Jeg poster denne hånd for en kammerat, som spurgte mig til råds. Jeg har fortalt ham om mine tanker, men lovede at smide den objektivt til analyse på PN.
SH, NL100. Villian har lige sat og postet BB. Nu er han SB, og der bliver foldet til Villian, som siger 4 ind i Hero i BB. Call med 86s. Stacks er 100$.
Flop: 68Kr (8$)
Villian bets 4$, Hero raises to 13$, Villian raises all in.
Hvad siger PN til den? Til de interesserede, kan jeg fortælle at hånden er spillet på Bet24...
86s i BB, NL100
Min kammerat foldede! Han spurgte mig hvad han skulle gøre, og jeg svarede ham pænt. "Det er et easy call. Sog du ikke hans Kx, most likely AK eller KQ?" "Jeg foldede altså!"
Whaaaaat ?! Jeg kunne ikke lade vær at grine lidt, men han prøvede at overbevise mig om hvorfor dit og hvorfor dat, derfor smider jeg den herind! :)
Jeg har for langt han giver en lvaje middag på Gran Canaria, når vi skal derned næste onsdag! :)
Det er jo dig selv der har spillet den hånd...Kære brevkasse...jeg har en ven som er bøsse, jeg spørger på vejne af ham....:-)
Jeg troede din kammerat betalte og villain viste K6 op.
Anyway, jeg synes bestemt heller ikke, at et fold er så skidt igen. Jeg betaler dog selv.
@ Superlars
LOL!
@ Ahle
Niko callede jo ikke hånden fordi han ikke fatter "decisions not results". han ville da prale over for mig med, at han foldede og Villian viste K6! :) Jeg synes bestemt selv et fold er meget skidt. Han caller et raise fra BB med 86s, men når han rammer så godt som han gør, gider ikke han ikke gå til bunds mod en unknown NL100 villian!?
Det der argument med,- at når man så rammer det, som man callede for at ramme, så skal man altid gå til bunds med sin hånd,- det holder altså bare ikke.
Det er ligesom folk, der siger, at når man eksempelvis raiser AK, eller caller et raise med AK, preflop og rammer sin K eller sit A, skal man selvf aldrig folde, fordi det er jo netop et K eller et A man håbede på et ramme. Geeez. Det er IMO noget værre fis.
I denne situation har jeg ikke som sådan noget i mod et fold. Jeg har det fint med at vente på et bedre spot til at tage villains penge - og hvis han er så meget donk at skubbe med noget vi har slået her, får vi helt sikkert også andre chancer for at tage hans penge senere hen - i stedet for at lave et call, hvor jeg egentligt er ret meget i tvivl om hvor jeg står i hånden. Somregelt er jeg total crushed eller ~75% favorit - og jeg får pænt dårlige odds.
Det her er bestemt ikke sådan en situation, hvor jeg sidder og gnidder mig i hænderne og råber JAATAK. Jeg ender dog som sagt med at betale af her langt de fleste gange.
Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad de der kæmpe overbets AI på nl100 og deromkring generelt betyder, men jeg hælder mere og mere til at villain oftest har en stærk hånd i sådan en situation. I de to hænder du postede sidst, ManCini, så vi også villain overbette AI med en rigtig stærk hånd og jeg har selv oplevet det flere gange over den sidste tid.
@ Ahle
Nu generaliserer du min fortolkning af den pågældende hånd. Jeg har aldrig sagt jeg spiller AK til bunds med jeg rammer floppet med enten K eller A. Men at Villian i denne hånd har K6 ville jeg aldrig kunne sætte ham på, for som vi to før er blevet enige om, er det MEGET sjældent vi ser NL100 spillere fastplaye, som vi ser her.
Angående hvad overbets betyder på NL100, så er forskellen på mine hænder med 56s og AA, at villian raiser AI, her 3-better villian jo all in. De der CRAI eller bare raise all in, hvor det er kæmpe overbet, dem har jeg (måske for meget) respekt for. Det er, jeg som jeg har fortalt dig før, måske fordi jeg har haft dårligere oplevelser med dem. Og ja, jeg er med på ordsproget "decisions not results"! ;)
"Nu generaliserer du min fortolkning af den pågældende hånd. Jeg har aldrig sagt jeg spiller AK til bunds med jeg rammer floppet med enten K eller A.."
Ok, det har jeg heller aldrig sagt du gør.
Pointen var, at argumentet med,- at når man nu endeligt rammer noget af det man håber på med sin 86s, skal man aldrig smide den - holder imo ikke.
Umiddelbart synes jeg iøvrigt, at det generelt signalerer mere styrke, når villain TRE-better AI end når han 2-better AI, synes du ikke?
@ Ahle
Hvad er så pointen med dit eksempel med AK?
Må jeg spå spørge om, hvad du skal have ramt med 86s, før du ikke smider, hele situationen taget i betragtning?
Jeg vil så mene, at denne situation taget i betragtning, smider jeg aldrig bottom two, ukendt villian, rainbow flop, NL100 donk (til andet er bevist), K højt flop!
"Umiddelbart synes jeg iøvrigt, at det generelt signalerer mere styrke, når villain TRE-better AI end når han 2-better AI, synes du ikke?"
Nej! Det er NL100, ikke NL400/NL600! Jeg mener det var Mickey der engang skrev, at low-limit spillere lider af "Du skal fandme ikke raise mig!". Jeg ser, i skivende stund end 2-bet overbet AI move, som mere styrke end 3-bet AI, det kan jeg ikke benægte. Forkert eller ej.
Hør nu her,- alt hvad jeg skrev var, at jeg ikke synes, at et fold er skidt:
"I denne situation har jeg ikke som sådan noget i mod et fold. Jeg har det fint med at vente på et bedre spot til at tage villains penge - og hvis han er så meget donk at skubbe med noget vi har slået her, får vi helt sikkert også andre chancer for at tage hans penge senere hen - i stedet for at lave et call, hvor jeg egentligt er ret meget i tvivl om hvor jeg står i hånden. Somregelt er jeg total crushed eller ~75% favorit - og jeg får pænt dårlige odds.
Det her er bestemt ikke sådan en situation, hvor jeg sidder og gnidder mig i hænderne og råber JAATAK. Jeg ender dog som sagt med at betale af her langt de fleste gange."
Hvis du er uenig i det, så fair nok. Ro på Kaptajn.
Jeg er så iøvrigt efterhånden med på, at du aldrig smider bottom two i den her situation....................................................
Ahle, I don't get. Det er ved skidt at folde et situation du ved er + EV at calle?
Vi kan sagtens finde et bedre spot at tage villians penge. Men hvorfor ikke OGSÅ gøre det nu?
Jeg kan sagtens smide bottom two på et flop som dette - Men jeg skal have et specifikt read. Jeg har trods alt lige postet en hånd hvor jeg overvejer et fold på turn, med en floppet flush med OESFD. Det var med et read.
Jeg ser ikke et fold som en mulighed i 86s hånden, og det de fleste herinde vist ikke. Jeg forstår blot ikke at du kan, du er dælme blevet mere tight end jeg selv, hvis du ikke tager pis på mig nu, skipper! Sov godt affe!
"Vi kan sagtens finde et bedre spot at tage villians penge. Men hvorfor ikke OGSÅ gøre det nu? "
Fordi:
"i stedet for at lave et call, hvor jeg egentligt er ret meget i tvivl om hvor jeg står i hånden. Somregelt er jeg total crushed eller ~75% favorit - og jeg får pænt dårlige odds."
Nu har jeg så også skrevet adskillige gange, at jeg selv betaler af, men ikke synes at et fold er skidt af de grunde som jeg har nævnt.
Det her er en situation, hvor vi som sagt ikke kan være sikker på, hvor vi står i hånden, fordi vi ikke aner noget om villain. Normalt har jeg det bedst med at få mine penge ind i situationer, hvor jeg er mere sikker på, at jeg er foran og ikke evt total crushed. Mere "+EVsituationer", altså situationer hvor jeg har en langt bedre idé om hvor jeg står i hånden og med større sikkerhed kan sige: Her er jeg foran - i stedet for en situation som denne, hvor jeg sjældent er glad for at calle, selvom jeg somsagt oftest gør det. Det handler vist i bund og grund om varians og den er jeg ikke altid skide glad for.
Nogen kan sikkert forklare det der med mere "+EVsituationer" langt bedre end mig.
"Jeg ser ikke et fold som en mulighed i 86s hånden, og det de fleste herinde vist ikke. Jeg forstår blot ikke at du kan"
Så er det fordi du enten ikke har læst mine indlæg godt nok igennem eller ikke forstår dem.
Men forstå nu, at jeg ikke er nogen skurk her. Som sagt, jeg betaler også selv af langt de fleste gange her. Jeg prøver bare på at argumentere for, hvorfor at jeg ikke synes et fold er -så- skidt igen.
Jeg siger ikke, jeg nødvendigvis har ret.