AA bliver rr på monotone, nl400

#1| 0

Villain spiller 25/20/4, men vi har ingen historie, da dette er dataminede hænder. Ud over hans stats har jeg ikke set villain være out of line i de ca 10 min. vi har spillet sammen.

xxx sitting in seat 1 with $394.00
xxx sitting in seat 2 with $471.60
xxx sitting in seat 3 with $544.80
- Hero sitting in seat 4 with $545.60 -- MP
xxx sitting in seat 5 with $335.40
- Villain sitting in seat 6 with $577.40 -- [Dealer]

xxx posted the small blind - $2.00
xxx posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: A, A
xxx folded
Hero raised - $14.00
xxx folded
Villain called - $14.00
xxx folded
xxx folded

** Dealing the flop: K, 10, 7 $34
Hero bet - $28.00
Villain raised - $80.00
Hero ?

Hvordan spiller i herfra?
Og hvordan foreholder i jer til en blank turn, hvis i har kaldt hans rr på floppet?

09-06-2008 12:09 #2| 0

fold....

ville nok ikke finde et call frem her.

09-06-2008 12:15 #3| 0

fold, selvom vi er foran, så kan han sidde med alle mulige draws, som gør at hånden bliver klam at spille.

09-06-2008 12:22 #4| 0

call og få det ind på en blank turn. Jeg byrder mig ik om at lave den slags "store" folds for 100 bbs uden bedre kendskab til villan - og slet ik på prima eller ladbrokes.

09-06-2008 12:34 #5| 0

Hvorfor denne hånd skal muckes:
- hvis villain ikke allerede har dig slået vil han ofte have mindst 9 outs til det. Du har blot 2 outs (hvoraf den ene er en ruder)
- Det er skidt at calle her ude af position med så mange kort villain kan repræsentere. Hvis vi caller floppet skal vi være parat til at møde et endnu større turnbet.
- hvis vi tror vi er stærkest er vi nærmest nødsaget til at gå all in, men der vil vi stadig blive callet af rigtige gode draws, samt hænder som allerede slår os. Vi har kun en 9-del Buyin på spil så muck hånden..

09-06-2008 12:38 #6| 0

ukendt spiller - nasty
TPTK - let at overvudere
Drawheavy board - nasty
at calle oop - nasty
at 4-bette og potcomitte os selv - nasty

at folde - velovervejet og fornuftigt valg med ovenstående punkter i tankerne. Go Muck.

09-06-2008 12:53 #7| 0

du har ikke ret meget investeret i potten så jeg folder den, da han let enten har dig slået eller også har han massere af outs til det

09-06-2008 14:23 #8| 0

Check flop. og call call call, self hvis der ikke rammer en 4 flush.

09-06-2008 16:07 #9| 0
OP

er der andre som også kan li' suffer well's linje?

det ser ud til at være en god linje, hvis vi har tænkt os at folde til et rr fra villain på floppet

09-06-2008 17:51 #10| 0

@Loki + Sufferwell

Syns den linie ligner hvad man kalder tight/passive poker.

Men tænkende villains ville vide at AA, en K, flushdraws, straightdraws, samt sets oftest vil c-bette. Et check her siger egentligt det man skulle tro: jeg er enten stærk/svag, men jeg er oop og bange for ruderne..

Derfor vil vi meget ofte se en go Villain bette både flop og turn i position her, om han er stærk eller ej... (især hvis han er agressiv) Der er rigtig mange måder vi kan komme til at folde vores hånd efter floppet. Hvis bordet parrer 10'ere eller K'ere, eller hvis der kommer et flushkort f.eks.

Cbet-varianten er god da villain ofte vil være lige så bange for en flush som os selv. Den vil derved tage hånden ned nok gange til at gøre det +ev (i denne situation er det okay da vi er oop og boardet er drawheavy)

En alternativ linie mod AGRESSIVE SPILLERE der floater/raier meget i position er at checkraise. Det er muligvis en smule risky, men det er mod disse spillere en bedre strategi end at 2/3 barrel oop eller at gå check/call-mode.

09-06-2008 18:38 #11| 0

@ pharmazist

Mod en dygtig agro modstander bliver vores c-bet raised, næsten
100% på dette flop.

Dette afhænger selvfølgelig af hvordan han ser os?.

Jeg syntes hånden er umulig at spille hvis vi får et raise, efter c-bettet.

Derfor. Check/call/call. hvis det altså er sådan hånden kommer til at gå.

Kan også være Check/bet. eller Ckeck/call/call/fold osv.

Og ja. det er weak/tight så det næsten er latterligt, men hvis det ikke
er vores normale tilgang til spillet, kan det måske give ekstra value her.

09-06-2008 18:41 #12| 0

@ SW

"Mod en dygtig agro modstander bliver vores c-bet raised, næsten
100% på dette flop."

Har du overvejet, at der evt. kan vær utrolig meget value i at induce disse C/R? og især når vi rent faktisk har en ordenlig hånd!
EDIT: Med andre ord har jeg det det fint med at blive C/R af de fleste modstandere, men ens image skal nok også tages i betragning i denne sammenhæng

09-06-2008 18:45 #13| 0

"Mod en dygtig agro modstander bliver vores c-bet raised, næsten
100% på dette flop."

yeah... det er jo netop det jeg siger... Derfor vil jeg mod sådanne spillere ofte gå efter checkraiset.. Det er en million gange bedre end weak check call poker... Dette move kan muligvis komme os til gavn senere hvis vi tænker på metagame...

09-06-2008 19:01 #14| 0

"Har du overvejet, at der evt. kan vær utrolig meget value i at induce disse C/R? og især når vi rent faktisk har en ordenlig hånd!

Ja.

Men jeg mener også vi iducer (det kan man ikke skrive :-)).
ved at spille den meget weak.

Det er jo ikke ment, som det eneste rigtige superplay, blot en linie,
som hvis ikke brugt ofte, virker ok.

Men det er jo som lorten1 siger, meget vigtigt hvordan vores image er.
Og hvilken villian vi spiller.

09-06-2008 19:30 #15| 0

Helt ærligt syntes jeg der er meget crap i den her tråd. Villain er LAG, og raiser et cont. bet, big deal, han kan have det meste. Et fold er helt væk. Ville i også folde på et twotone bord?

Jeg kan godt lide at psuhe for at induce light calls fra villain som sætter os på draw, men den holder ikke mod gode spillere. Så jeg vil også hellere calle og få det hele ind på en blank turn, selvom der er en del kort vi ikke vil se.

09-06-2008 19:41 #16| 0

For omkring 100bb caller jeg og får pengene ind på en ikke-ruder turn. 135bb er lidt mere tricky og jeg ved ikke rgitig hvad jeg synes.

09-06-2008 19:55 #17| 0
OP

dejligt at se så mange kommentarer

aktuelt foldede jeg - det føltest godt nok weak, men tror faktisk jeg kan li' det.

Som det er blevet påvist er vi ret skidt inde hvis villain ønsker at spille for stacks, hvorfor det nok også må være mere profitabelt at få pengene ind på en blank turn.

At gå efter check raise synes jeg godt nok er klamt, da vi giver villain muligheden at investere ca $28 dollars for at spille om en pot på over $1000 på hans premisser. Og jeg synes ikke vi kan forvente at villain spiller så spewy vs mig, da vi ikke har nogen historie + jeg har spillet solidt.

det er ellers mit indtryk, at folk spiller meget straight forward på monotone borde, men det burde man måske ik...?

mht check call linjen, så synes jeg faktisk godt om den (hvis b/f er alternativet), selvom det godt nok kan blive en meget svær river beslutning.

---
Søren matias: "Villain er LAG, og raiser et cont. bet, big deal, han kan have det meste. Et fold er helt væk. Ville i også folde på et twotone bord?"

Nej da....

09-06-2008 19:56 #18| 0

Jeg synes mange af linjerne som foreslås her er meget exploitable, og der er mange der tager forkerte beslutninger givet modstanderens tendenser.

Hvis modstanderen raiser vores cbet ofte (100% nok lidt højt sat :)) kan der ikke være tale om hverken at check-calle eller bet-folde, da vi her er langt foran vores modstanders raising range og får en masse penge i potten som favorit.

Dem som check-caller med AA her har en meget polariseret range. I better næsten al jeres luft samt flush og toppar god kicker som er ruder. I har altså næsten aldrig noget når I better, og jeres range er derfor meget sårbar mod et raise på floppet.

Bet-fold er også forfærdeligt, da I laver en af de bedste hænder i jers range om til bluff (stort set).

Hvorvidt bet-3bet eller bet-call-cr turn er bedst afhænger af ting som, hvor ofte modstander caller vores 3-bet, hvor ofte han 2nd barreller med hænder vi slår og lign. Har ikke lige haft tid til at regne på hvad der er bedst mod hvilke modstandere.

SteenV

09-06-2008 20:47 #19| 0

Dem som check-caller med AA her har en meget polariseret range. I better næsten al jeres luft samt flush og toppar god kicker som er ruder. I har altså næsten aldrig noget når I better, og jeres range er derfor meget sårbar mod et raise på floppet.

Nej. det gør jeg ikke. jeg c-better ikke det flop ofte.

09-06-2008 20:52 #20| 0

Hvorfor er det i vil vente med at gå all in på blank turn kort? hvorfor ikke bare give den gas nu?

09-06-2008 20:55 #21| 0

"hvis villain ikke allerede har dig slået vil han ofte have mindst 9 outs til det. Du har blot 2 outs (hvoraf den ene er en ruder)"

hehe

09-06-2008 21:23 #22| 0

@Suffer Well

Selvom du ikke c-better ofte er den vel stadig polariseret mellem kæmpemonstre og semibluffs? Men du har ret. Det er ikke så slemt hvis du ikke c-better særligt ofte.

Lad os sige at du better dine flushes, dine sets, to par, toppar med ruder på sider og en række træk af diverse arter.

Hvis din PF raise range fra UTG+1 er {22+,ATo+,A9s+,KJo+,KTs+,QTs+,JTs} raiser du ca. 15% af dine hænder og ialt (13*6 + 12*4 + 5*4 + 12*2 + 3*4 + 2*4 + 4) = 194 kombinationer. 25 af disse forsvinder på dette flop. Og du har altså 169 forskellige kombinationer

Af reelle hænder c-better du {77,TT,KK,KTs,AxAd,QxAd,QxKd,Ad9d,AdJd,AdQd,QdJd} - 25 kombinationer.

Hvilke hænder vil du bet-folde, bet-3bette, check-calle, check-folde? (Hvis vi antager ovenstående PF range)

SteenV

09-06-2008 21:37 #23| 0

Bortset fra alt det med range-balancering mener jeg, man mister meget value mod dårligere hænder der betaler dig på floppet + du giver mange gratis kort til hænder som har ok equity mod dig, men alligevel folder floppet (4d4c er meget tæt på dig i equity, men folder nok som oftest,Tc9c er langt bagud mod dig, men caller alligevel)

Du slipper formentlig ikke for at betale 3 streets med AA medmindre der kommer en ruder, eller boardet bliver grimt med straightchancer såfremt han har floppet flush/set (det er ikke et bedre scenarie at få lov til at "slippe for at calle" fordi der kommer en ruder, da du lige pludselig taber til en lang række hænder, som du ellers havde slået)
Om c-better eller ej vil du altså tabe en del hvis han har floppet stort.

Endelig er du ikke slået af en særlig stor del af hans PF range. Stort set kun 77, KTs og floppet flush.

SteenV

09-06-2008 22:01 #24| 0

Er det ikke også en løsning at overbette pottet... evt $40 ind i $34....?
Den ville være sværere at floate/semibluffraise for de fleste villains.
Og hvis villain er på et draw giver vi ham desuden en værre pris....
Vi er sandsynligvis kun bagude mod made flush, set af 7'ere og 10'ere samt 10K - det er som sagt en lille del af villains range..

Problemet er bare at villain evt vil kunne tage den fra os hvis vi checker en ruder på turn eller river, om han så har the nuts eller ej...

Det er som om at denne hånd ville være meget svær at spille oop med dette board ligemeget hvad man gør. Med det i baghovedet tror jeg evt godt det kunne være en ide at fyre et rimeligt stort flopbet af, der kan trække den ned der...

09-06-2008 22:20 #25| 0

@Pharmazist

Hvis du bruger bet/3-bet eller bet/call/cr turn vil du gerne have ham til at bluffe så ofte som muligt.

Der falder kun en ruder på turn 1/5 af gangene. Dvs. han har ikke odds til at floate dig, selvom du folder hver gang en ruder falder af.

SteenV

09-06-2008 22:54 #26| 0
OP

"Dem som check-caller med AA her har en meget polariseret range. I better næsten al jeres luft samt flush og toppar god kicker som er ruder. I har altså næsten aldrig noget når I better, og jeres range er derfor meget sårbar mod et raise på floppet."

Spørgsmålet er hvor vigtigt det er altid at balancere vores range. Vs mange spillere betyder det nok ikke så meget, da de hurtigt smider sin fx 55 i mucken på dette flop og som du selv siger caller med diverse holdings. Men er ellers enig i dine betragtninger.
Imod bedre spilllere hvor der er vigtigere ikke at polarisere sine hænder så meget kunne man veksle mellem c/c og c-bet.

"Bortset fra alt det med range-balancering mener jeg, man mister meget value mod dårligere hænder der betaler dig på floppet + du giver mange gratis kort til hænder som har ok equity mod dig, men alligevel folder floppet (4d4c er meget tæt på dig i equity, men folder nok som oftest,Tc9c er langt bagud mod dig, men caller alligevel)"

Enig!

---

Hvordan spiller i egentlig QdQx som preflop raiser her? Det er faktisk en hånd med markant større equity vs villains raise når der spilles om stacks.

Board: Kd Td 7d
Dead:

equity
Hand 0: 25.132% { AcAs }
Hand 1: 74.868% { TT, 77, AdQd, AdJd, Ad9d, KTs, QdJd, QdTd, Jd9d, 9d8d, 8d6d, 6d5d, 5d4d, AdQc, AdQh, AdQs, AsQd, AdJc, AdJh, AdJs, AdTc, KcQd, KhQd, KsQd }

Board: Kd Td 7d
Dead:

Hand 0: 35.918% { QdQs }
Hand 1: 64.082% { TT, 77, AdQd, AdJd, Ad9d, KTs, QdJd, QdTd, Jd9d, 9d8d, 8d6d, 6d5d, 5d4d, AdQc, AdQh, AdQs, AsQd, AdJc, AdJh, AdJs, AdTc, KcQd, KhQd, KsQd }

10-06-2008 00:04 #27| 0

@Loki

Jeg syns den eguity beregning er helt gal... Hvis jeg selv er villain, hvad jeg meget vel ku ha været, er det er super flop at check-raise bluffe med et lavere pp, både med og uden flush-træk....

Desuden har QQ ikke en bedre equity, du har bare lavet et par brølere i din beregninger, du bruger mange kort to gange, og det kan pstove og propokertools ikke lide...

10-06-2008 00:06 #28| 0

Iø, jeg gør det til 195 på floppet din hånd og snapcaller shove

10-06-2008 00:11 #29| 0

Jeg synes alt for ofte at vi er bagud her, det kan godt være det føles weak at folde, men hvad er det præcis han har vi er GODT inde mod?

10-06-2008 00:16 #30| 0
OP

pow
min opsatte range er vs villain når vi spiller for stacks -- så bluffs er ikke taget med (måske stadigvæk ik helt optimal, men tæt på)

og mht at bruge kort to gange er det som jeg kan se kun KQ i beregningen af QQ og der tages KQ som du siger naturligvis ik med

10-06-2008 00:26 #31| 0

@K_B_B

Vi er aldrig super godt inde, men det er for weak bare at folde. En LAG vil raise dit cbet med alle hænder med en høj som har connected på den ene eller anden måde med floppet, sågar sikkert også any hand med A og nøgen KJ (hvor vi jo egentlig er godt inde).

Mod en spiller med nittede stats er det selvfølgelig en helt anden snak, men her snakker vi en spiller med VPIP 25 og AF 4, hvilket er meget aggresivt, så vi kan ikke bare give den op.

10-06-2008 00:43 #32| 0

Har lige lavet en pstovet den selv, jeg har AA som 64-36

Og for villain der flatter knappen og spiller LAG (som sagt, dette kunne meget vel være mig) er det her flop guf. Der er så få hænder der fortsætter fra en standard tags mid pos raise her, der gør et raise i pos fra knappen til lækker ev lige i lommen. Der skal stort set være tpgk, aa, set el str+fl draw.

Lad os vende den om, knappen siger vi har KQ, ingen draws (reelt samme værdi som AA) og raiser nu et mid pos c-bet. Hvis mid pos range er 22+,A2s+,KTs+,QTs+,J8s+,T8s+,98s,87s,76s,ATo+,KTo+,QTo+,JTo (eller svarende til 22% pfr fra den pos) er KQ, naked top pair med nada redraw, $£€ i lommen, ved at raise c-bet fra mid pos. Siger vi at mid pos kun c-better 80% på dette flop, er vi nede i 57-43...

Som sagt er AA's equity er marginalt bedre end KQ, derfor 3better jeg AA på dette flop til 195 for at calle ai. De hænder vi forventer at se hvis vi ender ai på dette flop: KK,TT,77,AJs+,Ad9d,Ad8d,Ad7d,Ad6d,Ad5d,Ad4d,Ad3d,Ad2d,KJs+,KdTd,Kd9d,QJs,Qd9d,Jd9d,Jd8d,9d8d,9d6d,6d5d,AKo,AcQd,AdQc,AdQh,AdQs,AhQd,AsQd,AcJd,AdJc,AdJh,AdJs,AhJd,AsJd,AcTd,AdTc,AdTh,AdTs,AhTd,AsTd,Ac9d,Ad9c,Ad9h,Ad9s,Ah9d,As9d,KTo+,QcJd,QdJc,QdJh,QdJs,QhJd,QsJd,T7o,9c8d,9d8c,9d8h,9d8s,9h8d,9s8d

Her er AA 60-40. Det er incl alle floppede flushes, alle str og fl draws, set, to par kombinationer.

Hvis AA skal smides i mucked her, skal det være soul-ownage i en helt syg grad... Smider man AA hver gang en 24-20-4 raiser dit c-bet på et monotont flop, kan du lisså godt bare lave buddytransfer4rollz til pow9199_ på purple lounge eller ftp i stedet imo

10-06-2008 00:46 #33| 0

@loki

mod QQ er 7 af dine hænder døde... prøv eq uden dem, så er du tættere på mit resultat

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar