87s 5/10NL

#1| 0

3 handed. Villain er hyper aggressiv, især i position, og raiser næsten altid på knappen. Jeg har reraised ham en del på det seneste, og han har called hver gang og smidt på floppet. Selv reraiser han meget sjældent PF, og jeg har ikke set ham gøre det en eneste gang, selv om jeg har siddet med ham på to borde i over en time.

Stacks er 1250$. Jeg raiser 8 7 til 35$ på knappen. Villain reraiser til 110$, og jeg caller.

Flop: A 6 5 Pot: 220$

Villain better 220$. Jeg?

29-09-2006 14:05 #2| 0

Tja hvis du nu vælger at spille denne hånd PF er du jo nødt til at calle.. Når du endelig rammer kan du få max action - hvorimod hvis ikke du rammer kan du holde den forholdsvis billig! Jeg caller og håber på det bedste!

Xsuited

29-09-2006 14:09 #3| 0

Raise!

Der er meget stor chance for at han har KK,QQ hvilket hans bet også ligner... Jeg siger 600...

29-09-2006 14:10 #4| 0

Enten re-raise eller fold. Synes ikke bare man kan calle. Så skal det i hvert fald være få at få det til at se ud som AK, AA, 66, 55.

Tror jeg de fleste gange ville folde her.

29-09-2006 14:25 #5| 0

Et fold her er i mine øjne en stor misforståelse. Du kan ikke forvente et meget bedre flop og så vil du stensikkert få underskud på at calle et reraise af denne størrelse preflop med SC.

Problemet med et raise er, at du bliver nødt til at calle en all-in efterfølgende, da du har odds til dette. I mine øjne er de to alternativer enten call eller all-in.

Hvis du caller, finder du sikkert ud af hans styrke uanset turn idet han næppe skyder KK eller QQ anden gang. Du mister heller ikke noget action, hvis han har en god hånd og du completer din draw idet han har meget svært ved at sætte dig på den. Hvis turn blanker og han skyder igen, bliver du sikkert nødt til at folde, mens hvis du misser og han checker vil have gode muligheder for at tage puljen fra ham på turn. Til gengæld er det en forholdsvis billig linie at vælge.

Der er til gengæld fornuftig FE ved at gå all-in (som sagt er et raise til 600 i mine øjne det samme som all-in idet du alligevel vil calle en all-in efterfølgende). Måske folder man også svage esser der har raiset spekulativt.

Jeg synes det er meget close mellem all-in eller call, men jeg vælger at calle, da all-in lugter meget af en draw. Har man ramt sit set på dette bord, vil man typisk også calle på floppet og drage fordel af positionen på turnen til raise ham allin.

/Anders

29-09-2006 14:30 #6| 0

Hvad er folks linie i forskellige scenarier hvis vi caller?

Turn er blank og han siger 450?

Turn er blank og checker?

Jeg er ret overbevist om min linie, men vil lige høre jeres bud.

29-09-2006 14:52 #7| 0

Imo skal den død og pine raises på floppet ud fra de info du selv giver om villain. Du er bange for AK og AA og dem giver han allin på nakken med hvis du raiser her.. KK og QQ folder han forhåbentlig, da du kraftigt repræsenterer AK selv med dit semibluff...

Ved at calle siger du: "mellem par, værsgo at skyde mig af på turn..." så...

1. Hvis turn er blank og han siger 450 så fold... du kan ikke skyde ham af længere...

2. Hvis turn er blank og han checker, så check bagved for dit freecard...

29-09-2006 15:24 #8| 0

Jeg synes at det er voldsomt at give næsten 10 % af stacken for SC - men nu hvor du har gjort det vil jeg vælge at kalde, hvilket jeg også ville have gjort med en stærk hånd som fx et lille set.

Hvis turn er blank og han skyder potten igen folder jeg. Hvis turn er og han checker skubber jeg.

sunek

29-09-2006 15:52 #9| 0

@damster
Jeg kan ikke se hvorfor call på flop skriger mellempar. Jeg vil altid folde et mellempar på dette flop i denne situation. Caller man med et mellempar på dette flop er det jo ren floating.

Til gengæld ville jeg ikke have nogen som helst problemer med at flatcalle flopbettet med AQ/AK netop for at få modstanderen til at bette KK/QQ igen, hvilket ikke bliver gjort ofte i denne situation på de levels jeg spiller til daglig. Hvilke hænder skal man regne med at slå/folde ved at skyde en blank turn med KK/QQ? Du har dog ret i at hvis man gør dette, bliver vi nok nødt til at folde turn uninproved i dette tilfælde.

Alt dette kommer dog af at man caller et preflopreraise med SC fra en modstander der næsten aldrig reraiser. Det tror jeg ikke er +EV.

1: Hvis turn er en blank non-spar, folder jeg til et bet på 450. Er det en spar, caller jeg.

2: Hvis han checker turn, better jeg selv turn.

/Anders

29-09-2006 16:14 #10| 0

call>fold>>>>>>>>raise

29-09-2006 16:31 #11| 0
OP

@Polakken

Er det ikke netop godt at calle med en SC mod en villain med en tight range for maximum implied odds?

29-09-2006 17:02 #12| 0

@Alexkp

Hvorfor ligner hans bet KK eller QQ??

@Goofy

Jeg caller, da jeg ikke har lyst til at spille om stakken med openended, da jeg ikke tror FE er noget videre her. Regner med at få betaling hvis vi rammer turn.

29-09-2006 17:09 #13| 0

En cash game tyr vil forsøge sig:

PUSH - det er jo kun ca. et pot size bet !

Hvis han har Ax kan du få ham til at smide en gang imellem.

Hvis han har mellem par smider han vel hver gang.

Hvis han har A med god kicker må vi ramme ham ned.

Har han set, må vi ramme ham ned.

29-09-2006 17:47 #14| 0

Call = raise > fold.

29-09-2006 17:52 #15| 0

Jeg tror ikke man skal ligge det store i hans bet. Nogle gange er det AK, andre gange QQ, to par, set, eller måske air.

Den dygtige spiller varierer sine bets. jeg tror simpelthen ikke på at en den gennemsnitlige NL1000 er så donkish at hvis han skyder fuld pot på et A-flop, så er det fordi han har KK/QQ.

Jeg tror dog meget sjældent han har set.

Det bet du smækker ind hvis du pusher, svarer til 45 % af den samlede pulje

Det vil sige du skal bare have ham til at folde cirka hver tredje gang for der er ev i et skub. Jvfr C-hopes opsummering af hænder han betaler med,skubber jeg.

Bonus: Harrington tæller også et bagdørsflushtræk som næsten en enkelt out. Det giver lidt ekstra equity;o)

-Havde i øvrigt, ligesom flere andre, ikke betalt preflop.

29-09-2006 17:54 #16| 0

@c_hope

Syntes der går for meget tournerings poker over dit spil igen sry...
+ det ligner ALT FOR MEGET ET DRAW!
Og er ikke ret stærkt, mener et push er ligeså dumt som at call...

@Randall

Folk der har raiset eller reraiset med store PP og der så kommer et A har det med at skyde store / større potbets afsted på floppet for at tage den ned der....

Raise til 600, grunden til dette raise er at vi har noget FE på turn når vi skyder resten af stakken ind... Hvis vi siger 700-800 og han har KK eller QQ, caller han også det sidste på turn... Så raise og call hvis han pusher, udover det giver det også godt til dit image hvis han caller eller går all in og har AA eller AK, er dog ret sikker på han ikke har AA nogensinde her...

30-09-2006 00:00 #17| 0

@Goofy
Det er et godt spørgsmål. Jeg er selv i tvivl og folder dem til reraises med mindre vi er mindst 150BB dybe. Det forekommer mig at der burde kunne laves en analyse af hvor ofte flops er brugbare. Vi skal vel floppe FD, OESD, to par eller trips før vi er interesserede i at fortsætte. Umiddelbart ligger dette vel på lidt over 10%. Hvis vi caller 10BB kræver det at vi stacker modstanderen hver gang, hvis vi blot har 100BB.

Det kunne være et fedt emne at få analyseret med en stor sample. Der ligger jo også en del metagameovervejelser i hånden. Hvordan bliver dit image ved bordet, hvis du caller reraises på denne hånd og skubber floppet når du rammer. Så kunne set og AK også spilles på lignende vis på dette board og stadig have mulighed for at få calls fra KK eller QQ. Dette kræver dog en lang historik mod Villain før dette kommer til sin ret.

/Anders

30-09-2006 01:05 #18| 0

Jeg caller flop i position for at se turn an. Misser jeg, og han better, smider jeg, da han ikke vil folde et all-in grundet pot-size.
Checker han, og jeg misser, better jeg 70-80% pot.
Better han, og jeg rammer, re-raiser jeg afhængig af, og jeg føler styrke ved hans bet (ikke noget gay bet fra hans side). Samme hvis han checker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar