66, 400$ NL, 6 handed

#1| 0

Prøvede lidt 400$ NL i formiddags.

Jeg har 580$ i CO, og samler 66 op. Foldet til mig. Jeg caller, ville normalt raise, men limper ind denne gang. Button raiser til 16$, hvilket er standard raiset, han har 350$. SB folder, BB caller, han har 400$, jeg caller

Ingen reads. Jeg har ikke spillet mange hænder, og foldet alle på flop på nær en hvor jeg fik en str8 på turn, eneste hånd jeg har været til showdown med. De ser mig nok TAG med en tendens til at være weak.

Pot: 50$

Flop er: 6 5 9

BB checker, jeg checker (med planer om CR?), button better 32$, BB caller. Jeg raiser til 110$.

Like it?

Button folder, og BB pusher inden for 1 sekund.

Hvad har BB og hvorfor?

/Fisken

18-02-2006 15:25 #2| 0

Ligner meget et højt overpar. 99 tror jeg ikke på.

18-02-2006 15:30 #3| 0

jamen du tænker ligeledes et sekund og caller.... han kan selvf ha 99, men det kan man ikke spille sit set efter, hvorfor vi må gå ud fra du har fået skillingerne til midten, mens du var favorit... tillykke med det i øvrigt, og hvordan endte hånden?

sætter ham på AA/KK der beskytter sig på et rimelig drawheavy board...

18-02-2006 15:34 #4| 0

Jeg raiser hver gang PF, specielt når alle sidder med fuld stack.

Jeg skyder 40-45 på floppet i håb om at tage den ned med det samme eller komme HU med knappens overpar.

Jeg raiser desuden mere, da den kommer tilbage. Du giver et flushdraw for gode odds.

Umiddelbart er det svært at sætte BB på noget. Et stort par raiser han vel PF for at isolere. 99, 55 og 87 må man formode, at han raiser buttons cbet med.

Jeg tror, han mange gange sidder med et draw af en art, eventuelt AK, og så beslutter sig for, at turn bliver for svær at spille, hvis ikke han rammer noget.

Under alle omstændigheder spiller han hånden noget underligt, hvilket i dette tilfælde betyder insta-call fra min side.

18-02-2006 15:43 #5| 0

Jeg caller her til hver en tid.

Vi er foran nok her til at det er +EV, selv når han ind i mellem har 99. Han viser AA/KK/QQ/JJ + AK nok gange til at det her et et instant call.

18-02-2006 16:46 #6| 0

Eh, hvorfor i alverden skulle han coldcalle i BB med AA/KK/AK???

Det er et sikkert call uden reads fordi du ofte vil se et draw af en art, men du vil også ofte se 55 eller 99.
Der er ikke noget at gøre ved det hvis du bliver set/oversettet i den her situation.

I øvrigt leader jeg floppet.

19-02-2006 06:33 #7| 0

Hmm, jeg synes hans linje ligger temmeligt tæt op af en straight, der besluttede sig for at sløvspille og så pludselig får action. Du får dog fine potodds til at trække ud på ham - dvs. den eneste hånd, du ikke har potodds til (eller har praktisk talt crushed), er 99 - og hvis han har det, well, så får han min stack hver gang.

Med det flop, synes jeg som sådan ikke der er noget i vejen med at check-raise (hvis du er virkelig sikker på, at button skyder), da det er så drawheavy, at du får bedre mulighed for at straffe draws, ved at kunne check-raise stort. Men et lead er helt sikkert heller ikke af vejen.

- AB

19-02-2006 15:19 #8| 0
OP

Jeg caller med det samme og han viser 55, og jeg vinder en fin pot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar