AA i "løst" 5/10 live

#1| 0

Sidder i et rimelig løst og saftigt 5/10 game, og spillet er 9-handed. (Buyin er uden loft)

Hero købte ind for 800 og har skudt dem op i 3500, næsten alle pengene er faktisk vundet i pots mod Villain så der er allerede en del historik. Villain er 2000 i hullet siden Hero satte sig ved bordet.

Hero betragter Villain som LAG, mens Hero må formode at blive betragtet som TAG. Hero har vist 5 hænder op i løbet af spillet, AK der ramte quads, KK, AA, AA, og nut straight med AK, og vundet 100% ved showdown.

Hero, UTG, 3500
Villain, BB, 2300

Dealt to Hero:
AA

Hero raiser til 80 kr.
MP3 caller 80
BB caller 70

Flop: (Pot: 245)
239

Hero better 180
MP3 folder
BB calls

Turn: (Pot: 605)
9

Hero checker
Villain better 400
Hero calls

River: (Pot: 1405)
J

Hero checks
Villain bets 1000
Hero???

Jeg ved at checket på turn virker svagt, men det er egentlig for at value, for jeg har et par gange med stor succes checkcalled turn og checkraised villain på river og fået max value ud af de stærke hænder.

Hvad gør PN i dette spot og hvordan kunne hånden være spillet anderledes?

09-05-2011 19:06 #2| 0

Av, du er varm.

Til spillet: snap.

09-05-2011 22:43 #3| 0

Snap call eller fold? ;-)

09-05-2011 23:23 #4| 0

"Men det er egentlig for value du tjekker"
Så du CRAI'ede?

Synes det er udemærket at CRAI i dette spot, da han aldrig kommer væk fra en ramdom Jx.. Men på det board har jeg svært ved at se hvad der skal betale dig af, så et snap call er perfekt.

Hvad havde villain, 4,5? ;)

09-05-2011 23:24 #5| 0

Rigged deck?

10-05-2011 00:22 #6| 0

Han var pot committed med sit raide så jeg flattede.

Villain vendte J9.

10-05-2011 01:07 #7| 0

Et par ting:

1. Noget er galt i din hånd. Villain sidder i BB og du er i UTG, men Villain er last to act post-flop? Giver ikke helt mening

2. Jeg CR'er aldrig random live spiller på river. Han better simpelthen for få valuehænder, som du slår og som caller et raise til at det kan betale sig. Langt størstedelen af hans range på river bør bestå af bluffs (45/random gut shots/ace highs), som vil folde til CR og trips+FH, som obv caller og slår dig. Du nævner at du tidligere med stor success har checked turn og c/r'et river, men det virker også til at have været hænder, hvor din hånd har været stærkere. AA er ikke super stærkt i de her spot, specielt ikke hvis du har et read at han 3better preflop med store par.

3. Om et bet eller check på turn er det rigtige er diskutabelt. Jeg foretrækker muligvis et bet, fordi jeg forventer at random live fisk caller med alle par, alle 3x, 2x, 45 og sikkert også random gøgl. Hvis han tilgendgæld har suget på os og ramt 9'eren, forventer jeg en god del af tiden at han laver en elendig hollywood og raiser os, hvortil man rent faktisk godt kan folde AA.

4. Synes slet ikke river er snap call. Kommer meget an på hvor afslappet han ser ud etc. Evt kan man altid prøve med klassikeren "viser du hvis jeg folder" :p og slef snapfold hvis han defensivt siger "nej!".

10-05-2011 03:15 #8| 0

Villain var på daværende tidspunkt en "random live fisk" i Heros øjne, men har efterfølgende fundet ud af at han er en storvindende reg både i dette spil og i 25/50 på Munkebjerg.

Jeg fuckede lidt op i HH, jeg sad OOP og var first-to-act gennem hele hånden. Jeg har stadig svært ved at forstå han caller 8x pre med J9o, men når han er reg på 25/50 er det måske fordi stakes var så lave at han ville have spillet pretty much atc i det spot. Det virker dog imo meget spewy at han lige skulle have en 9'er i det spot og det er nok lidt resultatorienteret at jeg stadig spekulerer over denne hånd, men det irriterer mig at jeg absolut skulle calle hans valuebet på river når jeg nok i et lignende spot kunne have fundet et fold frem. Specielt når jeg nu har den viden at han er en vindende spiller.

10-05-2011 10:59 #9| 0

Et fold er da helt væk.

FYI: Vindende spillere bluffer altså også!

10-05-2011 11:46 #10| 0

Syntes du spiller den perfekt.
Jeg kan ikke se mig selv folde den der - har han A9 - X9 så ville jeg regne med han ind imellem raiser det flop for protection/INFO.

Som spillet kan han også godt have overpair eller måske underpair i hulen.

At sætte ham spot on på X9 er svært.

10-05-2011 23:24 #11| 0

Ser jeg villain som en dårlig LAG af den type, der bliver over-aggro, så snart han fornemmer svaghed/passivitet hos sin modstander, så kan jeg meget godt lidt bet, cc turn, cc river.

Og det lader til at have været dit indtryk på daværende indtryk, så din linje er sgu fin.

Mht. hans niveau. Hvis man er opmærksom, så bør man sgu rimelig hurtigt ud fra frekvenser, betsizes og et par post flop-linjer få en fornemmelse af, om villain kan spille. Altså om han sidder og multitabler NL100 eller crusher NL1k kan måske være svært at spotte, men om modstanderen har nogenlunde pokerforståelse bør komme til udtryk relativt hurtigt.

11-05-2011 01:46 #12| 0

Blev dog needlet en del efterfølgende af nogle af de andre spillere der "havde insta-foldet allerede på turn" mod lige netop denne spiller. Det kan være mit read var forkert, men er egentlig også ok tilfreds med hånden som den udspillede sig udover selvfølgelig resultatet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar