** Chakote [Hold 'em] (50.00|100.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- vvvQ sitting in seat 1 with $19329.00 [Dealer]
- LIMPA_DIRR sitting in seat 2 with $9535.00
- J-B sitting in seat 3 with $1600.00
- mbcz8844 sitting in seat 4 with $10782.00 [Sitting out]
- pokerzp3 sitting in seat 5 with $74349.54
- _____IQ_____ sitting in seat 6 with $78771.30
LIMPA_DIRR posted the small blind - $50.00
J-B posted the big blind - $100.00
** Dealing card to pokerzp3: K♥, K♠
pokerzp3 raised - $400.00
_____IQ_____ raised - $1400.00
vvvQ folded
LIMPA_DIRR called - $1400.00
J-B folded
pokerzp3 raised - $5000.00
_____IQ_____ raised - $15000.00
LIMPA_DIRR folded
---- pokerzp3 ????????
IQ har spillet meget vildt og aggressivt og han er årsagen til at gamet kører. Har ingen PT stats på ham, men han raiser og 3-better utroligt meget preflop...
700BB deep 50-100NLH - Tough spot
Kommer vel an på om du har set ham spille store PP før, og hvordan han ser dig? Ellers er det umuligt at sige noget om, men det kunne da ligne et fold.. eller et skub :)
Meget over mit limit.
Hvordan har du selv spillet?
Har der før været så heftig preflop action.
Har du nogen idé om hvilken range han spiller sådan tilbage med?
@Cosmichorrer
Skubbe 60K mere? hehe...
Well, jeg har set ham spille mange hænder, men jeg har aldrig SET en person 4-bette ham hvor han så 5-better... men måske er det fordi han ikke har haft AA/KK/QQ/AK når folk har 4-bettet ham...
Altså... PAS.
Har ingen stats på dette scenarie.... Han reraiser når han har gode hænder. Slowplayer normalt ikke.
Jeg har spillet standard tight-aggressivt. Ikke været ude og rode mig ind i syge potter, men dog alligevel haft nogle hænder jeg 4-bettede et par gange.... fordi nogle small-stacks overcallede og jeg havde QQ-AA/AK
Grimmer een! Den ville jeg ha' det dårligt med 700BB dybe selv på mit niveau.
Når jeg ser pengene på bordet, spiller jeg allerede for scared money - selvom det ikke er mine :-D.
Jeg vil mene at et reraise aldrig kan komme på tale taget jeres stacks i betragtning.
Om jeg ville vælge at betale eller smide afhænger nok meget af min mavefornemmelse.
Ved et call må du revurdere ud fra hans action og bordet.
Brækker mig nok og smider den
Zupp
Hvis du ikke har mere info, hælder jeg mest til et fold. Det er langt fra sikkert at du er bagud, men det vil være usandsynligt klamt at få et skub i hovedet hvis du giver på nakken - og ved et call pf, vil al action på floppet alligevel skræmme dig.
ps jeg forstår ikke tråden uden farvekoder
Sygt spot. Har du 5-bettet før?
Jeg har ikke 5-bettet... men i dette tilfælde er det jo ham som 5-better.
Han laver næppe det spil der med AK så jeg ser hans range som QQ-AA.
Men puu ha den er svær at folde..
Det er vel ham der 4-better til 15K.
Vis nogle nosser og så gå all-in. AA og KK kan ikke foldes PF.
En anden ting der heller ikke giver mening hvis han har AA er, hvorfor give sin hånds styrke væk der. Jeg mener, hvis han har AA, så har du max 20% på ham. De fleste ville vel tage floppet der og alle non KQ flops spille dem derefter. Han giver jo sin hånd væk med 5bettet..
men stadig meget over mit limit :)
Glæder mig dog til resultat...
Lyager
"Vis nogle nosser og så gå all-in. AA og KK kan ikke foldes PF."
Hvad skulle han calle med, som vi har slået?
Kan slet, slet ikke sætte min ind i dynamikken, men kan ikke forestille mig at man går til bunds med QQ/AK her.
@nothing878
Netop, derfor hvis zupp skubber eller commiter sig, så smider IQ sine QQ eller AK, men kommer til bunds med AA/KK nok..
Kan sådan set også godt være han også har KK...
@ Lyager: Ja, det kan godt være men statistisk er mulighederne for at han har AA større end KK - 6 kombinationer af AA mens der kun er 1 mulighed for KK. Jeg ville folde her med så dybe stacke på mit eget limit.
Julle
pokerzp3 called - $15000.00
** Dealing the flop: J♦, Q♦, 5♠
pokerzp3 checked
_____IQ_____ checked
** Dealing the turn: 2♦
pokerzp3 ?????????????
Hmmm kom til at tænke på den her da jeg læste den her...
Har dog ikke nogen bud på hvad jeg ville gøre i den her situation...
@zupp3
Nu er jeg desværre rigmlig sikker på du er enten monster badud eller tie med KK
Tror ikke han kan sidde med AK, men who knows. Over my limit.
@juliane
Problemet med IQ som det lyder er at han er maniac og zupp3 har spillet uden at lave nogle store armbevægelser, og derfor vil IQ kunne presse ham lidt mere. Hvis du bare smider KK hver gang går du desværre forbi nogle store pots en gang imellem og nogle gang er de desværre ikke til din fordel.
Lyager
Jeg er ret sikker på, at et call pre-flop er den bedste option. Du kan ikke reste her for 700BB og forvente at blive betalt af med QQ/AK.
