Party, NL $400 SH
SB ($400.40)
Hero ($527.60)//
UTG (VILLAIN)/ ($505.12)//
MP ($427.22)
Button ($422.70)
Preflop:/ Hero is BB with A♦, K♣. SB posts a blind of $2.
UTG (VILLAIN)/ raises to $8/, 3 folds//, Hero calls $4.
Flop:/ ($18) 5♥, J♠, A♠ (2 players)/
Hero checks, VILLAIN bets $4/, Hero raises to $12/, VILLAIN calls $8.
Turn:/ ($42) J♥ (2 players)/
Hero bets $20/, VILLAIN calls $20.
River:/ ($82) 2♦ (2 players)/
Hero checks, VILLAIN bets $40/, Hero calls $40.
Final Pot:/ $162
En del hænder senere end version 1. Villain har været noget af en calling station. Dog enkelte bluffs så han kan da lidt, men PT har ham som (60/10/0.50).
Men han kalder, når han har et eller andet. Dette var baggrunden for mit preflop call og for turn.
Kommentarer?
A shot at NL $400, version 2
Har tilføjet lidt mere på modstanderen... =)
Kom glad!
Jeg ville re-raise op til 30 pre-flop.
Jeg er ikke helt med på hvorfor du blot caller pre-flop. Du skriver Villain har været noget af en calling station.
Flop:
Som spillet af dig pre-flop vil mit check-raise være større. Det er ok at triple hans bet, men ikke når hans bet er så lavt ifht pottens størrels. Jeg re-raiser til $20. Caller han her sætter jeg tempoet meget ned på turn, medmindre en K rammer.
Turn og river:
Med dit pre-flop call og dit lille check-raise på floppet synes jeg nu det er rigtig svært at sætte villain på en hånd. Men tror jeg spiller på samme måde som dig i resten af hånden.
Jeg raiser til mindst $24 preflop. Derefter better jeg puljen på floppet, og check caller turn og river nok.
Synes også du bør check calle turn og river i dit tilfælde.
Min tanke ang. preflop er, at Villain kalder de fleste flopbets, når han har kaldt preflop.
Uden position skal jeg altså ramme før et reraise preflop er en god ide.
Forresten enig i at flop-raiset skal være større pga. potstørrelsen. Det var en klar fejl! :(
Jeg kan godt lide at leade turn i din situation, og check/callet på river er oplagt. Men jeg er samtidig enig med de andre i, at du skal være parat til at reraise AK ude af position, når du spiller shorthandet og der skal ske mere på floppet. Jeg behandler et bet som det han fyrer af der på samme måde som jeg behandler et check.
/Mikael
Dit flop spil er horribelt - når han gayraiser pf, syntes jeg også du skal ud og straffe ham. og så skal have MEGET mere gas på flop. Hvis du reraiser pot på flop og leder turn har du en god ide om hvor du står. Hvis han pusher turn har du en beslutning. Det er langt mere sandsynligt at han folder på vejen eller kalder dig ned med noget du slår.
Hvis du har spillet flop og pf ordentligt er turn er godt kort for din hånd.
@sasuke
Mener du virkelig, at det er +EV at spille AKo OOP, når man ved, at modstanderen vil kalde dig preflop og på floppet?
Din modstander gayraiser... hvis du lader ham gøre det spiller du for weak pf. Gi ham på nakken pf - gi den gas på flop - hvis du møder modstand må du jo finde ud af om din modstander har AJ.
Hvordan VED du at din modstander vil kalde dig preflop og på flop?
PT og PaHud er to hjælpeprogrammer, der smider statistik om modstanderen ind på ens bord.
;)
Ved og ved er måske for meget sagt, men han har kaldet de fleste continuationbets.
Ved du spiller langt højere end jeg gør, så tager gerne imod råd.
Jeg er sjældent glad for AKo OOP mod et raise (og gayraises fra UTG, når det er fisk).
"Villain har været noget af en calling station"
"Hero raises to $12"
"Hero calls $4."
Wtf?! Gi'' den gas, Ludo!
Blev du scared, da du blev insta-callet af JJ i den anden tråd, og ikke completede?
- AB
haha Asger_b...
Har indrømmet at de 12 var en fejl.. Er nok bare vant til at raise 3x bet... =)
Er dog ikke enig i at det er forkert at kalde preflop i BB.
Overbevis mig gerne!
Han viste forresten K♠ T♠ for et (billigt) flushdraw med riverbluff.
Tænk på det som at beskytte sin hånd og raise for value. Hvis én eller anden donkey skal have lov til at udfloppe dig med A-rag (eller K10 for den sags skyld), skal vedkommende satme have lov til at betale for det!
- AB
Jeg kan rigtig godt lide at calle med AK til et PF raise. Den er dejlig skjult og der er god betaling ved et hit.
Men som DTM skriver, så er et clickraise lidt alá et check og den skal gøres dyrere! Der er stor forskel på, om han raiser til 2 ell. 4 x bb PF imo.