Her hvor aften-session så småt er slut er der lige en hånd fra et af skudene i en 8$ 180m... Vi er efterhånden nået godt langt og jeg mener at vi var 16 tilbage på dette tidspunkt..
Jeg skal beklage at jeg ingen stats har, men spiller som sagt uden hjælpemidler.. Kan dog fortælle at på de ca. 10 hænder jeg var til bords med ham var MEGET aggresiv og pressede blinds hver gang han fik muligheden.. Mens jeg tankede nåede jeg lige at slå ham op og kan se at han også spiller 35$ 180m og jeg forventer derfor samt at han var platinova at han må vide lidt om hvad han laver...
Jeg ville snap-folde mod en alm fisk på 2,5.. Men da jeg som sagt føler at jeg her har at gøre med en meget aggresiv reg, ja kan der så betales??
PokerStars Hånd #102502895154: Turnering#771775225, $7.34+$0.66 USD Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 09/08/2013 2:34:31 CET [08/08/2013 20:34:31 ET]
Bord '771775225 11' 9-max Knappen er på plads #9
Plads 2: Kispocok91 (59672 i chips)
Plads 3: Nitrrrrrram (13853 i chips)
Plads 6: truesyalose (18158 i chips)
Plads 7: TiltOnMe11 (33860 i chips)
Plads 8: tomba461 (10080 i chips)
Plads 9: J.J colmeia (10631 i chips)
Kispocok91: poster ante 150
Nitrrrrrram: poster ante 150
truesyalose: poster ante 150
TiltOnMe11: poster ante 150
tomba461: poster ante 150
J.J colmeia: poster ante 150
Kispocok91: poster small blind 800
Nitrrrrrram: poster big blind 1600
*** KORT ***
Givet til Nitrrrrrram [♣J ♣9]
truesyalose: folder
TiltOnMe11: folder
tomba461: folder
J.J colmeia: folder
Kispocok91: raiser 57922 til 59522 og er all-in
Nitrrrrrram: ???
8$ 180m
Det er et ret klart call.
Hvis villain skubber bredere end 48% er det et +Ev call.
Når nu han er reg, har dig dækket og ser dig som unknown(?), skubber han nok væsentligt bredere end 48%, muligvis meget tæt på 100%.
Desuden, vil du næppe få chancen for at stjæle selv i SB mod BB, da stacksizes er ret gode for villain til at stjæle der også.
Jeg vil anbefale dig at hente sng wiz, der er 30 dages gratis trial. Det er i sådanne spots her, hvor wiz'en er guld værd
Ja det lyder da til at det ville være godt for mig lige at kigge lidt på den.. Troede ikke at man kunne kalde det for et "klart call".. Men det er jo derfor jeg spørg :) Så tak for det..
Edit: Han må formodes at se mig som unknown ja..
Det var måske også sat en smule på spidsen, at udtrykke mig sådan. Men hvis vi begynder at kigge lidt på Ev ved call, mod forskellige shovingranges så vil tallene vise at et call er bedre end fold.
Ved 60% shovingrange er Ev +1160. ved 70% +2012, ved 85% +2953 og ved 100% +3653.
Selvom han måske ikke skubber 100%, så ville det undre mig, hvis ikke han lå over i hvert fald 60%.
Tror helt sikkert selv at han lå over 70% også.. Men vidste ikke om min hånd i situationen var god nok til callet, men jeg takker mange gange for svarene, virkelig fed respons du kommer med! :) Sætter jeg sku pris på.
Er jeg blind? Kan kun se, at du har skrevet, at du har 9♣ og en anden random ♣. Skulle det være A♣?
Ohep1 skrev:
Er jeg blind? Kan kun se, at du har skrevet, at du har 9♣ og en anden random ♣. Skulle det være A♣?
Det er J 9 suited
tekker skrev:
Står i HH ?
Øh nej, så havde jeg nok ikke spurgt. Medmindre man kan se HH andre steder end i OP
OK jeg bøjer mig. Bedre tegnsæt er ønskeligt. En millimeter horisontalt og en millimeter vertikalt er ikke stor forskel på J og ].
Ved eftertælling af ] kan jeg godt se det. Tak.
villain spiller 14/11/5 med steal på 30%
absolut ikke et ønskeligt spot at kalde af i, vi har bare ikke så meget valg
Åbner PN og ser der er kommet flere kommentare og tænker: jubiiiii.. Ser så halvdelen er om hvorvidt man kunne se begge mine holdcards... Doh..
Tak for de flere input..
Live, kender du ham? Og hvor mange hænder har du på ham? Og her kommer min bagtanke ved hjælpemidler.. Hvis du har 3000 hænder på ham tidligt i disse 180m men kun lad os sige 100 hvor han er bigstack som her hvor vi er til sidst..
Så er det vel ret ubrugelig viden hvor meget han overall åbner, eller hvad? Er jeg helt væk?
nit det siger en del om ham, også med 800 hænder.
angående forskellige stadier kan du sætte hem op til at filtere alt efter hvor mange bb de har.
anyway dengang payouts ikke var så latterlige som de er nu blev der skubbet bredere i disse spots.
villain sidder med 60k kort før ft hvor avg vil være 30k, han skubber ikke 60% af sine hænder her.
at skubbe J-2 osv er simpelthen at smide penge ud af vinduet fordi han bliver kaldt alt for ofte og ikke tjener $ev på at samle 3k op.
Aah cool..
Men dvs at du ikke mener at det er et call alligevel eller hvad? Eller mener du at villian her kan lave en fejl og skubbe mere end hvad du synes er korrekt?
Du startede jo med at sige det blev et call, men nu bliver jeg i tvivl..
Lasse@ Når du får tid, vil jeg meget gerne høre lidt mere fra dig også, synes altid du har noget fornuftigt og sige..
Nit, nej du skal stadig kalde, jeg siger bare at villain skubber noget strammere end de 60% der er meldt op og det ikke er et fedt call vi skal lave.
efter payout blev så fucked som de er, så er der blevet adjustet til at folk kalder evigt meget mere løst end hvad de gjorde før i disse spots, derfor har sb også en strammere shovingrange nu end hvad de havde før.
Live@ Ja okay. tak.. Hvor mange bbs skal jeg op på her før jeg skal lade den gå?? 10bbs kan vel folde og selv udnytte den FE jeg har? Eller hvad?
Ohep1 skrev:
Det tager alligevel prisen for bedste troll i denne tråd.. Jeg spørg nemlig tit om, om jeg kan calle med A9s for 7 bbs.. (Y)
Så det også som bare en klør og tænkte wtf
Nitrrrrrram skrev:
Det tager alligevel prisen for bedste troll i denne tråd.. Jeg spørg nemlig tit om, om jeg kan calle med A9s for 7 bbs.. (Y)
Hvis det kun er dig, der skal lære, kan du jo bare pm live (og lallez0r). Foreløbig er der da tre, der ikke har kunnet læse din hh. Men vi er jo nok bare fisk. Beklager afbrydelsen.
Det var ikke for at lyde bedrevidende.. Jeg er selv er ikke nær så god som hverken Live eller Lasse, og sikkert mange flere her på PN til disse.. Jeg tror dog ikke på at du dybt seriøst mener at nogen kan være i tvivl om at det er et snap-call mod enhver tænkelig modstander med A9s..
Og med den viden jeg giver om ham snapper jeg både med K9s og Q9s.. (Hvilket måske ikke er alle der har det sådan med Q9..)
Synes bare at A9 i høj grad er at sætte det på spidsen :)
Men jeg skal nok huske at sætte omvendt fortegn så den hedder J♣ 9♣ næste gang.. :)
Edit: Men du har ikke noget at bidrage med til "analysen" end at høre om hvad kort det egentlig var?
Fair nok, så er vi enige, A9s var bare et eksempel. Var godt klar over de fleste sane spillere ville snap-calle med A9s, så det forventede jeg vel ikke var udfordringen. Kunne også have skrevet 92s. Kunne simpelthen bare ikke se, hvad der stod. Jeg kontakter optikeren i morgen :-)
I øvrigt fint at smide hænderne op til analyse for os, der nu har set videoerne.
Jeg kunne ærligt talt heller ikke se, at det var J♣, hvilket var grunden til at jeg ikke skrev i tråden, men det er selvfølgelig ikke din skyld, at nogen af os er halv blinde :P
Jeg synes det er et meget, meget let kald.
Jeg vil også kalde med J9o og endnu værre ting.
At han spiller tight, kan du ikke bruge til noget i dette spot.
Jeg spiller selv meget nitty i MTTs/180s, men jeg skubber meget aggresivt = Jeg har meget nitty stats overall.
Nu hvor jeg ved, hvilke kort OP har :-) har jeg lagt den ind i SNGWIZ, og der ser den mere borderline ud, end det indtryk, man får i tråden. De 48% opening range er nødvendige for at det er +cEV, og Live mener, han åbner mindre end 60%. Jeg ved godt, at Live ikke fistpump, snapcaller, hvad er så begrundelsen?
Problemet må vel være, at vi skal skubbe indenfor de næste 5 hænder, hvis ikke vi når final table, og med de stackstørrelser de øvrige har, så vil vi sandsynligvis blive kaldt. Derudover risikerer vi, at andre skubber de næste fire hænder, og vi ikke kan kalde. Er det disse overvejelser, man skal igennem, eller er der andet?
SNGWIZ siger umiddelbart, at med 10BB er det et fold.
Ohep1, Pokerstuderende
ohep, du behøver nu ikke tage den stilling til det, du ved obv at du har mere erfaring med 180 mands end de fleste.
selve den her hånd er evigt triviel, men hvis vi kigger på hvad vi shover med fra sb´s spot giver den imo langt mere.
vi har 60k chips, avg på ft vil være 30k, dette i sig selv har en værdi vi ikke fucker up ved at skubbe light ind i BB der sidder med 13k (for mig anyway) i sb´s spot vil jeg på ingenmåde shove i et neutralt c-ev spot da payouts gør vi bliver kaldt væsentligt mere light end hvad nash siger og de chips vi vinder ikke er i nærheden af at være så vigtige som dem vi taber.
altså 60% siger vi skal skubbe 10-3s, hvilket jeg ikke er i nærheden af at gøre, jeg ligger omkring de 52% for at skubbe her.
når jeg sidder i BB her tager jeg gerne et mindre minus cev spot, og jeg er 100% sikker på det er +$ev, det er dog præcist som her ikke et spot jeg er specielt glad for, men et der skal tages grundet payouts og at vi øger det pres vi kan lægge på villians fremadrettet.
In short
jeg kalder i lettere minus cv spots som bb shortstack her
jeg folder neutrale-ish spots som sb bigstack her da vi bliver kaldt langt mere light end hvad nash og sng wizz går udfra og cv ikke er = $ev
Det der er lige præcis hvad man burde se i alle analyse-tråde.. Tak for det Live.. Jeg ved ikke om du stadig spiller eller skulle man sige ikke spiller dem grundet den nye payout som jeg ved du ikke er fan af, men at du tager dig tid til at hjælpe en lille lowroller som mig.. Sætter jeg virkelig pris på!
Fed post du kommer med der! ikke nok med at man får hjælp til spottet, får man sku også lidt andet viden og tage med så man lige sikre sig at ens andet spil sidder hvor det skal...
For satan jeg gad godt kigge dig over skulderen en session! :D
Men tak!
Er skam gjort :)