Post flop er det et check/fold. Har han ikke AA er det en dele pot, et QQ/JJ set eller en sjælden AK, som han i øvrigt nok checker bagved for ikke at blive smidt af hans slim draw på et flop, hvor du ret ofte har ramt et set, hvis ikke du har lige præcis KK.
/Mikael
Preflop er vel aldrig andet end et call. Kan overhovedet ikke se hvordan andre alternativer er i spil med din beskrivelse af dig selv og villian, jvf. stacks.
Flop er ( desværre? :) ) det nemmeste checkfold, jeg har set længe :)
En sidenote - hvad er din opfattelse af mbcz?
Problemet er lidt at AA også kan sidde lidt og skide i bukserne over det flop, jeg tror ikke vi er interesseret i og prøve og få ham af den. Alternativt sidder han med kraftig erektion med QQ, sidder han med AK har han nok opgivet den. Jeg ville checke den ned.
@Randall37
I de stakes checker man ikke en 400BB pot ned.. desværre.. enten better du eller også better han.. simple as that. Dvs. kan også ske på turn.
@zupp3
Sorry for hijack, men har vi ikke spillet UO sammen en gang for MANGE år siden på europe?
Lyager, det ved jeg nu ikke rigtigt. Galfond har skrevet en artikel hvor han argumentere imod konceptet "Jeg kan kun vinde hvis jeg skyder", og skriver der ikke er noget i vejen for at opgive en pot. Nu ved dog ikke hvor udpræget den tankegang er på dette level, og finder nok heller aldrig ud af det.
Men jeg mente nu også mere checkfold ned.
Langt UNDER mit limit :-)
Spiller preflop på samme måde, da jeg ikke kunne forestille mig nogle, næsten uanset limit, som caller AI med QQ/AK for 700bb preflop....
Floppet, ja det er jo superklamt da du jo nu absolut intet slår...
Tror også jeg håber på at checke den ned, selvom dette nok er usandsynligt.
Jeg mener dog at et fold preflop kan forsvares med IQ image
"IQ har spillet meget vildt og aggressivt og han er årsagen til at gamet kører. Har ingen PT stats på ham, men han raiser og 3-better utroligt meget preflop..."
Hvis dette er tilfældet burde vi kunne få hans skillinger på en mere "komfortabel" måde end at skulle spille KK OOP i en 400BB pot...
Bare lige mine tanker.
Mvh Slot
@ Lyager: Det kan godt være at han har skudt vildt og aggressivt men derfor kan han jo godt have den. Du får i hvert fald ikke mig til at skubbe indover for 700 bbs preflop
Julle
byd 25K.
AA kan bare ikke vide sig sikker.
AK er way gone.
KK skider 1½ kalv.
QQ slikker sig om munden.
Jeg går ikke ud fra der er andre kombinationer i hans 5 bet, men det er jo også way over my head :P
Sick sick spot, jeg syntes vi kan snævre hans range super meget ind til AA og KK, i så stor en pot tror jeg ikke han på dette flop har nosser til at checke QQ eller JJ bagved..
Jeg ville skyde 25.000 og forvente et fold fra ham 9/10 gange her
re-pop til 44.444 $ PF
Ved nærmere eftertanke tror jeg vi er ude i en variant hvor han ALDRIG har QQ eller JJ... AK er også unlikely. Fælles for disse hænder er at han har et ret easy call af de 5.000. Det er ret guf at calle der og se et flop når man er så deep - det er til gengæld MEGA sick at reraise til 15K og risikere at få stakken i nakken, eller et call og et ulækkert flop.
Derfor tror jeg hans range kun indeholder 2 hænder.... AA eller totalt luft.
Total luft rammer ikke rigtig floppet med mindre han flopper noget open-ended værk, i hvilket tilfælde jeg går ud fra han better flop.
Han checker nok AA på floppet for at se hvad jeg gør på turn, hvorfor man kan argumentere for et bet her, men på den anden side tror jeg ikke man får ham til at smide....
Derfor....
_____IQ_____ bet - $18000.00
pokerzp3 folded
_____IQ_____ mucks:
_____IQ_____ wins $52297.00 from the main pot
End of game 1881227094
GG og i bagklogskabens lys er det nok et fold preflop. På den anden side.... det er så dejligt at se en konge sejle ind på floppet :D
_____IQ_____ bet - $18000.00
pokerzp3 folded
_____IQ_____ mucks:
_____IQ_____ wins $52297.00 from the main pot
End of game 1881227094
_____IQ_____ shows 2 of spades, 7 of diamonds
pokerzp3 says: i haz 26
_____IQ_____ says: i knowz, i waz valuebetting becauz of da high kicka
Han simpelthen både mucker og viser op. En helt ny feature, hvor man fortryde et muck.
lol @ langemand + hejhej
Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
zupp3, hvis du er så sikker på han enten har AA eller totalt air - howcome du ikke c/r turn?
ChrisJ
@Ole16
Maniac. Synes der er god value i ham, men man skal IKKE spille scared-money.
@ChrisJ
Fordi jeg mener det er væsentligt mere likely at han har AA :)
@zupp3
som du selv siger er det mere likely han sidder med AA og derfor er det et scary flop for ham at se Q da QQ i den grad kunne være i din range.
Et c/r allin på turn kunne være frækt.
@betfolder
hvis du caller 15.000 preflop med QQ ret ofte, så taber du penge i længden min ven, drys drys
nh