Ifølge Pokeroffice er villain loose aggressiv preflop, men passiv postflop. Men har han kun på 31 hænder, så…
3:58:14 ET - 2006/11/28
Seat 1: dextex1 ($76.40)
Seat 2: joe_wino ($148.50)
Seat 3: O Rly Ya Rly ($104.55)
Seat 4: ElPhoenix ($103.50)
Seat 5: Activepower ($85.35)
Seat 6: HERO ($194.60)
HERO posts the small blind of $0.50
dextex1 posts the big blind of $1
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6♦ 3♦]
joe_wino folds
O Rly Ya Rly folds
ElPhoenix folds
Activepower folds
HERO calls $0.50
dextex1 raises to $2
HERO calls $1
*** FLOP *** [J♣ T♦ 9♥] Pot $4
HERO checks
dextex1 checks
*** TURN *** [J♣ T♦ 9♥] [J♦] Pot $4
HERO bets $2
dextex1 calls $2
*** RIVER *** [J♣ T♦ 9♥ J♦] [Q♦] Pot $8
HERO has 15 seconds left to act
HERO bets $3
dextex1 raises to $49
HERO has 15 seconds left to act
What to do?
63s i sb NL100 Max 6
Clear fold.
De overbets, på de her limits, betyder som oftest at villian har fået for lidt value for hans hånd.
@ Ahle
Når der er foldet til mig i sb, er jeg egengtlig ikke særlig aggressiv. Måske bør bør jeg skrue mere op for aggressiviteten i denne situation. Jeg kan bare ikke helt lide at spille OOP med crap og samtidig bygge en pot op. Det kommer jo jo også meget an på hvilken modstander men har i bb.
Hvilke hænder raiser du når der er foldet til dig i sb?
Tror i har ret vedr. fold på river. Jeg skulle også til at folde... lige indtil tiden næsten var udløbet, da fandt jeg alligevel et call! Det var jo gået rigtig godt!!
han havde K♥5♥
(skrev forkert! han havde suited i hjerter. Altså kun en streg) :-)
ser det også som et fold. hvofor satse så meget på et bluf(som er det eneste du slår) for så lidt.
vent til et bedre spot
Hey Loki -
Jeg åbner generelt med rigtig mange hænder i SB, når der er foldet til mig. Men som du selv nævner afhænger det generelt meget af hvem der sidder til venstre for en i big blind og ikke mindst af sit eget temperament/spillestil (og ikke at glemme postflop-skills, altså hvor dygtig man er til at spille sine hænder efter floppet er faldet) om det er fornuftigt eller ej at smække et raise ind.
Nu overså jeg i første omgang de første par linier i dit indlæg,- villain er loose-agressive preflop - med det inmente hælder jeg til et fold preflop - mod den type villain, skal der selvsagt oftest strammes en smule op i blind battles som denne. Mod en tight villain, skal der omvendt åbnes med en langt større range af hænder.
Hvad jeg åbner med (jeg limper stort set aldrig i SB, når der er foldet til mig): Uden reads - alle esser, alle konger, alle suitede semi-/ connectors (og ofte også offsuit, hænder som QJ, QT, J9 fx), alle pocket pairs.
At stjæle blinds fra tid til anden er langt vigtigere end man lige umiddelbart tror, så bare kom i sving :-)
Iøvrigt Loki - bare se at få postet en masse masse hænder herinde. Lige umiddelbart har du lidt leaks i dit spil hist og pist, som vi hurtigt kan hjælpe dig med at få rettet op på.
@ Ahle
Igen tusind tak for at du gider svare på mine spørgsmål. Jeg sætter selvfølgelig pris på alle svar, da det hjælper mig meget.
Er ret aktiv i blindsstjælning. Bare ikke fra sb.
Raiser du standard raise fra sb?
@Loki
Da du er ude af position resten af hånden, skal den have en tand ekstra.
@ Løpenthin
dvs. 4,5-5?
vil bare mene, at det er at bygge potten unødvendig højt når man bliver kaldt og derefter skal spille OOP med en marginal hånd resten af hånden.
Du skal huske på, at når du åbner fra SB i en uåbnet pot, bliver du også ofte kaldt af rigtig mange trashhænder. Der er mange - jo højere limits du spiller, des højere er dette tal -, som ikke finder sig i at folk stjæler deres big blind (ihvertfald ikke hvis det sker ret tit).
Så ofte, selvom du selv synes at du har en marginal hånd, har du faktisk den bedste hånd i sådan en blindbattle.
Mit standard raise er 3,5xbb + 1 ekstra bb pr limper. Jeg raiser til 4xbb fra SB i en blindbattle (og det samme fra BB, hvis SB limper).
Og hey - no problem - vi er her jo for at hjælpe :)