Hey PN - Sngsharks
Har tilbage i tiden spillet rigtig mange stt sng, men stoppede da jeg synes de var blevet alt for tørre.... forleden spillede jeg så ved en fejl et set af disse hyperturbos og blev nærmest lammet over hvor ringe der blev spillet.
Det tilsyneladende lave niveau fik mig til at tænke over en mulig strategi ?
Jeg tænker at spille dem stort set ligesom alm. turbo stt sng, bortset fra at man kan være nødt til at skubbe bredere da stacks ultrahurtigt falder fra de startende 25 bb til 10-15 BB... Men tight i starten og stjæle med ca 15 bb og push/fold fra 10 bb og derunder...
I dem jeg spillede var folk generelt helt væk og skubbede Q10o KJo og en masse suited crap med blind 10/20 og fuld startstack. Lader til at nogle går besærk fordi det er HYPER-TURBO og kun tænker på at doble eller buste lynhurtigt...
Nogen erfaringer fra dette format og nogle generelle strategiråd ?
Eller forslag til litteratur videoer ?
9 personers hyper turbo sngs -strategi ?
Sikkert delte meninger om det, men umiddelbart tror jeg det er en god ide i disse, stort set aldrig at raisefolde preflop, da man alt for tit får et push i hovedet og teoretisk set bør man induce ret tight hvorfor steals generelt er utroværdige og inducer restealpushes. Og specielt med de 15bb som du nævner til steals. Her foretrækker jeg også at push/folde, og ellers kun raisekalde monsters, med mindre da vi er meget sikre på at raisefold/steal ikke bliver exploitet i et specifikt spot.
Er bombesikker på du får grum tæv, hvis du spiller hyper-turbo som turbo-format.
Hyper-turbo er i grove træk næsten kun push fold. Det handler vel egentlig i bund og grund om, at finde den optimale balance mellem dine folds og shoves.
Et main advice fra mig vil være, at konstant hold dig oven vande ved at skubbe blinds hjem efter de første par levels er færdige. Forsøg så vidt muligt kun at hive penge hjem post-flop på de første levels og brug dine modstanderes aggressivitet til at trappe dem.
Som #2 skriver, er der ikke super meget plads til raise-fold udover ved gamestart.
Edit: havde ikke set at det var 9-persons. Spiller selv 6-max hvor der nok er en smule forskel.
Kører rimelig succésfuldt hyper 1.5, 3,5 med hyper-aggresivitet. Specielt når man har plantet lidt frygt i dem.
Hvis vi er 3-handed og jeg har mere end 1300-1500 hedder det ofte shove, shove, shove, fold, shove, shove, shove, fold - alt efter kort self. men generalt skal der skubbes meget light hvis du har en signifikant chip lead.
De vil begge ikke buste på boblen og du har til gengæld en villain heads-up som har mellem 3-600 chips-
Endnu ét KONGERÅD er at shove MEGET light hvis i er 3-handed, du er CL, og BB har lidt flere chips end SB.
Det har i hvert fald tjent mig godt - har set folk folde op til pocket 10's i den pos.
Er faktisk lodret uenig med all-out-put.
Da jeg havde min sample på 10-20k spil af dem fandt jeg faktisk ud af at jeg raise-foldede alt for lidt, da det var yderst profitabelt at raise fra co og knap med any2 havde +ev på selv lorte hænderne. Blinds 10-20 og 15-30.
Kan ske at spillene har ændret sig, men jeg ville i hvert fald bruge en tracker til at finde ud af om det stadig gør sig gældende.
Dernæst ville jeg prøve at opstille range af dem der raiser og limper for så får du et meget bedre billede af de enkelte modstandere og dermed kan du bedre udnytte dem.
Enig med SanderM. Blind niveau 10-20 og 15-30 kan click-raises/3x fra knappen og CO helt sikkert betale sig, alt efter hans spillestil. Det er dér du henter din store fordel til senere i spillet, når det bliver push/fold.
Inducer ca halvdelen af gangene med AJo+ A9s+ fra EP fordi der ofte er en donk som skubber stakken ind med noget du crusher.. Jeg beklager hvis min forklaring ikke er så teknisk beskrevet.
Det hele er beskrevet ud fra hukommelse da jeg pt. ikke har en tracker tilgængelig.
Ok tak for input, jeg har lidt flere tanker til fælles diskussion:
1) Formatet er såvidt jeg kan Google mig til meget dårligt beskrevet ... Altså der findes nærmest intet materiale om 9 man hyper turbos. Det kan vel kun være en kæmpe fordel da grunden til at alm/alm turbo stt tørrede ud var mængden af strategilitteratur og videoer til rådighed. Kort og godt : Tænkende spillere må have en fin edge...
2) Lottoformatet tiltrækker fisk.... hurtig action penge til 1/3 ( selv fisk vil ramme præmierne jævnligt), overstået på ca 15 min.
3) Netop fordi aggrodonks er i skubbemode fra starten vil det vel være en go ide at click - induce med monsters ? Og tilsvarende clikstjæle fra regs der tror man inducer ?