78s på NL $400 Semideep

#1| 0

Multitable Party NL $400

UTG
Button
SB (VILLAIN)/ ($1038.10)
Hero ($692.77)

Preflop:/ Hero is BB with 7, 8. SB (VILLAIN)/ posts a blind of $2.
2 folds//, SB (VILLAIN)/ (poster) completes, Hero checks.

Flop:/ ($8) A, 2, Q (2 players)/
VILLAIN bets $4/, Hero raises to $12/, VILLAIN calls $8.

Turn:/ ($32) 5 (2 players)/
VILLAIN checks, Hero bets $30/, VILLAIN raises to $60/,
Hero ?

Villain er 35/12/1.05

Preflop raiser jeg ca. 80% af gangene.

EDIT: RIVER:

Hero calls $30
Pot: $152
** Dealing River ** 4

VILLAIN bets $25
Hero?

25-06-2006 09:29 #2| 0

"Preflop raiser jeg ca. 80% af gangene."

sæt du roligt den op til 100%..

Jeg 3-better nok turn til omkring 200 - ingen grund til at være bange endnu

- Tox

25-06-2006 10:45 #3| 0

Tak for svaret, Tox.
Raiser den egentlig også konstant... Det er jo en dejlig handske! :)

Jeg fik ikke lige skrevet så meget til hånden, da jeg stadig var i gang.
Min tanke omkring turn var, at jeg skriger flush, hvis jeg 3-better turn.
Var derfor i tvivl om jeg skulle lade ham bette ud på riveren eller raise her og kun blive kaldt af K, set eller made flush (muligvis AQ som burde have raiset preflop samt flop).
Her skal det siges, at K virker usandsynlig i dette tilfælde. Bluff måske. AK ville have vist sig tidligere. Enige?

Jeg tror ikke jeg får mere ud af den der ved et raise.
Desuden er vi pænt deep, og det ville ikke være rart, at få et all-in i hovedet ved et raise til ca. 200. Eller et call med en paired river.

Disse tanker er præget af lettere træthed, men hvad mener I?

25-06-2006 13:12 #4| 0

Raise preflop...

25-06-2006 13:26 #5| 0

Ganske givet bør man reraise til ca 200 som Magnus skrev, men har før haft succes med i sådan en situation at bare calle, så det ligner et draw. Hvis der så kommer en ruder mere må du overveje om du vil calle. Hvis ikke stanger han næsten helt sikkert pænt ud i potten og du kan overveje at value reraise. Hvis han er super aggressiv kan der være noget ide i et gayreraise som kunne få ham til at gå all-in.

25-06-2006 14:54 #6| 0

uhm loosepassive abekat på NL200 clicker dig på turn på et 3-til-farven board i en ikke raised pot. Der ringer kæmpe alarmklokker ved mig.

Jeg caller og better hvis han checker til mig på river. Hvis du raiser til 200 får du kun action af hænder der har dig slået eller er meget meget stædigt set, hvilket alt andet end lige er usandsynligt når han ikke raiser dig på floppet.

25-06-2006 23:01 #7| 0

@ Xizor

joh men nu ved vi ikke hvor mange hænder Ludo har på villain..

"Hvis du raiser til 200 får du kun action af hænder der har dig slået eller er meget meget stædigt set, hvilket alt andet end lige er usandsynligt når han ikke raiser dig på floppet."

Det passer simpelthen ikke... hvis din modstander er skrap så er det rigtig nok, men der findes jo abekatte overalt og de betaler altså til bunds med shitty holdings - dit job er at extracte når du kan og det her er helt oplagt...

@ Ludo

Selvom du skriger flush er der donks der betaler dig..

- Tox

25-06-2006 23:08 #8| 0

Netop, Xizor... Syntes ikke jeg havde hørt fra ham før (lave click-raises altså).
Så jeg havde ikke lyst til at tage en beslutning for stacken, trods at jeg sjældent ville folde på floppet, hvis vi ender all-in.
Dette skræmte dog, og med føromtalte tanker endte jeg med at calle. Kunne simpelthen ikke se hvad der skulle kalde mig ved et raise.

Hero calls $30
Pot: $152
** Dealing River ** 4

VILLAIN bets $25
Hero?

25-06-2006 23:11 #9| 0

Now make it 200... :)

26-06-2006 00:24 #10| 0

150 Ludo

28-06-2006 14:41 #11| 0

Hvad endte den Ludo :)

29-06-2006 04:33 #12| 0

Den var weak spillet, og derfor jeg postede den.

Jeg endte med at taenke, at hvis jeg raisede ville jeg ikke have lyst til at kalde et all-in. Da jeg mente, at han kunne reraise et set all-in som den tosse, jeg tror han er, saa turde jeg ikke raise. Desuden frygtede jeg flushen. Clickraise paa turn fra saadan en spiller som ham her betyder som regel en god haand (synes jeg).

Anyway, jeg kaldte og han viste A3 for en straight. Han var overbevist om, at han havde mig. Er derfor glad for jeg ikke raisede.

/Ludo

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar