Jeg har 750$ , Villian har 2100$.
Villian har spillet LAG, og har ramt en helveds masse hænder. I starten bluffede han en del på river, men efter jeg tog ham i det par gange er han stoppet med det. Jeg er nede med et par hundrede $ til ham. Han har raiset en del preflop og på floppet og på de senere streets. Han caller sjældent, raise eller fold. En ret tricky LAG.
Foldet til mig på knappen, og jeg samler 77 op. Jeg better 12$, villian i SB caller, BB folder.
Pot: 27$
Flop: 7♥ 5♥ 9♣
Han better 15$, og jeg tænker "Lækkert flop" og raiser til 45$. Han caller.
Pot: 117$
Turn: 3 ♥
Han better 110$, og jeg tænker "Åh nej, han har ramt noget stort igen".
Hvad gør jeg her?
Part 2 kommer i morgen.
PART 2!
Jeg vælger at calle da det lugter langt væk af flush.
Pot: 337$
River 9 ♠
Han better 110$ igen.
Hvad gør jeg nu?
77, 300$ NL, 6 handed, part 2!
Jeg raiser mere på floppet. Der er LIDT for mange draws, og han får fine odds.
Som spillet caller jeg turn og håber på at fylde mine båd.
Vildt nok hvis han sidder med 7x buy-in... :)
Når I er så deepstacked, så vælger jeg at kalde med implied odds i håb om at ramme huset.
Ved ikke helt hvor meget jeg vil kalde på en blank river, men det er klart et fold på en hjerter.
uhm, call?
Du har 22% chance for at fylde op til hus på river og det er ikke engang sikkert du er slået endnu.
Hvis du ikke rammer og han better pot igen må du nok folde, men et moderat bet kan godt calles imo.
Forresten Hr. Fisk...
Vil det være muligt, at De kunne sende det linket til det Excel-regnskab, De havde lavet for lang tid siden? ;)
Mange tak på forhånd!
Mvh. Ludo
@Ludomaniac
www.pokerplayerhelp.com/Regnskab.zip
FWIW, så spiller jeg den nøjagtig ligesom dig indtil videre.
Jeg caller hans turnbet, og afventer med spænding river. Hvis det antages at den er fuldstændig blank, så vil jeg være meget tilbøjelig til at calle hans river bet, (selvfølgelig alt efter størrelse), da det imo, virker som om hans ligeså godt kan sidde med 2 par, som med farven. Derudover kan han også være ude i et rent bluff, hvor han prøver at signalere farven, for han kan umuligt vide du ramte floppet så godt, og derved må han have rimelig formodning om at han kan få dig til at folde.
call turn og afvent river
Jeg skubber river med quads eller hus og folder formentlig til et meget stort bet med en blank.
Tjah, du burde nok nøjes med at kalde riveren - men udelukkende fordi du lægger så meget op til, at han sidder med 97. ;)
Jeg ville dog klart fyre den op på 440 eller all in.
Du har ramt det du søgte, så du skal tage det som bedste hånd! :)
Btw, tak for regnskabet!
Rais floppet mere.
Skub river. Du repræsenterer ikke nødvendigvis hus.
Sgu ingen grund til at skubbe riveren, du bliver kun kaldt af en bedre hånd!
JO
Jeg gider ikke gentage mig selv.
Den største fejl er desuden, så deep-stacked, ikke at raise floppet mere. Det skal raises op til en 70 stykker.
Jeg gider sgu heller ikke gentage mig selv, men tror bare jeg spiller en anelse bedre end dig Hardgrove, såååå det ;-)
@ Mods
parmodrengen skulle vel ikke tilfældigvis skrive fra samme IP som carlos_?
PS: Skub river
LOD: Ehm nej jeg har hverken vundet wpt eller noget. Er bare en solid high stake player, så f... off!
hardgrove@
thanks, rart når folk kan indrømme deres fejl! respekt herfra!
Skub river. Enig med Hardgr. i flopspillet.
Parmo: Hvorfor skal LOD f...''e off?
- AB
Asger: Stop nu, ingen grund til at skabe splid herinde, har du intet seriøst at byde ind med, må du venligst gerne tie...
Hvis der er en moderator der vil være så venlig at rydde lidt op i den her tråd ville det være dejligt!
Fisken, kan man ikke lide lugten i bageriet....det er et offentligt forum, du må kunne forvente svar, som måske kritiserer din spillestil :-)
@ Fisken
Af ren interesse; Hvor er hånden spillet henne, siden det er NL300?
Ja fisken, hvor er hånden spillet henne af?
Hvorfor spiller du der?
Fisken, hvorfor dog ikke?
Skub river.
@ parmodrengen
Hvad er dine usernames og hvor spiller du NL5k? Hvis du virkelig gør det (hvilket jeg tvivler særdeles meget på) så må du være enorm taber på det niveau, alt andet end at skubbe river er en kæmpe fejl her imo.
Xizor: Jamen hvad siger du til at få stablet et livegame på benene, jeg har pengene til det (godt nok i euro, men det kan vel også gå?. Så kan vi se hvem der er en taber, jeg må grine
@PARMODRENGEN
Sjovt at du (første dag du skriver indlæg) først skriver til -LOD- "så f... off!" for derefter at skrive til Asger_b "Stop nu, ingen grund til at skabe splid herinde, har du intet seriøst at byde ind med, må du venligst gerne tie..."
Måske du skulle stikke en finger i jorden, og finde ud af, at de fleste herinde faktisk holder en sober tone, OGSÅ når lugten i bageriet ikke helt passer os :o)
Men velkommen til som aktiv bruger på PN :oP
/Allan
Fisken: Ok, det kan jeg rigtigt godt forstå, expekt har længe hængt med røven i vandskorpen. Hvad med at prøve noget Ladbrokes, der holder jeg til, virkeligt fedt!
"Han caller sjældent, raise eller fold."
Hvorfor Villain nok sjældent har dig slået.
De hænder dig slår dig er der:
1 (99) + 2 (97) + 6 (95) + 6 (93) = 15 kombinationer af.
Her er 93 ikke særlig sandsynlig, så jeg skærer antallet ned til 9.
Begynd at tælle flush-/straight-kombinationer.
Og det er sgu før set folk calle en allin på NL300 med andet end top fuldt hus. Men hvad ved jeg? Jeg er ikke high stakes spiller.
Freddie Mercury (hvorfor i øvrigt vælge det navn, så kunne man vel ligeså godt hedde Elton John eller Hans Pihlgaard?
Nå nevermind, kan godt se pointen i dit indlæg, lad os alle holde en sober tone :-)
Hardgrove. LOL dig gad jeg godt spille poker med! Må være easy money!