Villain ribbede jeg for længe siden for en 2-3 BIs i samme session. Dengang spillede han ikke specielt godt, men siden han har fået respekt og er gået hen til en mere TAG spillestil, er det gået ham bedre.
Han raiser meget forskelligt first in. Han gayraiser UTG med hænder som J8s, og det er egentlig først når han raiser 4xBB, at jeg er decideret varsom overfor ham. Endvidere kan man indsnævre hans 3-bet range til QQ/KK/AA, da han altid raiser meget stort, og spiller dem ligetil.
Med andre ord, raiser stort med store handsker.
Seat 1: mancini ($111.37 in chips)
Seat 2: SKOGSKOG ($105.50 in chips)
Seat 3: Pau181069 ($37.17 in chips)
Seat 4: pimpalot ($79.87 in chips)
Seat 5: Pokerdam ($140 in chips)
Seat 6: theft ($137.25 in chips)
Pokerdam: posts small blind $0.50
theft: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini [8 ♠ 8 ♣
mancini: raises to $4
SKOGSKOG: calls $4
Pau181069: folds
pimpalot: folds
Pokerdam: folds
theft: folds
----- FLOP ----- [5 ♥ 4 ♠ 6 ♠ (9,5$)
mancini: bets $7
SKOGSKOG: raises to $16
mancini: calls $9
----- TURN ----- [5 ♥ 4 ♠ 6♠ J ♠ (41,5$)
mancini: bets $28.50
Jeg synes ofte det bliver svært at spille sådan et par på floppet og turn, når Villain raiser floppet. Hvad er den rette linje. Hvis Villain raiser eller caller, er jeg færdig med hånden. C/F I, C/C I, hvad gør vi?
88 på NL100, blockbet?
Det er en interessant hånd, som du stiller op, synes jeg.
Jeg kan dog ikke lide dit bet på turn, da villain har vist styrke og du reelt er ude i et rent bluff.
Men hvad med floppet. Jeg oplever ofte, at et sådan raise på Crypto er enten flushdraw(incl overkort) eller set og så er vi ilde ude med både call på flop og bet på turn. Nogle spillere bruger dog dette spil i position på lavt bord med luft også, de er bare sjældne på Crypto, synes jeg. Det har jeg ikke set fra gutten her, så vidt jeg husker.
Vi har 11$ i potten, da han raiser floppet og ender med at investere yderligere 37,5$ for at vinde de 32,5$. Så mener jeg der skal et meget godt read til. Det er dog ikke utænkeligt at han sidder med 99/TT, som du kan få ham til at smide. Men jeg synes at det er et dyrt skud. Jeg caller nok floppet og siger c-f på turn.
Jeg glæder mig til at læse folks input og husk Crypto ofte er knastørt
Er ikke helt tilhænger af et blockbet (slet ikke så stort) da jeg synes det er lidt for meget at "smide" væk når din hånd imo ikke har megen showdown værdi på turn.
Du er langt bagud til set, du er langt bagud til T♠T 9♠9 A7♠ A5♠ A3♠ og du er bagud til straight og TT og 99. Foran 77 som en af de eneste sandsynlige.
Disse er de mest sandsynlige hænder han sidder med imo.
Hvis du er heldog så kan han måske finde på at smide TT og 99 her men desværre nok også 77 men lidt svært at bedømme.
En anden ting baseret på mmit read på villain er:
Har ikke spillet mange hænder mod ham (dog nyligt) men han virker ret frisk, og dit bet her, kan godt få ham til at skubbe resten ind, med mange af de marginale hænder, der trods alt har dig slået alligevel.
Jeg er af den opfattelse at et turn-check er bedst, men lidt tricky situation at stå i.
Jeg spiller flop ligesom dig.
Jeg kan godt lide ideen i at lave et lille fishy blockbet her mod donks i spots som dette. Det er en god måde at udøve pot-control på, når man er oop - det virker naturligvis kun mod donks, da tænkende modspillere hurtigt vil fatte hvad der foregår og derfor ofte kommer over toppen på dig.
Dit bet er for stort. Jeg byder omkring 20 og folder til et raise.
@ Ahle
Byder du 20 her med flush?
Jeg check/folder turn. Du siger han har TAGet den lidt op, og han raiser et farligt og drawheavy board (dog ikke så stort). Flushen kommer ind allerede på turn. Coco er spot on i forhold til range; og hvor mange af de hænder smider han lige?
C/f.
Fitty: Du spørger fordi du -
1) ikke har forstået min post
2) ikke har læst den ordenligt
Jeg check-folder her tror jeg..
Det er svært at få øje på nogle hænder, der klikker på floppet og folder på turn. Ud fra din beskrivelse af, at han spiller godt til med gode hænder er mit umiddelbare gæt er at han har dig i sækken.
PS: Villain :D woo
Jeg er bestemt meget i tvivl. Ved aldrig rigtig om jeg skal læse villains klik på floppet som styrke eller svaghed. Men lad os være optimistiske og sige svaghed. I så fald må du give på renakken, da der er en betragtelig flok turnkort, du ikke vil se. Jeg gætter på, at høje kort er sikrere end kort, der kan complete hans straight. På et sådan lukker jeg ned. Hvis farven falder, stikker jeg ud igen, da han tit er ligeså bange for den, som du er.
Hvis vi skal være pessimistiske, så har villain dig crushed, og du er drawing ufattelig slim, med måske kun 3-4 outs til en deler. Da villain stort set altid vil bette turn igen kan du droppe tanken om at komme billigt til showdown, hvorfor der ikke er nogen idé i at calle på floppet.
Som jeg ser det, må du tage beslutningen på floppet. Jeg hælder til den optimistiske løsning, fordi villain nogen gange smider et overpar, hvis du reraiser ham på floppet.
Tak for input.
Grunden til jeg stikker ud er, at jeg vil se om hans raise betød noget. Mit read siger, at raiser hårdt når han har noget stort i posen. Endvider synes jeg det er klamt at checke den til ham, hvis jeg er foran. Jeg udelukker altså 44/55/66, str8. Han kan have noget ala 77, 76 og måske endda 99/TT.
Villain foldede sin hånd ret hurtigt.