6-handed NL400, 98s

#1| 0

Jeg mangler en linie til en drawing hand.

6-handed på prima. Jeg har ikke siddet der voldsomt længe, men ingen har lavet noget "donkish". Jeg har åbnet et par pots uden modstand, og jeg har taget en shorty ud med en aggressivt spillet draw.

Jeg åbner til 16 i CO (~500$) med 98. SB er eneste caller (dækker mig).

flop: 9 J Q (pot 36)

Jeg stikker 28 ud, og SB mini raiser til 56. Jeg 3-better til 140 (er dette en fejl? Hvis ikke, skal jeg så raise mere?). Han caller

turn: K (pot 316). Han stikker 108 ud. Er et weak bet, men har han en T, er min FE long gone. Jeg caller til ~9 outs.

River er blank, og jeg folder til et 250$ bet

Er min linie fin? Jeg føler, at mit flopspil var skævt. Enten skal jeg calle miniraiset, eller også skal jeg poppe den op til ~200.

06-12-2005 16:03 #2| 0

3better mere på floppet (180-200 er fint) og skubber turn.
Hvis han har en 10"er så er det klart din FE er væk, men omvendt hvis han har JQ så kan han jo ikke calle. Kongen er både et scarecard for dig og ham, hvis han skulle calle dig har du sandsynligvis 9 rene outs.

06-12-2005 16:06 #3| 0
OP

Nu er det jo ikke sikkert, at han havde callet eller bettet ud, hvis jeg havde raiset til ~200, men hvis det var tilfældet, ville du så stadig skubbe resten ind?

Føler mig weak :)

06-12-2005 16:11 #4| 0

Personligt ville jeg checkraise floppet..

Er du blevet træt af SNG"s pethie?

06-12-2005 16:16 #5| 0

Ja jeg skubber stadig turn hvis han caller. Hvis han derimod 4-better floppet allin hmm..Så tror jeg at jeg lægger mig.

06-12-2005 16:49 #6| 0

Det væsentligste i denne hånd er hvordan man spiller store draws; det er det der er problematiken.

Der er 3 typer store draws i hold"em (og nogle varianter heraf):

- Par med flush draw
- Par med straight draw
- Kombineret straight og flush draw.

Hvad der kendetegner dem alle er, at de i højere eller mindre grad er even money eller sågar favoritet mod en hånd a lá AA, hvor man ikke har et A domineret. Derfor kan man ofte være tilbøjelig til fluks at ville have pengene ind i midten.

Men det er ikke optimalt. Det fostrer kæmpe fluktationer i ens roll over en lav value og reducerer derfor ens long run gevindst i et ellers profitabelt set-up.

Det der gør det profitabelt at spille disse store draws hårdt er folding equity"en. Hvis den ikke er der; er det uhensigtmæssigt at spille draw"en stærkt. Man skal derfor lige vurdere situationen før man bare giver den gas 2tm.

Det mest væsentlige er dog, at man ofte slet ikke har de outs man bilder sig selv ind at have. Og det er her OESFD"en adskiller sig fra de andre draws. Ofte véd man, at man bliver callet og véd desuden også, at man ikke bliver callet af en 1 par hånd; modstanderen sidder langt oftest med et set eller 2 par. Dette reducerer de draws med par + flush/straight draw til rene flush/straight draws og så er det pludselig ikke optimalt at få skillingerne ind i midten uden at have ramt.

Derfor 3-better jeg ikke floppet.

Peter

06-12-2005 17:28 #7| 0

Problemet for mig er at jeg ikke kan sætte ham på en hånd. Faktisk spiller villain elendigt med mindre han har KTs eller noget i den retning.

Straights skubber floppet. Sets skubber floppet. Two pair skubber, jeg ved ikke hvad han kan have.

Folding equity har man jo også netop i den her hånd, kommer an på hvor loose villain er præcis hvor meget man har, men vi repræsenterer jo i hvert fald mindst AA her.

@Hardgrove

Du caller altså bare hans minraise? Check/folder du så hvis turn er blank? Og hvordan får du value hvis du rammer en flush og lige pludselig better? Regner du med at 9"ere og 8"ere er outs hvis du rammer, better og bliver raiset?
Synes hånden er meget svær at spille uden at spille den super aggressivt.

06-12-2005 17:47 #8| 0

Ja, jeg caller hans miniraise. Her i sig selv har vi odds til at calle efter flush draw, saa fred vaere med det.

Jeg folder til >2/3 (maaske endda mindre) pot paa ikke turns.

Jeg synes godt nok ikke jeg kan komme paa mange kombinationer hvor en 8er er en out for mig...

Peter

06-12-2005 18:03 #9| 0
OP

Det ærgrer mig, at jeg ikke skubbede turn. Han spurgte lidt senere, om jeg kunne slå to par, så det har han måske haft (QJ, Q9, KQ eller lignende).

@rif1900

Ja, lige pt er jeg gået død i sng"s. Min timeløn er uden tvivl bedre end på det nl-sjov her, men jeg vil gerne udvikle mit post-flop spil istedet for at lege pushbot preflop.

Jeg har spillet mod dig, eller?

06-12-2005 20:56 #10| 0

FE = ?

06-12-2005 21:43 #11| 0
OP

Fold equity

06-12-2005 21:54 #12| 0

Det ved jeg ikke..

Kan bare huske dit nick fra 2+2 singletable forum, hvor jeg også har været en del aktiv

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar