Hej PN.
Jeg har siddet og leget med tanken om at skrive alle mine pokerbøger ind på computeren (kommer nok til at tage nogle døgn :D).
For derefter at sælge hvert eksemplar elektronisk for $5 etc.
Det ville være lettere for rookies at få fat i pokerbøgerne på denne måde, og så vil man altid have "bogen" ved hånden når man spiller poker.
Var bare en idé der lige poppede op i mit hoved, kunne også lave dem i dansk eksemplar?
Anyway, ville bare lige høre om det er lovligt, sådan at jeg ikke fuldfører det, for derefter finde ud af at jeg ikke må :p
Mvh Metalby.
.
Self er det ikke lovligt
Så du spørger om du må kopiere bøger du ikke har rettighederne til og sælge dem videre billigere end forhandlerne uden tilladelse?
nope :)
vil mene der er copyright på de bøger, lidt ligesom du ikke må sælge film du ikke har rettigheder til :)
Ikke lovligt, hvis jeg da forstår din idé korrekt.
Anyway, så tror jeg allerede de fleste pokerbøger kan hentes/købes som eBook.
godt du spurgte her inden du gik i krig ;D
Gør det da alligevel.. Who give a **** about copyrights anyway!?!
Everyday iam hustle'in, every day iam hustle'in!
LOL.
En ting er sgu at overveje at skrive alle bøgerne ind.
En anden ting er at sælge dem for 5$ pr. styk.
Men det går helt galt, hvis man tror det er lovligt at sælge bøgerne. :D
...du har da ikke solgt noget til en fremmed, velvidende der var nogen du kendte, der ville give lidt mindre og så ikke fået pengene, vel?
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ;o)
nej selvfølgelig er det ikke lovligt men grunden til at det virkeligt ville være dumt er at man allerede kan få (næsten) alle bøger på nettet... enten som PDF-filer der er scannet ind eller retypes...
Jeg har en lignende god ide...
Jeg har et videokamera, og har lige set den der film 'Mission impossible 3' - hvad nu hvis jeg skriver alle dialogerne ned, og så geninspiller filmen selv ude på amager, kan jeg så ikke sælge denne for 5$ - det er jo vildt billigt i forhold til originalen, og det kræver kun et par medium store kanonslag at lave den film???
@ Fuglsang..
Er allerede gjort med stort set alle film (og ja, det hele er filmet på Amager). Så find på noget bedre.
Lad nu være med at skyde manden helt ned. Det er jo en udmærket ide og der er jo masser af folk der har brug for en kopi af ting.
Her forleden skulle min kone for eksempel bruge 5 kopier af sin afhandling. Det havde da været super hvis vi bare havde kunnet sende den til Metalby så han kunne skrive den ind på computer og så sende den til hende så hun kunne printe den ud igen.
Eller hvad med alle dem der skal sende pas og telefonregning osv. til pokersider.
Metalby skriver dem da bare af ... problem solved !
Eller - HEY - hvad med Websider. Metalby kan skrive tophistorierne fra Ekstrabladet.dk af og tilbyde at maile dem til folk ... så er det ligesom at få en Avis - bare nu MED fede kommentarer fra "Nationen"
Jeg ser en business..
Som Zaphod2000.
Sys i er lidt hårde ved OP og med vilje misforstår... (uden sarkasme)
Tror godt manden er klar over at det er ulovligt at KOPIERE materialet, men hvis han selv SKRIVER det ind, så er det jo ikke en DIREKTE KOPI...
Det er det selvfølgelig, hvis han gør det ordret - men han må jo gerne "genfortælle" den viden som bøgerne giver...
Jeg vil foreslå at du eksempelvis tager "Harrington on Hold'em" og kalder den "Metalby On Hold'em". Genfortæller bogen i dit eget sprog på dansk og finder på nye "Sample Hands" - så tror jeg faktisk godt du kan slippe afsted med det...
Du skal så bare bagefter holde fast i at du er inspireret af Dan Harrington...
:)
damster
LOL @ frydens kommentar.