hej folkens.
Player9 spiller 13/7 over 31 hands. han har dog kun siddet ved bordet i 5 hands, så de andre må være nogen gamle jeg ikke kan huske noget om.
Hvordan spiller i nedenstående?
Hand Information
, 1 BB (6 handed).
Table Information
Seat 1: Player 1 ($126.87) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($196.27) Big Blind
Seat 4: Player 4 ($64.15)
Seat 6: Hero ($175.74)
Seat 7: Player 7 ($100)
Seat 9: Player 9 ($100) Dealer
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $1.5)
Player 4: FOLD
Hero: RAISE $3
Player 7: FOLD
Player 9: CALL $3
Player 1: FOLD
Player 2: FOLD
Flop(Pot: $7.5)
Hero: BET $4
Player 9: CALL $4
Turn(Pot: $15.5)
Hero: BET $8
Player 9: RAISE $22
Hero: ??
99 på K22K bord NL100
Selvom det er nogle gamle hands så giver de muligvis indikation om han er en nit og når han raiser dit turn bet så bliver det lidt halv klamt oop.. Tror jeg folder og venter til jeg får mere info omkring villian..
jeg kan bare ikke se hvad man får ud af at raise Kx der?
Jeg kan se det, hvis man har en bluffy dynamik mod en, men ellers kan jeg ikke se meget ide i det.
Er jeg den eneste der bedre kan lide at C/c(evt. c/f) her? Vi får ikke rigtig value af noget vi slår ved at bette, og vi brænder vel nærmest penge af når vi B/C imod en ukendt...
vi får vel betaling nogen par, og Ax.
men er enig i at c/c c/f også er en god option. Det gør os dog for exploitable imo?
Altså villian er unknown, jeg går udfra at i andre tilfælde der spiller du hånden anderledes fordi du ved lidt mere om villians..
så vi mucker bare her, da villain virker nittish, og vi ved for lidt om ham?
Jeg tror, jeg vælger C/C, da vi ikke har meget information om villain... Linjen er selvfølgelig, som du selv skriver exploitable, men det er heller ikke denne linje vi vælger hver gang.
Bet turn er fint vi kan få value fra pocketpairs (som han ofte har)
Og har mulighed for at lave en god river beslutning, når han raiser turn
har du et let fold.
Hvorfor er Check/call exploitable?
Undskyld jeg spørger dumt men er det ikke rimeligt standart?
Det er exploitable hvis du altid han en hånd med lav showdown value og villian derfor kan valuebette tyndt og muligheden for bluffe dig 3 str, mens du spiller i blinde
@rune
man kan jo sagtens balancere en xC range her. Hvis du mener villains blufffrekvenser er for høje når du checker turn, så checker du bare med en stærkere range til ham/kalder tyndere.
Jeg tror ikke på vi kan få 3 streets of value her + der er kun 1 fd derude vi kan charge. Hvis vi har lidt et aggro image så synes jeg det er fint at stange ud på turn, og evt kalde et raise. Jeg tror som standard jeg lader min modstander åbne op for bluffeposen påp turn ved at checke, og evt finde lidt tynd value på river.
Jeg synes efterhånden jeg er kommet dertil at det ikke er i de her spots, at man skal ud og level sig selv ind i et kald/shove, bare fordi villains linje ikke giver mening ud fra et GTO synspunkt, før vi har nogle solide reads på villains bluff/value-tendenser. Så jeg folder.
Det er meget mærkeligt hvorfor han raiser her men jeg tror han er i bluff fordi han raiser nok med K og god kicker på flop for at få value og se hvor han er i hånden. og hvorfor skulle han raise en 2er på turn når det kan være du har K og høj kicker når du også better så kraftigt preflop?
jeg tror mest på at han har flushdraw og nu hvor der kommer en K mere tænker han du måske er bange for KKK22 full house og derfor prøver og få dig til at folde. også når du better så lavt så ligner du MEGET end hånd der er bange for at han har full house allerede.
Derfor vil jeg nok gå all-in og håbe på han folder.
Synes du er ret face-up med din turn sizing, går udfra du hverken better den sizing med Kx eller semi-bluffs/bluffs? Tror sagtens han kan raise Kx, når du ligner noget der går efter tynd value og han ved han repper forholdsvis tyndt - så folder nok som spillet.
Når du better så lavt på flop, floater folk nok mere light end normalt, hvilket gør jeg nok foretrækker at c/c turn. Nogen better også værre PPs her for tynd value/semi-protection halløj. Hvis han så følger op med et bet på river, bliver det selvfølgelig aldrig super saftigt. Så om jeg folder til bet der eller ej, kommer nok an på hvilket riverkort der falder, min feeling af hans timing/sizing og hvor likely jeg mener han er til at følge op igen med bluffs.