1. Skal den raises PF? - mange siger raise anytwo fra SB, men jeg syntes jeg taber penge på det...
2. valuebet på river?
PokerStars Game #6736112734: Hold'em Limit ($10/$20) - 2006/10/23 - 00:42:37 (ET)
Table 'Procyon V' 10-max Seat #3 is the button
Seat 1: spaceplayer ($256 in chips)
Seat 2: mortonator99 ($198 in chips)
Seat 3: EnMe317 ($1605 in chips)
Seat 4: kristiantho ($510 in chips)
Seat 5: miami33 ($230 in chips)
Seat 7: 54P30N12M ($760 in chips)
Seat 8: mirri ($495 in chips)
Seat 9: dbleagle ($423 in chips)
Seat 10: marchinvest2 ($335 in chips)
kristiantho: posts small blind $5
spaceplayer said, "unreal"
miami33: posts big blind $10
cercer: sits out
*** HOLE CARDS ***
Dealt to kristiantho [6h Qh]
54P30N12M: folds
mirri: folds
dbleagle: folds
spaceplayer said, "luckiest man at this table by a hige margin"
marchinvest2: folds
spaceplayer: folds
mortonator99: folds
EnMe317: folds
kristiantho: calls $5
miami33: checks
*** FLOP *** [Qd 8c Ts]
kristiantho: bets $10
miami33: calls $10
*** TURN *** [Qd 8c Ts] [4d]
kristiantho: bets $20
miami33: calls $20
*** RIVER *** [Qd 8c Ts 4d] [5s]
kristiantho: checks
spaceplayer said, "the only thing saving you form your own idiocy is your ridiculous luk"
miami33: checks
6Qs 10/20 FL
Raise i SB, hvis der er foldet til dig med alt fra Ax til Kx ned Q5 og J8/J9.
River SKAL bettes - ville du ikke calle, hvis han bettede $20 bagved? Jo, ergo better jeg $20 ud i ham på river.
DTM: enig.
Du poster en blind battle hånd uden at give reads på villain, med al respekt gør det det ret svært at skrive meget fornuftigt om din valgte linje.
Hvis villain er tight passive eller tight agrresive raiser jeg den hånd pre-flop. Hvis han er loose passive kunne jeg overveje at complete. Hvis han er lag mixer jeg.
Givet dit open-complete prøver jeg med et c/r på dette flop med mindre villain er meget passiv og sjældent skyder når checket til.
Hvis ikke du valuebetter denne river anbefaler jeg lavere limits end 10/20. Det er sagt med alt respekt, men det er et alvorligt leak ikke at bette den river, hvad er du bange for han skulle raise dig med? 67?
Jo jeg glemte da mit read, som du kan se var klokken gået hen og blevet mange.. :)
Han spiller tight/passiv
Han havde flere gange tidligere kaldt ned på samme måde med fine hænder (et set på ufarligt bord 1 gang).
tidligere har han foldet til turn-bet hvis han var ude hvor han ikke kunne bunde, og derfor gjorde det mig lidt urolig han kaldte det bet.
Så var der den manglende info, er det så stadig et bet på river? Eller er check/call som jeg valgte her den bedste mulighed?
Så du er usikker på om du er foran på river, men har set ham kalde ned med store hænder. Så hvorfor er det lige vi tror at han better en dårligere hånd for dig når han er bagud?
Hvis han alligevel kalder dit bet med en bedre hånd og IKKE raiser dig. Så har c/c og bet jo samme EV i de tilfælde hvor du er bagud. Det der så er vigtigt er hvad der sker når du er foran. Og hvis han ikke better en dårligere hånd for dig skal du jo selv gøre det.
Lad os for sjov sige du er foran med ssh 0.5. Lad os også antage at når du er bagud vil han kalde 40% af gangene og raise 10% - og bette altid når checket til. Antag endvidere at når du er foran vil han kalde 25% af gangene og folde 25% - og bette 10% af gangene når checket til.
EV(bet/call) = 0.4*(-1) + 0.1*(-2) + 0.25*6 + 0.25*4 = 1.9 BB
EV(Bet/fold) = 0.4*(-1) + 0.1*(-1) + 0.25*6 + 0.25*4 = 2 BB
EV(check/call) = 0.5*(-1) + 0.4*4 + 0.1*6 = 1.7 BB
I dette tilfælde b/f > b/c > c/c. Som det oftest er mod passive spillere.
Passive spillere skal value bettes, fordi de så sjældent raiser dig med en dårligere hånd og better en dårligere hånd.
Her kommer mit sædvanlige reklameindslag for kapitel 21 i TOP mht. river betting.
En af de mere mærkelige ting er, at der ude af position ofte skal bydes selv om der er over 50% chance for at du er bagud (Fordi du ellers ikke får budet ind når du er foran)
Men den aktuelle hånd ville jeg nu valuebette både i og ude af position. i Jeg tror på, at der er over 50% for at være foran.
Jeg mener ikke man skal forhøje med anytwo fra SB heads up. Og man kan altså også folde. Hvis han virkelig er tight/passiv kan du nok godt raise med alle hænder.