A shot at NL $400, version 1

#1| 0

Party, NL $400 SH.

BB ($360)
Hero ($402)/
MP ($570.72)
Button (VILLAIN)/ ($513.80)/
SB ($405.50)

Preflop:/ Hero is UTG with J, T. SB posts a blind of $2.
Hero raises to $15/, 1 fold//, Button (VILLAIN)/ calls $15, 2 folds//.

Flop:/ ($36) 2, 4, 8 (2 players)/
Hero bets $26/, VILLAIN raises to $62/, Hero reraises $361 (All-In)

Villain har virket ret sane, og jeg har set ham tage et par pots med fancy moves.
Inden hånden lagde jeg mærke til min egen statistik, som lød på 37/25 for de første ca. 16 hænder.

Da han kalder preflop (uden betænkningstid), tænkte jeg, at han sikkert var ude i et move igen (og det var ikke en Ludo_est tankegang!).
Han skulle derfor reraises, så han kunne lære det.
Hvilken anden linje, ville I lægge her?

Hvad kan han kalde med her? Og hvilke forskelle er der fra et raise på ca. $200? Altså, hvad kalder han $200 med, som han ikke kalder et all-in med?

04-04-2006 12:12 #2| 0

@Ludomaniac

Et play der skal baseres udelukkende på solide reads af villain.Hvad han kalder med her er nok ikke så vigtigt..mere at hvis han kalder er du sandsynligvis inde med et nøgent flushdraw.Folder han, ville han også folde til et 3xbet reraise på floppet.Jeg mener du kan lave tilsvarende move for 150 mindre..caller han dit ca 200reraise på floppet er hånden tabt hvis ikke turn er ( og måske tabt alligevel )

Overpair er jo nok meget usandsynligt med flatcall fra button pre, men A x - K Q eller et lille pp der muligvis har ramt,er nok realistisk her.

Jeg ville med det read :"sane" nok overveje at folde til hans reraise;damage control.Kan generelt godt lide den agressive linje,specielt 5handed, men ikke med den holding/pos og mod en 125bb sane villain.Havde villain været en weak/tight <75bb spiller, man følte man kunne muscle ud af potten, er jeg helt klart med.

04-04-2006 12:15 #3| 0

wwweeeedy agresssife!

-You weel not be pushed araoud!

Han kan selvfølgelig kalde med alle sets, muligvis alle høje overpar, og måske A høj flushdraw.

Bortset fra de to spar på floppet er bordet jo ganske ufarlig set fra villians side, hvorfor dit $26 bet jo skriger af cont.bet, og det giver go mening at villian derfor bare prøver at smide rundt med dig.

04-04-2006 12:20 #4| 0

det er fint nok, med mindre han har ramt et sæt, eller har et overpar, har du 2 overcards og flush-draw, du er favorit med dine 15 outs

04-04-2006 12:24 #5| 0

@Mads Møller

True meen..selvom det er et 5handed bord så kommer raiset dog fra UTG og fra en Hero som Villain ikke kan have ret mange reads på.Villain må da trods alt lige overveje at alle store pps kunne blive spillet på samme måde...det ville en række andre hænder naturligvis også,men set fra villains side er det ikke det måske bedste spot at prøve et sådant move.

At riske sin stack på at han reraiser med air, er lidt et sats..det kan dog ( skulle det gå galt ) som regel bruges til Heros fordel i kommende hænder.Hans image er skiftet fra ? til hyper agressive, hvilket helt sikkert giver øget action.

04-04-2006 12:30 #6| 0

Go Around -

Men taget i betraktning af at der er meget få hænder villian kan kalde heros push med (han har bare callet preflop..), vil jeg så næsten mene at movet bliver +ev.

FE er rigtig høj

Vi er aldrig rigtig en kæmpe donkey hvis vi skulle blive kaldt

Vi kan klart bruge det her move senere

04-04-2006 12:47 #7| 0

Kan godt lide tankegangen mod en aggressiv spiller der ofte forsøger at tage potten med et flop raise. Jeg ville dog vælge kun at raise til eks.vis 210$. Dette mindre bet virker faktisk mere skræmmende, da det ikke lugter af et flush træk. En anden fræk linie kunne være at calle hans flop raise, for derefter at check-raise all in på turn hvis modstanderen viser svaghed. En linie jeg dog kun vil bruge som variation mod en meget aggressiv modstander der elsker at spille sin pos.

04-04-2006 12:53 #8| 0

@Mads Møller

Ja - jeg vil mene det kommer ned til en read beslutning,men klart FE er enorm på det board med den begrænsede preflop action.De hænder der kan kalde har vi dog problemer med...

mod set ca 25% / mod overcards flush draw ca 20% / overpair QQ,JJ feks ca 37%.

04-04-2006 13:57 #9| 0

Skidt spillet imo.

Det ligner meget en monster fra din modstanders side, nok noget A8s eller et set.

04-04-2006 14:17 #10| 0

Jeg bryder mig heller ikke om den måde at spille hånden på. Alt for ofte vil du vinde en lille pot eller tabe en meget stor pot.

Jeg ville vælge den forsigtige linie og calle de 36$, for at se hvordan spillet udvikler sig.

04-04-2006 14:29 #11| 0

"Alt for ofte vil du vinde en lille pot eller tabe en meget stor pot. " Øh, det var sku da et steneren argument. Hvis du vinder 20 små, så har du jo råd til at tabe den store fra tid til anden.

Anyways, jeg bryder mig heller ikke om det. Aggression er som regel altid godt, men ingen grund til at svinge over i donkey-jeg-er-zweig-banen.

- AB

04-04-2006 14:31 #12| 0

Af en eller anden grund var jeg overbevist om, at han ville raise mig på floppet for at få mig til at stoppe med at være aggressiv.

Det er sjældent, at jeg laver så aggressive moves, og så på 16. hånd på det nye level.
Han foldede dog med en følgende kommentar: "So he finally had a hand..."

@Mads

I like your Russian accent! ;)

"You think you make move on me? You no make move on me!" var også min kommentar! :P

04-04-2006 14:45 #13| 0

@mandelir

Hvorfor tror du han sidder med et monster?

Hvis jeg var Villain ville jeg ofte raise med flush draw og de fleste pocket pairs for at finde ud af hvor jeg står. Villain laver dog et mistænkeligt lavt half-pot raise, så jeg følger Gene''s linje.

Jørn

04-04-2006 14:56 #14| 0

@Asger_B
Nå ja, jeg glemte nok at nævne, at jeg tror man vil blive callet af store hænder tilpas mange gange til at dette move er -EV. Ellers har du jo ret :-)

@Ludo
Dit move vil i mange situationer være meget bedre i en turnering, hvor stack sizes ifht. blinds er meget mindre. Der skal du samle tilpas færre pots op, før det er +EV at lave dette move.

Som Asger_B skriver, er det et super-aggressivt move. Og super-agression hører bedre hjemme i endgame i turneringer. Spørg bare brødrene Hostrup :-)

04-04-2006 15:12 #15| 0

Jeg vil gå imod strømmen af de hårdere NL-hajer her.

Jeg er selv kun NL-fish, men jeg kan nu godt se begrundelsen for dit play her, der i øvrigt er helt i tråd med NL-afsnittet i SS2.

1. Du har et tilpas aggro/halv-maniac table image.
2. Villain er tight (weak?), dog med fancy moves.
3. Hvis du ikke er oppe mod set er du favorit på floppet
4. en blank på turn gør det oplagt at skubbe dig af hånden og modsat svært at få betaling, hvis du rammer.
5. Hverken villain eller Hero er deep-stack

Du skal nok ikke have denne linie som standardplay, men jeg synes nu det ser fint ud her.

Jeg er ikke så pjattet med et nøgent call på floppet her - hellere raise eller fold imo.

04-04-2006 15:24 #16| 0

Enig med Pumas punkter.
Jeg raiser dog også til fx. 210 som tidligere nævnt... Vi samler altså 25bb op ved et fold(som meget ofte vil ske) og er godt inde ved et call.

Dog kan jeg også sagtens calle på floppet. Jeg ville aldrig folde der, det kan jeg ikke forstå nogen mener...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar