Sidder på Party 1000NL 4-handed og finder A8s i hjerter i big blind. Jeg har kun siddet ved bordet omkring 20 hænder, men spillet er standard aggressivt 4-handed game.
Hero~1000
Villian~775
Folded til Villian på button, der åbner for 30. sb og jeg caller.
Flop(90): 378 to spar og en hjerter.
sb checker, og jeg stikker ud 80.
Kun Villian caller.
Turn(250): 2 hjerter.
Jeg stikker ud 200, og Villian går all in.
Jeg caller.
Kommentarer??
Friis
A8s raised pot 5/10 NL
Han har måske et overpair, men næppe AA - derfor ser jeg både 8"ere A"ere og enhver hjerter som vinderkort for dig. Samtidig kan du have ham slået allerede da jeg synes han play er ekstremt malplaceret - med mindre han holder et solidt overpair og lader dig tro du er i front :=)
Jeg ville også calle, uden at kunne give nogen pot odds beregning, sir min fornuft mig at et call ville kunne betale sig (med fare for at blive jordet)
Claus
Det mener jeg er meget read baseret. Han smider ekstra 455 i en pot på 650... Derfor ikke outs til hjerter alene, hvis du er slået, som jeg tror du er. Du skal så vurdere, om 8 eller A hjælper dig for 6 ekstra outs... Hans spil lugter lidt af et set som ikke vil give draws, synes jeg. Men det er også eneste scenario, hvor du ser rigtig skidt ud.
Jeg havde nok callet og håbet på, at det var en 16 outer eller i vildeste tilfælde et bluff... Men den ligger lige på grænsen
Fint spillet vil jeg mene.
Du skal bare vinde puljen 30% af gangene, for at det er profitabelt.
De 17% får du fra de 8 sikre flushouts.
Derudover har du 1 ekstra mulig flushout, 3 mulige es-outs og 2 mulige 8-outs.
Derudover skal lægges muligheden for at villain er på et bluff eller semibluff. Så jeg tror det i længden vil være profitabelt at calle her, selvom du vil være bagud til et overpar, eller et set størstedelen af gangene.
Jeg tænkte egentlig ikke så lang tid over det call. Satte ham klart til et semibluff eller pure bluff. Ville han ikk raise et set eller højt par på floppet???
Havde han en hånd troede jeg klart på de 14 outs som Gene omtaler, det er kun set eller to par med 8 jeg er helt skidt ude mod.
Man skal desuden tænke på det er et 4-handed aggressivt game, og hans preflop raise på button kan være any hand.
Friis
Der er argumenter for at Villain ikke raiser sit set eller to par på floppet.
1) Han er typen der slowplayer alle ramte hænder, uanset om de er monstre eller spinkle
2) Han vil gerne lige sikre sig, at der ikke falder en spar mere på turn, før han skubber med sit set
Men som du selv siger, så er det 4-handed aggressivt. Så i mange situationer vil du have 13-14 liveouts. Og så er spillet profitabelt, selv hvis manden bluffer meget sjældent.
Den er svær. Du har allerede lagt 320 og da han "kun" har 775 er det 455 mere...
Der er mange hænder han kan sidde med... Trips i 3"ere 7"ere og 8"ere. 2"erne ville han ik" calle med på floppet.
Han kunne også sagtens have raiser med 87s fra knappen.
Hvis han er på et draw ville det være mærkeligt at raise den på turn i stedet for på floppet. Han ved godt han ikke kan presse dig specielt hårdt med kun 455 mere i sådan en stor pulje.
Jeg gætter på han sidder med trips eller de 2 par. Du har selvfølgelig en del out"s, men jeg synes godt du kan folde.
Har svært ved at se ham re-raise på turn med et draw. Det tror jeg han ville have gjort på floppet.
Jeg tror næsten jeg ville folde, men det er godt nok et svært lay-down.
- Tobias
(skidt, havde ikke set du sad med 2 hjerter... Så ville jeg calle. For mange outs)
I den situation har du faktisk 14 outs. Så dit call var helt korrekt, selv med fuld information. Decisions, not results! :o)
Ja ja du har helt ret Gene, forventede bare ikke at se sådan KK. Troede at han havde et meget stærkt draw.
Jeg kan slet ikke lide det flat call han laver på flop, men i det her tilfælde giver det jo bonus....
Friis
@Mandelir
Synes at hans call er fint, hvad fryger han her? Relativt ligegyldigt flop. Hvis han placerer dig på top par, eller svagt overpar, er der ingen grund til at presse dig ud på floppet. Floppet ligger efter min mening også op til et standard trash bet fra BB...
Jeg ville klart foretrække et raise på flop.
"relativt ligegyldigt flop"
Absolut ikke enig!
For det første ligger der til straight og flush på bordet.
For det andet er der en tredje mand i potten der sagtens kan have et træk eller et par der kan forbedres på turn.
For det tredje gælder det om at få value på en så stærk hånd som KK.
Tilsidst vil jeg sige at KK er en særdeles skrøbelig hånd med dette board, og man er simpelthen nødt til at isolere feltet. Måske kunne man have overvejet et call i en HU pot, men ALDRIG i en 3-way pot med det board.
Friis
@Pumpstick
Ligegyldigt flop???
Der er både mulige straight- og flushdraws.
Selv om det er shorthanded, bør button da presse BB, for at finde ud af, hvor han står henne.
Når han nu bare caller, og raiser allin på turn, aner han intet om hvor han står i den her pot, og vil i mange situationer kun blive callet, hvis han er bagud, eller hvis modstanderen som her har et virkeligt stærkt draw.
@Gene
Jeg synes at det er rigtigt, at villians all in på turnen er ret farligt, men hvis man ikke kan tage chancen med et "value call" her, så kan man aldrig gøre det...
mandelir byder jo selv ret kraftigt på floppet, for at beskytte sin hånd, og det lader til at villian har det helt rigtige read her...
"value call"???
jeg vil nærmere kalde det "minus value call"...
Hvad gør Villian hvis der falder: A, 8 eller spar???
Og så kan han oven i købet risikere at komme i en 3-way pot....
@mandelir
Jeg tror ikke at han mener, at han kommer i en 3 way.
tror ikke at han vil blive så glad for A eller 8, men det er ikke sikkert at han tager den flush mulighed så seriøst. Synes at man virkeligt skal tage i betragtning, at i sidder i et 4 handed game.
hvad er din grænse for at calle hans raise på floppet HU? tror ikke at han kan få så mange penge ud af sin KK, ved at give den gas på floppet her?
@Pumpstick
Jeg tror aldrig jeg kunne finde på at calle den her på floppet med KK. Heller ikke HU. Det er simpelthen for farligt, der er for mange kort på turn, der kan trække hele profitpotentialet ud af KK.
RAISE FOR VALUE, ISOLERING OG INFO!!!!
Slowspil betaler sig sjældent af i NL og i det her tilfælde er det helt udelukket for mit vedkommende.
Friis
Jeg giver dig ret i, at slowplay sjældent dur, det handler mest af alt om, for mit vedkommende, at du er super agressiv. Ved Villain det? Kender han dit spil, synes jeg at det er ok...
Jeg har ikke spillet ham før, men Kagesen har spillet min account rigtig meget på 5/10 PARTY, så måske har han et aggressivt read på mig fra tidligere, det er svært at sige for mig.
Men ikke fra denne session.
Det vidste sig heldigvis senere i denne session at Villian var en super fisk! :-)
Set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have checket turn, for at komme til et billigt showdown med min TPTK. Men jeg satte ham desværre ikke til en så stærk hånd, men snarere et stærkt draw eller to overkort.
Friis