Har spillet ved bordet i 15 minutter, og har bygget min stack op på 430$.
Jeg får 99 i SB. UTG better 11$, UTG+1 caller, CO folder og button caller.
Jeg raiser til 48$.
Like it?
UTG og UTG+1 folder, button caller. Han har 250$ ved starten af hånden.
Pot: 121$
Flop: 7♣6♦5♣
Jeg better 112$.
Comments?
Caller i et push her?
99 i SB, 300$ NL, 6 handed
hvis han går all in er potten på 425$, du skal så kalde yderelig 90$ for at vinde 425$ + 90$ = 515$ easy call efter min mening, selv om du skulle været slået.
Jeg vil hellere reraise preflop oop med AK-AJ, da de er nemmere at slippe væk fra. På Qxx, Jxx kommer du ud i nogle meget vanskelige situationer med 99 - derfor caller jeg preflop. Det skal dog siges, at jeg ikke ser noget galt i at hæve.
Jeg kan ikke lide at bette så stærkt, da jeg committer mig på en marginal hånd. Jeg better 80-85 (har samme resultat) og folder til et push. Når du har bettet så meget, skal du calle..
Jeg tror bedst, jeg kan lidt preflop-reraiset, hvis du havde position - men ok.
(Hver i øvrigt opmærksom på, at det er ligegyldigt om du har 99 eller 72off hér - begge er lige dårlige til at spille et flop i en re-raised pot.
Jeg caller et push hér, selvom jeg nok ikke vil bryde mig vildt meget om det. Jeg aner simpelthen ikke hvilke hænder, der dobbelt-caller preflop med 2 i hånden, inden den nåede til ham. Det skulle da lige være AKs eller JJ - og mon ikke JJ skubber hér (det gør AKc selvf også). Anyhow - du får 1:5.6 på det call, så det er selvfølgelig insta.
I mange tilfælde vil jeg nok opgive hånden på floppet.
- AB