jeg raiser ofte på sådan et bet. Specielt mod folk der har høj PFR. Jeg kan meget sjældent lide at folde til sådan et bet. Måske det vil være en ide at mixe det lidt og ind i mellem folde til sådan et bet?
Jeg er trods alt glad for situationen. Hvis der bliver foldet bag mig og så checket på turn, ja så skyder jeg ofte på turn. Både hvis der kommer en hjerter eller ej. Aktuelt blev der kaldt bag mig og det forvirrede min beslutning senere i hånden.
På turn sker der så det at jeg rammer min straight, samtidig med der kommer et flush kort. Den ekstra mand i potten gør chancen for en flush meget større. På sin vis lugter det af straight. På den anden side har jeg ramt min straight. Man kan folde, calle eller raise. Hvad gør i og hvorfor?
Stats for spillerne:
AcesUPfoesDwn: 58 8
BluHorseshoe: 20 15
KTVCORP is at seat 0 with $1561.40.
SevenYears is at seat 1 with $594.15.
Hero is at seat 2 with $724.50.
BluHorseshoe is at seat 3 with $600.
Leafs is at seat 4 with $736.70.
AcesUPfoesDwn is at seat 5 with $311.55.
The button is at seat 3.
Leafs posts the small blind of $3.
AcesUPfoesDwn posts the big blind of $6.
KTVCORP: -- --
SevenYears: -- --
Hero: T♦ K♦
BluHorseshoe: -- --
Leafs: -- --
AcesUPfoesDwn: -- --
Pre-flop:
KTVCORP folds. SevenYears folds. Hero raises
to $21. BluHorseshoe calls. Leafs folds.
AcesUPfoesDwn calls.
Flop (board: 4♥ J♥ Q♠):
AcesUPfoesDwn bets $66. Hero calls?
BluHorseshoe calls.
Turn (board: 4♥ J♥ Q♠ 9♥):
AcesUPfoesDwn goes all-in for $224.55. Hero?
600NL - Turn straight
Hvis du foldede den der, stopper jeg med at spille poker.
Edit: Han har AQ, med A i hjerter
Det er helt vildt skidt at calle floppet for at folde på den turn der, HELT skidt!
Flopcall er fint nok, du er PF raiser og din hånd er ret godt skjult hvis du rammer. Desuden så tror jeg at du for ofte vil komme i den klamme situation hvor villain(s) skubber hvis du raiser floppet, eller caller dit flopraise hvor du så er nødt til at committe dig selv på turn/CF'e.
Jeg synes boardet er en anelse for drawheavy til et call.
Rainbow havde det været okay mod visse villains.
@hardkAre
Bestemt nej. At villain har floppet en monster relativt sandsynligt, når han leader ud i 3 mand, og vores fe er givetvis ikke strålende, men vores implide er langt bedre.
Jeg er bare ikke vanvittig begejstret for at calle udstik i en 3-vejs pot med straigt draw på et flusf draw board. Men jeg er måske også bare lidt gammeldags....
Den er faktisk ganske sød.
Jeg er nødt til at folde på flop, med kun borderline implied odds og en mand bag til at agere. Du kommer ikke ofte nok ud i gode sits ved at calle (ramme og vinde / stjæle).
På turn er det snapcall uden mand bag, men ikke helt nemt med 20/15 manden der nok havde raiset med QJ eller et set, men istedet valgte at smoothcalle - hvilket jo stinker max af flushdraw! Hvad skal han ellers sidde med, udover T9?
Turn call er også svært, fordi du kommer til at lave mange dyre fejl hvis manden bag skubber: det er hverken nemt at calle eller folde i dén situation. Sågar han bare også smoothcaller, har du et problem: skal du så checkfolde river, og kommer det an på hans riverbet størrelse?
Jeg synes ikke man kan calle turn og folde til at skub - så var callet for ringe. Ergo caller jeg kun turn, hvis jeg gerne vil all in på turn. Og hvis jeg gerne vil all in på turn, vil jeg gerne sætte manden bag mig allin med det samme. Det er, om ret usandsynligt, muligt han folder en lav flush, men mere vigtigt: han skal betale hvis han har slowplayet et set, eller har et flushdraw.
Alt i alt folder jeg sku bare turn også :)
Har du et read på Mr. 58/8 som siger han aldrig har flush i den situation, er du dog nok tvunget til at spille den, selv med manden bag.