Hvorfor skal jeg altid fucke sådan nogle situationer op, når jeg endelig får sådan en dejlig hånd.
Villian tight aggressiv, har spillet en del mod ham, har dog også lavet en del pot steals. Men for det meste uden at vise hånden ned.
så kommer denne hånd
Stage #1611811476: Holdem No Limit $0.10 - 2009-08-28 18:00:57 (ET)
Table: BETTY ST (Real Money) Seat #3 is the dealer
Seat 3 - PRANKSTER22 ($11.60 in chips)
Seat 4 - BULB4NOS ($10.05 in chips)
Seat 5 - MOBKILLAH ($18.21 in chips)
Seat 6 - PHE_NOM_INAL ($19 in chips)
Seat 1 - CHEEBITO ($17.07 in chips)
Seat 2 - KUKLOKT ($14.32 in chips)
BULB4NOS - Posts small blind $0.05
MOBKILLAH - Posts big blind $0.10
*** POCKET CARDS ***
Dealt to MOBKILLAH A♦A♥
PHE_NOM_INAL - Calls $0.10
CHEEBITO - Folds
KUKLOKT - Folds
PRANKSTER22 - Raises $0.45 to $0.45
BULB4NOS - Folds
MOBKILLAH - Calls $0.35
PHE_NOM_INAL - Calls $0.35
*** FLOP *** 7♠ 6♥ 4♣
MOBKILLAH - Checks
PHE_NOM_INAL - Bets $2.10
PRANKSTER22 - Folds
MOBKILLAH - Calls $2.10
*** TURN *** 7♠ 6♥ 4♣ J♣
MOBKILLAH - Checks
PHE_NOM_INAL - Bets $6
MOBKILLAH - All-In(Raise) $15.66 to $15.66
PHE_NOM_INAL - Calls $9.66
*** RIVER *** 7♠ 6♥ 4♣ J♣ 2♦
*** SHOW DOWN ***
Hvad tror i Villian havde, siden jeg tabte. Og har jeg spillet hånden total elendigt?
svar kommer senere.
AA 170BB dybe
Hvad er dine tanker preflop? hvorfor ikke raise?
Jeg gætter på et tre ens i syvere..?!
Mine tanker preflop, mellem par, men efter flop tænker jeg overpar siden han raiser så højt.
havde han ramt set ville han spille anderledes ville jeg tro.
Kan godt se jeg skulle havde 3bettet preflop, og isoleret mig kun mod en spiller. Men der var kun en bag mig, så ville se om jeg kunne slowplaye den. Men det gik sku ikk.
tror bare jeg så $$$ i øjnene uden at tænke på det vigtigste, position og stakken.
Preflop er meget skidt af flere årsager. Du kommer minimum til at spille dine esser 3-vejs (limperen caller altid), deep og oop. Jeg siger 1,60$.
Postflop har du som spillet absolut ingen anelse om, hvor du står.
Som du selv siger ~ skidt spillet!!
Du tar' ikke initiativet på noget tidspunktet (Jo, da du CR'er all-in på turn, men det er ikke godt nok), og du befinder dig midt i en gætteleg.
BB i hånden får (for) gode odds til at spille connectere (suitede som unsuitede) og små PP's, og det er aldrig favorabelt at spille AA 3-vejs OOP.
Et godt råd; Hvis du ikke er dygtig post-flop, hvilket jeg formoder ud fra dit play, så raise eller fold pre-flop. Det gør resten af hånden LANGT lettere at spille.
*** SHOW DOWN ***
MOBKILLAH - Shows [Ac Ah] (One pair, aces)
PHE_NOM_INAL - Shows [3d 5d] (Straight, three to seven)
PHE_NOM_INAL Collects $35.08 from main pot
*** SUMMARY ***
Total Pot($36.92) | Rake ($1.84)
Board [7s 6h 4c Jc 2d]
Seat 1: CHEEBITO Folded on the POCKET CARDS
Seat 2: KUKLOKT Folded on the POCKET CARDS
Seat 3: PRANKSTER22 (dealer) Folded on the FLOP
Seat 4: BULB4NOS (small blind) Folded on the POCKET CARDS
Seat 5: MOBKILLAH (big blind) HI:lost with One pair, aces [Ac Ah - P:Ah,P:Ac,B:Jc,B:7s,B:6h]
Seat 6: PHE_NOM_INAL won Total ($35.08) HI:($35.08) with Straight, three to seven [3d 5d - B:7s,B:6h,P:5d,B:4c,P:3d]
resultat, han sad med 3♦5♦
"Et godt råd; Hvis du ikke er dygtig post-flop, hvilket jeg formoder ud fra dit play, så raise eller fold pre-flop."
Waaaat !?
@Ketelsen
Hvis vi spiller raise-or-fold preflop, hvad skal vi så gøre med AA ? -- og hvad gør vi aldrig?
Jørn
"Hvis vi spiller raise-or-fold preflop, hvad skal vi så gøre med AA ?"
Øhh raise ?
"og hvad gør vi aldrig?"
Øhh fold ?
Forstår ikk hvor du vil hen med den post
^^LOL
De mener bare, at vi enter folder eller raiser PF.
Derfor flatter vi aldrig AA - vi raiser.
@ Ketelsen
Så svært er det heller ikke :)
Cprimdahl hentyder til en generel strategi om ikke at kalde pre så længe vores postflop evner ikke er så udviklede.
Med AA reraiser vi obv mens vi med andre mere marginale hænder altså enten reraiser eller folder...
Ja okay, kan nu godt se hvad han mente
Troede obv Cprimdahl snakkede om AA :)
Hvad skal der til for at slowplaye AA?
Grunden til jeg kun kaldte, var fordi jeg ville få så mange penge, som muligt, og da de er 2 med ok stak, var det jo lige til. Sådan næsten, udover det gik galt :(
Smokin weed playing poker -EV not more!
Du er i begyndertankegang Mio. "Jeg caller bare og håber så mange som muligt caller, så jeg kan vinde en masse penge".
Raise/reraise 98/100 gange med AA. Når du senere hen får lidt bedre indsigt i pokerens verden, kan du i sjældne tilfælde blot calle med AA. Dog skal der virkelig være en god grund. Som udgangspunkt rersaiser du ALTID. Trist hvis de folder, men så ender du ikke med at tabe stakken ;-)
Slowplay AA kan måske forsvares mod en 10-20 bb stack. Måske...
Ellers skal du bare få nogle skillinger til midten...
Jeg kan godt se, at det var en stor fejl at jeg kun kaldte, som Acecobar siger bedre at vinde 50 cent end at tabe 18$.
Mr_K
Vil nu ikke kalde mig begynder stadie, Det her var bare en total latterlige move, som jeg gjorde skæv og det har så straffet mig. Normalt reraiser jeg for at kun have en spiller, ved ikke lige hvad tjalden gjorde igår, tror den gjorde at jeg var i drømmeverden.
Men jeg takker mange gange for jeres svar, og jeg vil tænke 2 gange før jeg spiller AA igen.