...
...
Stop lige op og træk vejret dybt. Du har det sikkert - og med gode grunde - vildt dårligt lige nu. Du har rodet dig ud i noget lort, og du har nogle problemer.
Men værre er det altså ikke. Vi kommer alle ud i problemer på et eller andet tidspunkt. Vi laver alle fejl. Men problemer er til for at løses, og det kan dine sagtens også.
Hvad gider du ikke mere?
Du har simpelthen smidt $4000 væk på 30 minutter uden at være på tilt?
Jeg føler med dig, men efter hvad jeg kan se er poker nok ikke lige noget for dig hvis din bankroll kan løbe tør på 30 minutter. Mit råd er, lav dine lektier og få dig en uddannelse. Aflys rejsen og sig det bliver en skylder.
@los_champ
PRØV LIGE AT TAGE DIG SAMMEN! Mangler fandeme seriøsitet på det her forum af og til! Alle ved man skal satse sort...
Hvis du ikke gider din uddannelse så drop ud og snup dig et arbejde til du finder fodfæste igen. Med hensyn til kæresten så er der ikke andet at gøre end at ligge kortene(undskyld ordvalget) på bordet. Vi laver alle massere af fejl i livet. Op på hesten igen mester
Bare det at du sidder med ALLE dine sidste 140$ på et bord er MEGATILT
Hvordan kan man tabe HELE sin rulle på 30 min...
havde du hele rullen med ind på et bord ? ...eller reloadede du indtil
du var flad ?
Hvad kan jeg sige... du spiller for dyre limits
Hvis man nu tjekker det indlæg som Kristian lavede kl.02.00 - altså 2 timer og 20 minutter før end han startede denne tråd, får man forklaringen på hvorfor han nu er broke.
Det der er ikke tilt men humørforladt, destruktivt og for mig ligner det en depression eller lign.
I tråden fra kl.02.00 forudser han jo selv hvad der vil ske !!!!!
Kære Kristian - tal med din kæreste eller en anden du har tillid til
Henrys
Når du ikke gider uddannelse, så få dig et arbejde!
Eller skriv et hit for Nik & Jay...Hvor meget ved du om champagne og lækre kællinger???
4000 usd tabt på en nat?
Så forestil dig lige den hovedpine man har når man pisser 156 k usd væk på 11 dage deraf 50000 usd på en nat. Og så tilmed har problemer gange 10 en bestilt ferie plus nogle lektier.
Du har sympati fra mig, men kun en lille. Men hvad faen skal du bryge det til. Få noget frisk vind i hovedet mester.
Råd:
Spil ikke poker de næste dage. Du taber helt sikkert. Kom væk fra computer som er det der har skabt problemerne og vær sammen med din kæreste.
Prøv at se lidt lyst på tingene.
Begynd så at arbejde igen når du er frisk i hovedet og ikke har den deprimerende instilling. Prøv f.eks ikke at spille om natten. Det gør en kuk.
Hvis jeg tabte 156K$ ville jeg hænge mig selv og alle i min umiddelbare omgivelse :-)
Er det bare mig eller er alle mere eller mindre stuck for tiden?
Bad1 m8
Fortæl alt til kæresten og afbestil/ sælg ferien.
Lav skoleopgaverne tight/passive, indtil du finder noget bedre end skolen. Ellers sigt efter 7-taller og bestå med 6-taller ... det er stadig mega +EV.
Hold pause fra pokeren og lær af din fejl.
gl
Du virker ellers som en stabil spiller. Surt at høre du er røget i svinget.
Måske et dumt spørgmsål- men det må vel være muligt at finde en staker?
Variansen rammer os alle før eller siden, nogle har sparet nok til at kunne klare det. Andre er så gode at de tjener så meget i de gode tider.. At det er svært for dem at gå død. Jeg ramte selv en sick sick elendig periode fra September til Oktober. Så fik jeg lidt luft i november, men i december gik det elendigt igen, hvor jeg spillede break even. Jeg er stuck i Januar. Jeg tilter, spiller dårligt og har mange leaks i min personlighed, men alligevel overlever jeg, fordi jeg går ned i limit. for 6 måneder siden vil jeg have svoret at gå ned i limit bare pga lidt varians var for weakt. Men ak ja man bliver klogere. Lige nu er jeg bare en anelse usikker i mit spil og spiller tight, men heldigvis ikke weakt.
Alligevel synes jeg at jeg er en heldigpik som har meget skrub!! Gider ikke sidde og have ondt af mig selv og blive fatalist. Men husk SD SD SD SD SD <-- tror kun det er limit og PLO spillere der forstår den ordentligt
>TOGANIM
Jeg tror ikke at han finder en staker
> ALLE
Kristian er da helt givet ikke tiltet!
Hvis en venlig sjæl ville være så rar at lave et link til den tråd Kristiantho lavede kl.02.00 samme nat og som han kalder " cash turnering " vil I tydeligt kunne se at manden havde " bestemt sig " til at go broke i de følgende timer...
Depresion eller lign. er min vurdering. ( uden dog at have den mindste lægelige indsigt )
- Derfor endnu engang en opfordring til Kristian (eller hvis en Pokernets brugere kender ham ) til at søge råd hos din kæreste eller anden fortrolig!
Henrys
Er forbavset over at der ikke er en 2-3 stykker der allerede nu har været ude og fortælle manden at han skal rykke ned i limit... Det plejer jo ellers at være standardsvar!
Ryk ned i limit
Behold rejsen og se om dine forældre kan låne dig lidt lommepenge.
Brug rejsen som et sprængbræt til at komme videre. Både for dig og kæresten.
Derefter finder du dig et/to stks arbejde... fuck om det er rengøring om natten/morgen og feje veje om eftermiddagen. Meningen er du laver en plan ala poker mål.
Hvis du kan følge en sådan plan så går der maks et halvt/helt år før du cruiser derudaf ;-)
Tag rådet jeg er en gammel rotte der har prøvet det meste.
/Old
@Kristiantho.
Ked af at høre....
Op med humøret mester. Det eneste du har tabt er penge !
@bajawa
du er sgu da et fjols at høre på.
At du har tabt $156K er skidt ja, men $4K var hele Kristianho's rulle aka. han er BUSTO. Så hvad gør dit tab "vigtigere" end Kristianho's, bare fordi det drejer sig om flere penge? Dine rulle er større, og et tab for Kristianho på $4K er selvfølgelig "kæmpe", hvis man er på SU og ikke har alverdens tilbage på kontoen.
Som tidligere foreslået, så tag på den ferie for en ny start. Og drop ud af skolen og begynd efter sommer, eller måske sommeren efter, hvis det altså ser helt håbløst ud lige nu mht. karakterer, fravær osv.
Når du så engang er klar til at begive dig ud i online pokeren igen, så lav et lille deposit og tag den derfra med BRM.
Good luck :)
@birchvip
manden henvender sig for at få sympati og råd.
Jeg giver ham begge og fortæller ham ligeledes at mange andre har mange større hovedpiner end ham lige nu.
Netop som c_hope siger så har han sku kun tabt penge. Og uanset hvor meget 4000 usd er så er det stadig ikke alverden. Op på hesten.
"Så hvad gør dit tab "vigtigere" end Kristianho's, bare fordi det drejer sig om flere penge?"
du har ret. de er fuldstændig ens. nej hans tab er større idet det var hele hans rulle. det hænger jo fint sammen. OMG.
@Kristian
Du skal sku ikke droppe ud af skolen. Sikke dog et åndsvagt råd.
Hvis det ser hlet håbløst ud med karakter og fravær så er det sku med at tage sig sammen. 6 og 7 taller er til hver en tid bedre end ikke at møde op.
Hvis du først dropper skolen så kan du rigtigt føle dig som en taber.
Giv dig selv nogle kindheste og kom i sving.
Supernederen at tabe dem. Men husk
Det var sikkert penge du havde vundet, ikke ud af egen lomme
Du kan altid tage på ferie
4k kan sagtens tjenes på 2 måneders arbejde
@bajawa
Jeg mente hverken at hans tab er ligeså stort, eller endda større end dit når det nu her er tale om hele hans roll, slet ikke. Du får det bare til at lyde som om hans tab er af så "sølle størrelse" at det næsten ikke er nævneværdigt.
@ oldskool
Hvad er det for et råd at give? "Brug rejsen som et sprængbræt"...
Har du tænkt dig at manden skulle sprænge sig selv i luften eller hvad?
Håber sku`da at du mener springbræt...
Dette er tilsyneladende endnu et tilfælde af tilsidesættelse af alt for at spille poker. Og når så det går galt, ramler det hele. Jeg forstår ikke at det ikke er gået op for folk at det er meget få mennesker, der kan gøre poker til deres levevej. Det er typisk unge mennesker uden særlig meget livs/poker erfaring, der har urealistiske drømme om at score kassen på poker. Et kvalificeret gæt er vel, at max 10% er vindende spillere, og endnu færre, der kan leve af det. Mit råd til de fleste er: Lad ikke pokeren styre din uddannelse eller dit sociale liv, men brug det som hyggelig adspredelse. Og kan det kaste lidt lommepenge af sig er det fint. Lad være med at drømme om et liv på 1. klasse og rejser verden rundt. Det er de færreste forundt..
Ron
@Bajawa
Kristiantho skrev;
"jeg har lektier for til i morgen, men gider jeg lave dem for at prøve at blive i skolen? nææææ, ikke rigtigt."
Du svarer;
"Du skal sku ikke droppe ud af skolen. Sikke dog et åndsvagt råd"
Jeg spørger så;
Når nu manden ikke gider, hvorfor skal vi andre så betale til hans SU???
Han skulle tage og klippe sit hår og få sig et arbejde!!!
@birchvip
Jeg mener absolut ikke 4000 usd er en sølle størrelse eller at hans tab er lille. Jeg forstår fuldt ud hans forvirring og desperation. Fuldt ud.
Min trøst til ham er bare at fortælle ham , igen, at mange mange andre han større problemer/tab end ham OGSÅ selvom det er set ifht alm indtægt
@Cheiron
Du glemmer alternativomkostningerne.
Hvis du ikke giver ham SU maksimerer du fremtidige udbetalinger ala kontanthjælp, 5 * børnepenge, lungetransplantation, politioverarbejdstimer osv osv.
Endvidere mener jeg ikke man bør klippe sit eget hår. Det bliver ofte til et grimt resultat. Søg hjælp til netop dette.
AV AV AV
Føler med dig.. Har pt også sådan en af de dage hvor alt går galt..
Bliver slået af kickeren 9/10 gange ved showdown - spiller simpelthen for dårlige hænder.
Kan slet ikke ramme en skid når jeg endelig har ok kort - mine con bets bliver reraiset konstant... ahhh
Men hvad værre er jo din private situation.. eller lektier - tag en pjækkedag i morgen og få styr på det hele...
Snak med kæresten og forklar situationen...
Det gode ved det er jo at du kan se du har lidt probs... En vaskeægte ludoman havde jo bare lånt flere penge og sikkert tabt endnu mere.. Start på en frisk mht pokeren.. Skader langt fra !
Xsuited
LOL Ron Ja selvfølgelig!!! hehe
Mit råd er faktisk okay og et ligende råd blev givet af min bankrådgiver til mig for nogle år siden da en af mine forretninger var ved at tage livet af mig/min økonomi.
Jeg stod med en betalt rejse til USA og havde faktisk alverdens problemer og nul dollinger i lommen. Rejsen gav mig det fornødne kick til at komme ud af suppedasen.
Fandme dejligt at være ude af rotteræset:)
/Old
Ektoras Det kræver nok man multitabler ret meget, og er pænt uheldig :D
@ Kristiantho
Jeg er sku rigtig ked af at høre hvordan det gik i går :-(
Håber du snart kommer på benene igen. Og håber også, at du prøver at fokusere på de positive ting i dit liv -- kæresten, familie og venner osv.
Hvis du har kræfter til at fokusere ligeså meget på skolen som du har gjort på poker tror jeg, at du bliver en meget gladere person end du er lige pt.
GL
ps. poker kan sgu fucke hjernen lidt op -- drop det for nu. Du kan altid begynde igen på et senere tidspunkt.
først og fremmest, er da alt alt for nederen at tabe hele sin rulle, og jo 4000$ er sgu et stort beløb når man er på su... Når det så er sagt, så er det "kun" dine pokerpenge du har tabt, og formodentlig penge du har vundet fra andre, og du nævner jo du har 615kr. på kontoen, så jo ikke fordi din økonomi er fucket eller noget, mener har selv -1100kr på kontoen p.t og nej jeg går ikke i panik, det er jo januar:) Så tag en pause fra pokeren, lån 10k af dine forældre og tag ud og rejs med damen, så du kan finde ud af hvad du vil med dit liv...
@ djoffer
-1100 i minus er jo ingenting!! Er selv pt på ca. -15.000
Nøgleordet er jo "kassekredit" ;)
Kom igen - tag det som en nyttig erfaring. Doyle Brunson har efter eget udsagn også været broke omkring 500 gange.....
hehe ved det loki, var også bare lige for at illustrere at der absolut ingen grund er til at gå i panik når man har 615kr på kontoen! Så er der jo råd til masser af lir endnu:)
Præcis...
...men forstår sku godt, at det er pænt nederen at miste hele sin rulle man har kæmpet for at bygge op :/
Rigtige mænd har kassekredit... Har selv en fin lille en som bliver brugt i ny og næ :)
@Henrys
Hvor ser du i tråden, at han vil tilte alle sine penge op?
Manden siger jo bare, at han vil limit rushe med $50 af sine $4000 i lidt over en time, da han ikke har tid til en turnering.
Det er først klokken 3.20, at det ufornuftige kommer, da han reloader på 200NL for at vinde pengene tilbage. Enig i, at det lyder lidt depressionsagtigt frem for tilt.
Lidt håb er der tilbage i livet..
Jeg har fået lov til at cashe ud fra plex! (de rester der var tilbage)
Jeg takker desuden for støtten de fleste kommer med. - i er nogle rigtige guttermænd :)
Jeg har fundet lidt rester rundt omkring som jeg vil samle sammen og få det bedste ud af.
Rejsen tager jeg stadig på, økonomien må jeg kigge på når jeg kommer hjem.
...
spil poker på mobilos ... godt nok kun fixed limit - men så kan du heller ikke tilte det hele væk på en gang ...
"Hvad er det for et råd at give? "Brug rejsen som et sprængbræt"...
Har du tænkt dig at manden skulle sprænge sig selv i luften eller hvad?
Håber sku`da at du mener springbræt..."
:)
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Kommer det fra manden der aldrig har eksisteret.
Efter denne "lille" sandhed er kommet op har jeg meget svært ved at tage dig seriøst hr Asger Dokkedal.
;)
Har jeg aldrig eksisteret? Slå lige bak sømand!
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@Kristiantho 18-01-2007 03:31
"Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til nogle ideer.
Det handler om når jeg sidder i skolen og har fået lidt for meget af linære funktioner og geometri, så mangler man noget at lave.
Det er skal en lille ting der ikke forstyrre andre og noget som man kan lave uden læreren opdager noget (sidder på bagerste række, så det er ikke alt han/hun ser)
Jeg har overvejet at tage en bærbar med og spille poker, men batteriet holder kun 1 time og jeg er bange for at få min account lukket hvis der nu sidder andre på skolen og spiller (altså mistanke om snyd)
Ofte handler pjæk jo om kedsomhed, og det prøver jeg at undgå nu, jeg kan bare ikke komme på noget jeg kan lave i de kedelige stunder. nogle ideer?
p.s. lave lektier og andre sjove ideer i den kategori holder ikke helt."
DU ER JO UDEN FOR PÆDAGOISK RÆKKEVIDDE.
Dit indlæg er enten dyb ironi eller også er du virkelig lost.
Altså hvad går gennem dti hovede? Du har ligefrem lavet en tankestreg med eventuelle konsekvenser af hvad der sker hvis du bruger din computer til at spille poker i din matematiktime?
Jeg nægter at tro på at man kan sige noget så ekstrem dumt.
Det vækker sgu mig op her kl 09:00 at høre så dum en udtalelse.
Bekræft venligst at du laver sjov? Ellers har du ifølge mig et dybt seriøst problem. Hvis der er nogen der er uenige med mig mener jeg også de har et problem.
Så du vil have hjælp til ideer? Og man må ikke sige at du skal følge med i timen eller tage dit liv seriøst. Du møder altså på alene af den grund for ikke at få fravær. Det skal forstås sådan at du allerede har opnået nok viden/ stoler så meget på din rutine (som jeg stærkt tvivler på ) at du kan skrabe et 6 tal hjem til eksamen?
Hvad med at tage din højt elskede computer hvis batteri kun kan holde en time og så kast den nedi nærmeste sø så du kan blive befriet for den og ikke sidde og tænke på at spille poker når du har time. Har du 5*50 min pr dag hvor du er tvunget til at tænke seriøst? maks?
Tag dig sammen mester. Endnu engang bekræft din ironi og sig det var for at vække harme hos folk. Hvilket ikke engagn er sjovt fordi folk der skriver til dig her, inkl mig sgu da skriver for at give dig råd, ikke for at nakke dig eller have et vindue til at være sur i.
Jeg håber at du forstår det.
Hvordan du kan få dig selv til at spørge om sådan noget (hvis vi antager det er seriøst) siger til mig at du da helt klart har brug for råd.
Men lidt andre end dem du spørger om.
RÅD: Prøv at sluk for computeren og følg skolen i en uge og se hvad det fører med sig.
Rolig bajawa, men er ellers enig med det du siger.
Er fandeme træt af folk der sidder med bærbar og spiller games under en hel time, det forstyrrer vildt meget selvom der ikke er lyd på og så det også bare meningsløst at overhovedet at møde op hvis man alligevel ikke deltager. Utroligt sker det endda også på uni, hvertfald på mit studie, men de er også sikre drop outs så de er forhåbentlig væk efter eksamenerne. :)
@pureking
Hvor studerer du?
Hvis du føler dig forstyrret er der også 10-50 andre der gør. Sig til den person der gør det at det er meget forstyrrende for undervisningen mon ikke han så stopper?
Folk der sidder på uni og spiller er i min bog head cases. Så kan man sku da ligesågodt blive hjemme der er jo ingen mødepligt i 95 % af tilfældene.
@ Analpirat
Hvorfor tror du det er en joke det, som Bajawa skriver??? Du er måske ikke enig?
læser økonomi på Ku (polit)
Problemet er at jeg i princippet bare kan kigge væk, men det sku svært ikke at lade blikket glide hen imod skærmen engang imellem, det virker unaturligt ikke at gøre det.
lol. Det læste jeg også engang. Stadig de samme skodlokaler? Kun kirken der holder og nogle af de nye ved bispe, men dem får man jo ikke på 1 og 2 år.
Hvis du mangler nogle bøger kan du jo skrive en pm så kan jeg evt være behjælpelig.
Der er afgjort mange fag der kan virke kedelige, (hvorfor jeg i sidste ende stoppede) men det retfærdigør ikke at forstyrre andre.
Og nej self kan du ikke bare kigge væk. Det vil fange øjet hele tiden.
Keep it up!
@Kristiantho
Jeg var selv ikke god til at følge specielt meget med da jeg gik i gymnasiet i sin tid. Jeg var til gengæld rigtig god til at enten blive væk fra undervisning eller til at forstyrre andre, når jeg sad og skulle få tiden til at gå. Uheldigvis for migselv har jeg tendens til at huske ting, så jeg klarede mig sådan set fint nok karaktermæssigt, selvom enkelte lærere gjorde deres for at straffe en rigtigt dovne elev. Mit problem var total mangel på motivation - og manglende modenhed i forhold til at se, at det i høj grad var migselv jeg snød ved ikke at deltage fuldt ud.
Jeg fortryder idag at jeg ikke fulgte bedre med i mange fag, for der er sgu en del ting jeg gerne ville have vidst mere om - f.eks hvorfor en pære tænder når jeg trykker på kontakten osv.
Hvis det nu er studentereksamen du er igang med, så synes jeg du skal gøre op med dig selv om du allerede er så langt bagefter, at du ikke kan nå at hente det. Er det tilfældet, så tag en snak med dine lærere og forhør dig om mulighed for at holde en pause og genstarte. Jeg tog selv et år fri hvor jeg opholdt mig i Bruxelles, hvilket modnede mig på mange måder og motiverede mig til at færdiggøre skole.
Man skal lære af de situationer man står i, og du kunne sikkert sagtens drage nytte af din ved at lære noget om diciplin, forstået på den måde at sætte en plan for at færdiggøre skole og så føre det ud i livet. Det er noget du vil kunne bruge i mange andre sammenhænge også.
lol....kirken er vidst komplet overtaget af juristerne, vi er rykket over til css til et helt nyt auditorium....super lækkert faktisk. Men er sku tilfreds med fagene har fået glimrende forelæserer.
og tak for bogtilbuddet sender dig en pm når tiden kommer.
Nå nok tid til at smutte i seng, været oppe i 24 timer og er lige blevet unstuck efter en sick sick dag med beats.
...
@ Kristiantho
Tror ikke du får så meget ud af at sidde og spille poker i undervisningen. Tror ihvertfald ikke du kommer til at tjene noget ved det. Personligt kunne jeg ikke sidde og spille med så meget uro omkring mig. men det er jo bare mig. Hvis du sidder og keder dig kan du jo evt. læse nogle pokerbøger igennem. No limit hold'em - theory and practice eller HoH 1-3 kan du læse igennem mange gange og stadig lære af dem.
panda
Poker Panda.
Jeg havde faktisk HoH med i dag, fik dog ikke læst i den..
@ Kristiantho
Drop ud og få dig en uddannelse som faglært.. Skole er ikk for alle og du lyder som et fint eksempel på dette. Dette er ikke negativt ment.
Ligeledes er poker heller ikk for alle, men den konklusion vil jeg ikke lave for dig.
@Kristianho
"om jeg kan et par formler til kemi og biologi? om jeg har læst en bog af en lorteforfatter der skriver så åndsvagt at nogle ser det som "kunst"? - medmindre jeg skal være med i jeopardy kan det være fuldstændig ligemeget."
Hvad er det så lige du har at bidrage med til samfundet?
Hvis du mangler al grundviden kan du umuligt tilegne dig mere avanceret viden.
P.S. Jeg tror vi alle kedede os i gymnasiet :-)
Som snowdown sagde! Det lyder ikke som om din uddannelse er noget får dig - find noget der interresere dig. Evt. en uddannelse som foregår ved at du arbejder mens du lærer..
Bare lige for at få noget på det rene, du går i folkeskole ikke?
Hvis du hader skolen så meget som jeg får indtryk af, så har Snowdown nok ret i at bogligt arbejde ikke er noget for dig.
Det ser ud til at du allerede har lært at læse og skrive ganske glimrende, men tag nu lige og gør skolen færdig. Det ser så godt ud på CV'et og det gør din mor glad.
Matematik er i øvrigt en fornuftig ting at kunne. Ikke mindst hvis man har tænkt sig at spille poker.
@Fjahgo
Så vidt jeg ved, er det en gymnasiel uddannelse, han er igang med.
@North
Skolen er da skruet forkert sammen, for Kristian er jo langt fra det eneste tilfælde af utroligt skoletrætte unge. Jeg kender også en del, og jeg har det selv lidt på samme måde som ham, og som NoahEmil havde, da han gik på gym.
@Kristian
Jeg har prøvet at spille fra mit gymnasiums pc'ere nogle gange (dog kun i fritimer), og der gik det fint, hvis man ser bort fra, at jeg skulle have pokerklienten liggende på en usb-pen. Jeg har også spillet fra en bærbar i en matematiktime én gang (omaha cash game), men der kunne jeg slet ikke fastholde koncentrationen pga. læreren, der gik rundt i lokalet og fra tid til anden spurgte mig om ting.
Hvis du har en avanceret lommeregner og mange matematiske/naturvidenskablige timer, kan nogle spil til maskinen få tiden til at gå lidt hurtigere, samt det er meget svært for læreren at opdage (medmindre du hiver den frem i dansk). Du kan prøve at google, nedenståede link har mange spil:
www.ticalc.org/pub/
Dog skal det siges, at lommeregneren kan crashe og slette en del programmer, hvilket er sket nogle gange for mig. Der er nogle anti-crash programmer, der forebygger dette.
Hvis du vil have flere tips, skriver du bare ;)
@pccp
Synes bare det er påfaldende at manden kalder sig selv doven og ugidelig og uinteresseret i Skolen.
Når så han dummer sig og taber en masse penge, så er det hele samfundets skyld... Synes ærligt talt det er tyndt.
Og hvis Biologi og Kemi ikke interesserer ham, så kan det undre hvad han laver på Gymnasiet, da der er mange andre muligheder i livet.
Og hvad betyder en Hue?? Måske en selvtrilfredsstillelse, og selvtillid - og så er der mange uddannelser der kræver en studentereksamen, men ikke kigger på ens karakterer.
Så bare at imitere Hr. Brandt og Tv2 anser jeg for tyndt..
Kristian... du må op på Hesten igen, og finde ud af hvor du bedst udnytter de evner, som du er tildelt
"Når så han dummer sig og taber en masse penge, så er det hele samfundets skyld..."
Hvor skriver han dette? At han kritiserer en del af samfundet betyder ikke, at han giver dette skylden for sit tab af rullen.
"Og hvis Biologi og Kemi ikke interesserer ham, så kan det undre hvad han laver på Gymnasiet, da der er mange andre muligheder i livet."
Jeg er selv 2.g'er. 70-80% af mine fag interesserer mig overhovedet ikke, jeg har en anelse mere fravær, end der i teorien er accepteret (og jeg er aldrig syg), jeg er meget dårlig til at aflevere til tiden, og jeg laver aldrig almindelige lektier. Alligevel har jeg ikke tænkt mig at droppe ud, da jeg er over halvvejs i forløbet, og fordi jeg ikke ved, hvad jeg ellers skulle lave.
Jeg har ladet mig fortælle, at en gymnasiel uddannelse er ufattelig god at have i baghånden i situationer som denne. Uenig?
Nej det er jeg ikke
mht. det at dumme sig, så var det min tolkning
har ikke tid til et længere svar nu, men kommer måske senere
Så er jeg på vej tilbage igen.
Jeg er netop blevet færdig med en 5$ rebuy med 229 med hvor jeg blev nr 3.
