AA $1000

#1| 0

Spillet på Prima, ved ikke hvordan jeg får hand history ud i et brugbart format, så jeg skriver den lige selv.

Shorthanded NL 5-10$,

Jeg sidder på BB med AA (min stack er ca. 800$)

Villain sidder på button (stack ca. $800) og raiser til $45, resten er foldet, og jeg reraiser til $120 (for lidt??)

Villain har været loose og har tabt en del af sin stack de sidste hænder, bl.a. til mig, så jeg har ham mistænkt for tilt.

Flop:

2 K 9

Jeg better 200$, villain raiser til 600$, jeg går all-in??? og villain caller....

Kommentarer?

05-12-2005 15:22 #2| 0

Det er vel meget standard... Eftersom du siger han er på "semi tilt" synes jeg det er fint spillet selvom det limit slet ikke er min legeplads.

05-12-2005 15:25 #3| 0

Synes det ser fint ud. Villian kan selvfølgelig sidde med K9 eller et af de tre par. Det er bare surt i min bog. Langt de fleste gange vil du være foran.

Siden du spørger om dit preflop raise var for lavt, gætter jeg på K9 :)

Hos Prima henter du HH i options, men det er vel nemmere i Poker Tracker.

05-12-2005 15:34 #4| 0

ude af position raiser jeg til 150-200$ PF - resten ser fint ud..

05-12-2005 16:01 #5| 0
OP

Villain viser k q og rammer naturligvis runner-runner til en rigtig flot flush.......så gik jeg iseng :-(

Jeg ved at jeg har spillet "næsten" rigtigt, men det er sgu bittert når den slags lort sker igen og igen.

Anyways. tak for jeres kommentarer.

Mvh. Kim

05-12-2005 16:23 #6| 0

Men en fornøjelse at se, at fisk stadigvæk kan findes på det niveau :)

05-12-2005 19:13 #7| 0

Husk at bruge bad beat kategorien.

05-12-2005 19:22 #8| 0

...naar haanden udelukkende leder til rygklapperi uden nogen form for brugbart diskussionsoplaeg.

Det er jo ikke tilfaeldet her.

05-12-2005 19:47 #9| 0
OP

Jeg skriver jo netop i analyse for at finde ud af om jeg har dummet mig i mit spil. Selvmedlidenheden er jeg kommet mig over :-) det er trods alt nogle dage siden...

05-12-2005 20:31 #10| 0

@Hardgrove
"Det er jo ikke tilfaeldet her."

Alle er enige i hvordan hånden skal spilles, og jeg har svært ved at forestille mig nogen som kunne være uenig. Hvad er det brugbare?

@Olivsen
"Jeg skriver jo netop i analyse for at finde ud af om jeg har dummet mig i mit spil."

Du har committet lidt under 20 pct. af din stack preflop, og har ca. halvdelen inde da du bliver raiset på floppet. Hvad skulle du dog kunne være i tvivl om her? Og hvis du er, hvad laver du så på 1K max?

05-12-2005 20:39 #11| 0

@Kripke

Du er udemaerket klar over, at jeg heller ikke ser de store muligheder for at vi kan for gang i de helt vilde, dybdegaaende analyser her; men aendrer ikke ved det faktum, at vi staar i en situation paa NL1k, hvor Hero signalerer stor styrke og det til trods moeder stor modstand. Derfra kan Olivsen saa spoerge om nogen mon folder her?

05-12-2005 21:25 #12| 0

"men aendrer ikke ved det faktum, at vi staar i en situation paa NL1k, hvor Hero signalerer stor styrke og det til trods moeder stor modstand"
- men du glemte ...og hero har committet ca. 50% af sin stack allerede, får ca. 1:3 på et call og har et overpair.

Selvfølgelig ser du ikke de store muligheder for dybdegående analyser her, for det er der ingen der gør. Så det kunne jeg aldrig finde på at hævde (men det gjorde jeg nu heller ikke.)

05-12-2005 21:37 #13| 0
OP

Er det svært at læse at jeg ønsker noget analyse i forhold til mit preflop reraise, dels grundet min historik med spilleren som jeg også skriver, samt mit evt. read på hans tilt situation?

Hvorvidt jeg ikke bør begå mig på 1K eller ej, giver vel kun endnu mere grund til nogle gode råd, fremfor brok...det er vel ikke meningen med et post i denne kategori

06-12-2005 00:28 #14| 0

Hey Olivsen -

Problemet her er lidt, at dette faktisk er så basalt, at det virker fuldstændigt mystisk at poste det, medmindre det er en bad beat post i forklædning.

Jeg kan sagtens forstå Kripkes kommentarer, for jeg har også rigtigt svært ved at forstå en spiller, der har sat sig ved et NL1000, har problemer med måden denne hånd bliver spillet på.

Omkring dit preflopraise er der to ting, der umiddelbart afgør, hvorvidt størrelsen af dette er nok (det første betinger det andet):

Rangen af hænder du gør dette med (jeg går her ud fra vi ligger i AA/KK/QQ) - og effektive stacks.
Problemet med dette spørgsmål er desværre også, at dette bør være basal viden for en NL1000 spiller.

Jeg kan sagtens se, hvor Kripkes holdning til dette kommer fra, og dette er nok mest ala:

"hey - lad for din egen skyld være med at spille på NL1000, hvis dette vitterligt er en post, hvor du søger råd, for du mangler nogle så grundlæggende ting, at det hurtigt vil blive dyrt".

06-12-2005 01:53 #15| 0

@Kripke & Ole16: Få jer et liv

@Olivsen: Verdens mindste violin spiller for dig lige nu;-)

06-12-2005 02:02 #16| 0

for lige at komme tilbage til analysen:

hvad mener i et rigtigt bet på floppet her er ?

06-12-2005 02:33 #17| 0

@Erikmyg -
Jeg er ikke helt med på, hvad du er sur over??

Synes det er mange penge, manden sidder og spiller om, og når han stiller disse spørgsmål, tyder det for mig på, at han er way-out-of-his-league, og jeg vil sq hellere sige det på en lidt hård måde, hvis det kan efter min mening, kan redde mange penge for Olivsen.

@Hostrup
Synes OP spiller hånden fint. 80BB, overpair, mod en loose spiller, der måske er på tilt og som har lavet et evt. buttonsteal = mine penge er i midten.

06-12-2005 02:50 #18| 0

@ole16

jeg synes også den er fint spillet.

jeg er enig skillingerne skal til midten på det flop, og det lykkes.

men er 80% pot ikke lidt vel rigeligt ?

jeg havde nok valgt 60%

06-12-2005 02:55 #19| 0

Jeg tror også jeg better 80-90% på det flop, men jeg har ikke umiddelbart nogen god begrundelse for det. Det er mit standard som reraiser, om jeg har AK, AQ, AA eller 72off.

- Asger

06-12-2005 03:06 #20| 0

Hey Hostrup-

Jeg vælger at ignorere de gange OP er bagud, da vi nok kan blive enige om, at pengene ryger ind under alle omstændigheder - dvs potcontrol er mindre væsentligt. Jeg må indrømme, at jeg synes ikke, der er den store forskel på, 60% eller 80% taget stacks i betragtning.
Men har villian en K, er det tvivlsomt, at en loose (måske tiltet) lægger sig, dvs jeg vil gerne have committed villain mest muligt inden turn. En Q/J (eller A mindre sandsynligt dog) er ofte ikke så fed at se, hverken for villian eller hero (taget in mente at vi ikke ved at villain har KQ).
Men igen hånden spiller næsten sig selv, så snart hero leader dette flop - om det så er 60 eller 80 :)

06-12-2005 10:20 #21| 0

Kan man ikke spille den her slags hænder, så hører man måske ikke hjemme på 5/10 NL, men det ændrer ikke ved at det er Olivsens egen beslutning. Lad manden spille de limits han han lyst til at spille og poste de hænder han har lyst til, jeg må dog give ole og kripke ret i at der med garanti findes hænder med mere kød på :-)

Friis

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar