Hej Pokernet.
Har læst med herinde i mange år og har tit overvejet at lave en blog, idag læste jeg på Lassej (poker pro asap) og besluttede at jeg ville lave noget lignende.
Så håber nogle af jer har lyst til at følge med.
Lidt om mig: Jeg er 27 år. Bor i Købehavn. Til hverdag læser jeg HF online (5-10 timer om måneden), jeg har et timelønnet job (som jeg nok siger op snart) og så holder jeg nogle foredrag på folkeskoler og gymnasier engang imellem.
Jeg har fra jeg var 14 til jeg var 26 haft et dagligt hashmisbrug og haft store problemer med at stoppe med det. Det lykkes efter noget behandling 4. februar 2019 og har ikke rørt hash eller nogen rugsmidler siden da. Det er også det jeg holder foredrag om i håb om unge mennesker ikke laver samme fejl som jeg gjorde.
Min poker historie : Har spillet poker on/off siden jeg var 18, hvor en af mine venner vandt 10.000kr. på en aften og så begyndte jeg på fulltilt kort tid efter.
90% af min volumen er lagt mens jeg var pisseskæv, så har ikke udviklet mig skide meget. Har taget mange åndssvage beslutninger med gameselection, og nærmest ikke brugt noget tid på at arbejde på mit spil. Har haft korte perioder hvor jeg ikke røg hash og der har jeg taget poker mere seriøst og det er også derfra 80% af mit overskud kommer. Jeg har altid ærgret mig over jeg ikke har taget poker mere seriøst, men det var ikke muligt med et misbrug (ihvertfald ikke for mig) og det er nok heller ikke så godt at spille poker når hele ens liv sejler.
Men nu har jeg heldigvis fået mig et godt liv. Jeg synes selv det er lidt sent at prøve at kaste sig ud i at blive pro, men jeg har altid gerne ville det, mit liv har bare ikke været til det. Det er det nu, så derfor har jeg besluttet at give det et fuldt skud 2020 ud. Jeg begyndte at spille igen 8/4 i år, efter jeg nærmest ikke havde spillet et års tid, og nu har jeg fået spillet lidt over 1000 games og er hooked.
Målet er at tjene 3k$ eller derover om måneden inden 31/12 2020. Hvis jeg gør det så tjener jeg mere end jeg gør på mit timelønnede job (og på noget jeg synes er meget sjovere).
Jeg vil læse HF på siden uanset og fortsat holde foredrag et par gange om måneden. Så jeg behøver ikke tjene noget for at overleve, har nærmest ingen udgifter.
Formålet med bloggen:
Har selv ivrigt læst div. blogs og tråde som omhandler poker her på siden i mange år og det har jeg fundet meget spændende. Håber da nogen vil følge med her også.
Udover det synes jeg godt det kan være lidt ensomt engang imellem så det er også lidt for at aflive ensomheden om mit pokerspil.
Jeg havde som tidligere nævnt en ven som spillede poker, men han spiller ikke mere, har slet ikke noget pokernetværk i Danmark overhovedet. Så måske jeg kunne møde nogle med samme passion for spillet den her vej igennem. Det kunne være rigtig fedt synes jeg ihvertfald.
Jeg har pt. 2 discord grupper jeg studerer/snakker poker med, men kender ingen danskere som spiller. Det ville jeg gerne lave om på.
Udover det ved jeg at mange herinde måske har nogle gode råd eller noget feedback jeg kunne bruge undervejs.
Og så synes jeg bare det er sjovt at dele rejsen, og føler mig ekstra forpligtet hvis jeg har en blog her til at gøre alt for at det lykkedes.
Mine styrker:
Jeg kan lægge 40-60 timer om ugen sikkert også mere, på at spille og blive dygtigere til poker.
Jeg har et godt privatliv og fin økonomi med lave udgifter så er på ikke presset på den front.
Jeg er meget disciplineret og struktureret. Har de sidste 18 måneder læst næsten 1 bog om ugen, trænet 5-10 min. dagligt, skrevet dagbog og planlagt alle uger inden jeg startede dem. Det tænker jeg er gode egenskaber for en pokerspiller.
Jeg er ekstremt dedikeret. Jeg har ryggen mod muren, jeg gør ALT for at lykkes i 2020 med mit pokerprojekt. Det er det jeg vil!
Tror jeg er okay intelligent, så det skader nok ikke.
Svagheder:
Har mange dårlige pokervaner, har spillet SÅ MEGET på autopilot, så skal vænne mig til at tænke over hvorfor jeg gør hvad jeg gør når jeg spiller.
Kan have det svært med selvtilliden når jeg taber.
Har ikke noget pokernetværk. (udover discord grupper)
Ved ikke helt hvordan jeg mest effektivt skal benytte min tid for at forbedre mig.
Det er længe siden jeg har vundet 1000$+ på en måned.
Jeg er lidt rusten.
Poker er sværere end da jeg startede.
Regler for blog:
Jeg vil poste minimum 1 gang om ugen Det bliver nok om søndagen fra næste uge, hvordan det går med mit spil og måske også mit liv, men primært poker. Det er en poker blog. jeg må ikke give op før 31/12-2020. Men jeg må meget gerne lykkes før.
Jeg kommer ikke til at poste hænder, men mere tanker om forløbet og udviklingen og grafer. Måske jeg poster nogle hænder i separate tråde, men det vil jeg ikke love.
Lidt stats:
Lifetime på stars: (90% af volumen spillet skæv som sagt -.- )
Her siden 8/4-2020 da jeg begyndte at spille igen efter at være blevet clean og holdt lang pause fra poker, startede med 70$:
Plan: Vil ikke lave en alt for langsigtet plan nu, da jeg muligvis bliver klogere undervejs og finder på en bedre metode.
Men umiddelbart vil jeg spille primært 18m sngs og måske 90 180ere også, når rullen rammer 1500$ begynder jeg at mixe MTTS ind.
Jeg bruger icimizer hver dag. Jeg studere 2-4 gange om ugen med discord grupper og diskutere hænder dagligt på skrift. Jeg kigger flere hænder igennem (næsten) efter hver session. Jeg laver nogle opgaver fra bogen The mental game of poker 1 og 2, og håber det giver pote.
Jeg tænker på sigt at finde noget coaching, men det må vi tage hen af vejen.
Det blev meget langt, det bliver nok lidt kortere fremover, men så er vi igang! Håber stadig du læser med, og tusind tak hvis du gør :)
Hvis du har nogle gode råd eller lignende til min rejse, eller vil snakke noget poker så ville det være pisse fedt! Så sig endelig til! Ellers så håber jeg bare nogen gider læse med.
Jeg opdaterer næste uge på søndag! Held og lykke ved bordene.
Alexander