Så er jeg igang med en 3$ rebuy med 300 med og ligger nr 2 med 18 tilbage
lidt lol fra FT nr 2
Stage #611176663 Tourney ID 1368349 Holdem Multi Normal Tournament No Limit $24000 - 2007-01-18 18:22:32 (ET)
Table: 42 (Real Money) Seat #6 is the dealer
Seat 2 - KEYWESTFISH ($469535.50 in chips)
Seat 4 - MSWPOOLMAN ($132656.75 in chips)
Seat 5 - GO PMANN ($31598 in chips)
Seat 6 - MOBWEN ($350713 in chips)
Seat 7 - BIRDBMB ($716789.50 in chips)
Seat 9 - KRISTIANTHO ($344707.25 in chips)
KEYWESTFISH - Ante $1000
MSWPOOLMAN - Ante $1000
GO PMANN - Ante $1000
MOBWEN - Ante $1000
BIRDBMB - Ante $1000
KRISTIANTHO - Ante $1000
BIRDBMB - Posts small blind $12000
KRISTIANTHO - Posts big blind $24000
*** POCKET CARDS ***
Dealt to KRISTIANTHO [Qd Jh]
KEYWESTFISH - Folds
MSWPOOLMAN - Calls $24000
GO PMANN - All-In(Raise) $30598 to $30598
MOBWEN - Folds
BIRDBMB - Folds
KRISTIANTHO - Calls $6598
MSWPOOLMAN - Calls $6598
*** FLOP *** [Kh Ah 10h]
KRISTIANTHO - Bets $48000
MSWPOOLMAN - Calls $48000
*** TURN *** [Kh Ah 10h] [Qs]
KRISTIANTHO - Bets $72000
MSWPOOLMAN - All-In $53058.75
KRISTIANTHO - returned ($18941.25) : not called
*** RIVER *** [Kh Ah 10h Qs] [Qc]
*** SHOW DOWN ***
MSWPOOLMAN - Shows [7s 7h] (Two Pair, queens and sevens)
GO PMANN - Shows [3d Ad] (Two Pair, aces and queens)
KRISTIANTHO - Shows [Qd Jh] (Straight, ten to ace)
KRISTIANTHO Collects $202117.50 from side pot-1
KRISTIANTHO Collects $109794 from main pot
Det er den største omgang donks nogensinde..
Han havde godt nok mange liv i HU!
havde ham all in 7 gange.
den største var denne:
Table: 42 (Real Money) Seat #7 is the dealer
Seat 7 - BIRDBMB ($655736 in chips)
Seat 9 - KRISTIANTHO ($1390264 in chips)
BIRDBMB - Ante $2500
KRISTIANTHO - Ante $2500
BIRDBMB - Posts small blind $25000
KRISTIANTHO - Posts big blind $50000
*** POCKET CARDS ***
Dealt to KRISTIANTHO [3h Ac]
BIRDBMB - Calls $25000
KRISTIANTHO - Checks
*** FLOP *** [3c 8d Ad]
KRISTIANTHO - Checks
BIRDBMB - Bets $100000
KRISTIANTHO - Raises $200000 to $200000
BIRDBMB - Calls $100000
*** TURN *** [3c 8d Ad] [10d]
KRISTIANTHO - Bets $400000
BIRDBMB - All-In(Raise) $403236 to $403236
KRISTIANTHO - Calls $3236
*** RIVER *** [3c 8d Ad 10d] [5h]
*** SHOW DOWN ***
BIRDBMB - Shows [5s As] (Two Pair, aces and fives)
KRISTIANTHO - Shows [3h Ac] (Two Pair, aces and threes)
sidste gang lykkedes med lidt held..
Stage #611224297 Tourney ID 1368349 Holdem Multi Normal Tournament No Limit $60000 - 2007-01-18 19:08:30 (ET)
Table: 42 (Real Money) Seat #7 is the dealer
Seat 7 - BIRDBMB ($645944 in chips)
Seat 9 - KRISTIANTHO ($1400056 in chips)
BIRDBMB - Ante $3000
KRISTIANTHO - Ante $3000
BIRDBMB - Posts small blind $30000
KRISTIANTHO - Posts big blind $60000
*** POCKET CARDS ***
Dealt to KRISTIANTHO [2s Ad]
BIRDBMB - Calls $30000
KRISTIANTHO - Checks
*** FLOP *** [4d Qh Qc]
KRISTIANTHO - Checks
BIRDBMB - Bets $120000
KRISTIANTHO - Raises $240000 to $240000
BIRDBMB - Calls $120000
*** TURN *** [4d Qh Qc] [Ac]
KRISTIANTHO - All-In $1097056
BIRDBMB - All-In $342944
KRISTIANTHO - returned ($754112) : not called
*** RIVER *** [4d Qh Qc Ac] [3s]
*** SHOW DOWN ***
BIRDBMB - Shows [Ks Kd] (Two Pair, kings and queens)
KRISTIANTHO - Shows [2s Ad] (Two Pair, aces and queens)
KRISTIANTHO Collects $1291888 from main pot
*** SUMMARY ***
Total Pot($1291888)
Board [4d Qh Qc Ac 3s]
Seat 7: BIRDBMB (dealer) (small blind) HI:lost with Two Pair, kings and queens [Ks Kd - P:Ks,P:Kd,B:Qh,B:Qc,B:Ac]
Seat 9: KRISTIANTHO (big blind) won Total ($1291888) All-In HI:($1291888) with Two Pair, aces and queens [2s Ad - P:Ad,B:Ac,B:Qh,B:Qc,B:4d]
Jamen, tillykke så!
Jeg lå selv i spidsen af en $3 rebuy med 2000 spillere i halvanden time, men formåede at ryge ud lige før pengene vha. absurd dårligt spil.
Tillykke med sejren.
Hvorfor har du slette hele det oprindelige indlæg?
Vh PB
Ligeledes tillykke med sejren, men som resten af folk herinde siger, så tal med din veninde om det...
Du kan sagtens søge råd herinde, og vil med 100% sikkerhed også få det, men dem du lytter til er dine nærmeste... (ganske naturligt som det bør være)
Dette er bare et råd for at undgå det, som "Scavenger" dystert forudser i hans indlæg 19-01-2007 00:14:
"Forkert. Du har bare midlertidigt stoppet det frie fald".
Dette er kun en fremtidig forudsigelse af mange mulige, men absolut ikke urealistisk, så sørg for at tale med nogle, du stoler på i den her sammenhæng... og tag deres ord for gode varer (ellers var det vel ikke dem, du havde spurgt til råds)
Tror jeg er lidt hot nu..
Sidder på 3. FT i træk som CL med 4 tilbage. 785 fra start.. desværre kun en 5$ turnering
Om du vinder eller ej, så lader det ikke til at tab af penge er dit største problem i poker...!
Men GL!
vi er 2 tilbage..
vi har besluttet at dele og efterlade lidt til nr 1..
jeg er slet ikke på toppen med ca 5 timers søvn de sidste 3 dage i alt..
måske jeg ikke skulle have sagt deal...
men fik dog æren og 60$ ekstra (symbolsk beløb vi lagde til vinderen)
PokerStars Game #8019583844: Tournament #40451978, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level XXI (15000/30000) - 2007/01/19 - 14:41:40 (ET)
Table '40451978 71' 9-max Seat #6 is the button
Seat 6: losman12 (459496 in chips)
Seat 7: kristiantho (718004 in chips)
losman12: posts the ante 1500
kristiantho: posts the ante 1500
losman12: posts small blind 15000
kristiantho: posts big blind 30000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to kristiantho [7d 8c]
losman12: raises 30000 to 60000
kristiantho: calls 30000
*** FLOP *** [4s 5h 6d]
kristiantho: checks
losman12: bets 90000
kristiantho: raises 90000 to 180000
losman12: calls 90000
*** TURN *** [4s 5h 6d] [Kh]
kristiantho: bets 120000
losman12: raises 97996 to 217996 and is all-in
kristiantho: calls 97996
*** RIVER *** [4s 5h 6d Kh] [Jc]
kristiantho said, "vgg"
losman12 said, "gg"
*** SHOW DOWN ***
kristiantho: shows [7d 8c] (a straight, Four to Eight)
losman12: shows [Jd 5s] (two pair, Jacks and Fives)
kristiantho collected 918992 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 918992 | Rake 0
Board [4s 5h 6d Kh Jc]
Seat 6: losman12 (button) (small blind) showed [Jd 5s] and lost with two pair, Jacks and Fives
Seat 7: kristiantho (big blind) showed [7d 8c] and won (918992) with a straight, Four to Eight
Jeg synes det er blændende at du er glad og munter igen, men du bør alvorligt overveje at få snakket med nogen om dine, i mine øjne, meget alvorlige ups and downs i humøret... For 2 dage siden var du helt i kulkælderen og nu er du "on a roll"... Jeg ved godt det er mest oplagt at gribe fat om nældens rod når man er nede, men synes du skulle overveje at gøre det nu...
Jeg ved godt at jeg sikkert fremstår som den ultimative lyseslukker, men det er absolut ikke ment som sådan...
OMG ludoman?
OMG JA!!
Han spiller $3 og $5 turneringer uden en ordentlig rulle, og efter to FT's og en sejr SPILLER HAN STADIG $5!!!
OMG OMG OMFG
Ehm... Hvad hentyder du til?
Edit: Jeg håber dit indlæg var seriøst og uden sarkasme, for ellers ser mit indlæg rigtigt dumt ud :P
@pccp
Jeg tror, uden at vide det, at HolchKnudsen hentyder til det stærkt depressive indlæg som startede denne tråd og som så senere blev slettet, for nu var det hele slet ikke så sort.
Jeg vil sige at du indtil videre har haft som "bedste" indspil at fortælle om hvordan man kan spille poker i skolen og to be honest, så tror jeg det er et alvorligt dårligt råd her.
@GOTR
Hvorfor skulle HolchKnudsens første indlæg i tråden handle om Kristians første indlæg, når det skrives næsten 3 døgn efter tråden blev oprettet og 2 døgn efter det oprindelige indlæg blev slettet?
Jeg vil mene, at det er bedre at møde op og spille poker i skolen end at blive hjemme og lave intet, i hvert fald for ham selv. Desuden fortalte jeg, at det var næsten umuligt at spille, mens undervisningen er igang.
Det er også kun et (u)kvalificeret gæt - jeg valgte også først selv at kommentere på tråden flere dage efter... Og det var ene og alene fordi jeg synes at de mood swings der lyste ud af tråden nok var lige i overkanten af hvad der er sundt - man kan næsten se det ud af EP's svar som er det første, at det ikke bare er en helt almindelig "pis også, nu røg rullen"-tråd... Det så helt sort ud...
Men nuvel, jeg kan meget vel tage fejl - men jeg vælger at tage det serøst når folk råber fra dybet - også selvom de dagen efter synes at nu er det hele slet ikke så slemt, så må der være en grund til at det hele pludselig kan blive så sort og det bør man tage alvorligt, for det er hverken rart eller sundt at leve med sådanne udsving...
Jeg tager det skam også seriøst. Jeg tager det seriøst, når en mand skriver, at han har mistet sin hårdt optjente rulle på 30 minutter, jeg tager det seriøst, når denne mand lyder som om, han er deprimeret, og jeg tager det seriøst, når folk prøver at hjælpe.
Jeg tager det dog ikke seriøst, når folk skriver ting som "Tror du ikke det er dig der er skruet forkert sammen???" og "OMG ludoman?", og jeg tager det slet ikke seriøst, hvis der ingen begrundelser er for udtalelsen. Personligt synes jeg, det er åndssvage svar, som ikke er skrevet med nogen god hensigt.
@ pccp
"Hvorfor skulle HolchKnudsens første indlæg i tråden handle om Kristians første indlæg, når det skrives næsten 3 døgn efter tråden blev oprettet og 2 døgn efter det oprindelige indlæg blev slettet?"
Mit indlæg var skrevet med Kristians første indlæg in mente. Jeg reagerede bare ikke før han postede igen med fornyet håb fordi nu kørte han med klatten i en mindre tourney. Jeg er ikke psykolog men har erfaring med ludomani i familien/venner. Kristian udviser IMHO alle de tegn jeg har set hos folk der endte op i behandling. Jeg vil godt understreger ordet "tegn" - Jeg er ikke ekspert på området.
"Jeg vil mene, at det er bedre at møde op og spille poker i skolen end at blive hjemme og lave intet, i hvert fald for ham selv. Desuden fortalte jeg, at det var næsten umuligt at spille, mens undervisningen er igang."
OMG OMG OMFG!!! Jeg kan ikke sætte ord på hvor dårligt råd jeg synes dette er.
"Jeg tager det seriøst, når en mand skriver, at han har mistet sin hårdt optjente rulle på 30 minutter"
Fordi det er jo ikke særligt ludoman agtigt at "beslutte" sig for at smide sin "hårdt optjente" rulle på ~20k DKK som gymnasiestuderende.
Lad det nu ligge, at jeg synes du er en idiot og, at du synes jeg er en idiot - det kan vi nok overkomme. De ting jeg ser i Kristians indlæg fortæller mig at han har tendenser han bør bearbejde på andre måder end at dele dem her på Pokernet.
Jeg synes skam ikke, du er en idiot...
Jeg er synes bare overhovedet ikke, at det ligner ludomani, men derimod depression. Derudover synes jeg ikke, at kommentarer som den første og "Jeg kan ikke sætte ord på hvor dårligt råd jeg synes dette er." er ret gode, men en idiot kan jeg ikke dømme dig som udfra det ;)
Kristian, enhvert gymnasium i DK har en psykolog tilknyttet. Gå til din studievejleder og bed om at få en at samtale, fordi du er kørt fuldstændig fast m.h.t. studiemotivation. Skulle vejelder trække på det, så sig at du har overvejet at droppe skolen (det skulle hjælpe). Sig intet til din vejleder om poker. Når du taler med psykologen, så begynd med at vise ham/hende denne tråd inklusiv dit første indlæg. Psykologen har tavshedspligt og du har brug for at tale professionelt med et andet menneske om dine problemer.
@ pccp
Ang. din teori om, at det ligner en depression, kan jeg som en, der selv er i behandling for det samme, kun sige, at du skal passe meget på med at komme med så bastante udmeldinger. Det skal der professionelle mennesker til. Da jeg ikke selv kender tegnene på ludomani, kan jeg ikke udtale omkring, at det skulle være dette, men det ser i hvert fald ud som om, at Kristian har nogle problemer, der skal bearbejdes.
Udover det er jeg enig med Holstt i, at Kristian burde opsøge den til sit gymnasie tilknyttede psykolog, og komme i gang med at snakke med en professionel om det.
@ Kristian
Jeg håber du har nogle i din omgangskreds/familie, som du har stor tillid til, for det hjælper rigtig meget at snakke med sine nærmeste om tingene. De kan også hjælpe dig til at få et "spark i røven", så du kan komme videre i dit liv, for det tror jeg du har brug for hjælp til. Mangler du en "objektiv og udenforstående" at snakke med, skriver du bare en PM til mig, og så skal du være velkommen til at spørge mig til råds. I hvert fald er det en rigtig god ide, at få snakket med nogen om tingene, og helst din familie og kæreste. Tro mig, de ser ikke ned på dig, men vil være glade for, at du spørger dem om hjælp. Det er rigtig stort af et menneske, at vide hvornår man er så langt ude, at man ikke kan klare tingene selv. Derimod skal man erkende, at problemet er der, og så komme i gang med at få dem bearbejdet.
Held og lykke med :-)
Mange Hilsner
Jack
@ kristianho
godt at se, at du er ovenpå igen. Mht. skolen vil jeg stadigvæk mene, at du bør gøre en indsats der. Den er altså pissevigtig! Og jeg synes det er en rigtig dårlig idé, at spille poker i timerne. Det er hverken godt for dig, de andre elever eller læreren. men det er så op til dig, hvad du gør.
Mht. poker er det super med de gode resultater. Men et jeg har tænkt på er, hvordan i alverden fik du tiltet hele din rulle væk? Som jeg har forstået det, havde du stille og roligt opbygget din rulle ved hjælp af BRM -- hvad skete der?
(vis du ikke gider svare er det helt i orden -- men jeg er meget nysgerrig)