AA i problemer? RR-pot, 150bb NL400

#1| 0

Hey pokernet!

Har gennem et par år nu læst on/off herinde. Og i dag har jeg så besluttet mig for at deltage aktivt!

Har flere år spillet på Partypoker under "aabluffer5" og været regular på nl600-nl1000. Downswinget har dog ramt mig halv hårdt i december/januar/februar, så trængte til forandring og sprang til ipoker. Måske også derfor jeg lige vil høre pokernets tanker omkring et par hænder..

Anyways, lets get to it!

Jeg har selv spillet ~21/17/2 med 3-bet % på 8.
Villain er forholdsvis ukendt, "darkbadger", og har spillet 24/20/1,3 over 200 hænder. %-fold til 3-bet er 85, så umiddelbart ikk taget nogle 3-bet af light før.

Eneste historie vi har, er at jeg 3-barreler ham fra CO på AxxxK meget tørt board, og han kalder mig ned med AJo fra SB(unraised). Jeg må desværre vise 66 op.. men det er så vidt uvedkommende for selve hånden.

Jeg vil høre jeres tanker om:

GAME #1461018867: Texas Hold'em NL $2/$4 27-Feb-2009 13:42:54
Table "TURBO" Atkarsk (No DP)
Seat 1: d0dd087 ($412.00 in chips)
Seat 3: H1JOHN ($420.40 in chips) DEALER
Seat 5: reinette1 ($108.00 in chips)
Seat 6: HERO($604.40 in chips)
Seat 8: poker813 ($58.00 in chips)
Seat 10: VILLAIN ($983.00 in chips)
reinette1: Post SB $2.00
Sharon43: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sharon43 [A A]
poker813: Fold
darkbadger: Raise (NF) $14.00
d0dd087: Fold
H1JOHN: Fold
reinette1: Fold
Sharon43: Raise (NF) $51.00
darkbadger: Call $37.00
*** FLOP *** [10 5 9]
Sharon43: Bet $69.00
darkbadger: Call $69.00
*** TURN *** [8]

Action on hero... ?

Mine tanker: Umiddelbart forventer jeg, at han vil tage et flop af med alle hans PP og suited connecters. Formentlig også hænder som J9s,T8s osv osv.. Dette fordi vi er 150bb deep og han har position.
Så når turn umiddelbart rammer hans range mere eller mindre "spot on", hvad er optimal linje her?

Er der nogen idé i evt. få value fra KK-JJ samt ikke at give free cards til mulige draws?

27-02-2009 16:56 #2| 0

Klamt spot, specielt oop. Jeg stacker ikke af her med AA for 150bb i en rr pot mod sådan en modstander, thats for sure.

Planen må være at komme så billigt til river som muligt, hvilket er sværere oop. Foretrækker at check-calle turn og måske blockbette en blank river.

KK-JJ hører du fra på floppet oftest, så jeg ser ingen grund til at skyde turn for at bygge en større pot.

27-02-2009 23:36 #3| 0

Ja, præcis samme tanker jeg havde. Endte med at Check/folde turn, da han stak 140 ud forholdsvis hurtigt. Er jo klart exploitable, men følte at det kun var så lille en del af hans range(uden history), som jeg var nogenlunde godt inde imod.

Han virkede ikk som typen, som ville floate i rr-pot, så ved ikk helt hvad jeg vil sige til C/call og blockbet linjen. Ender bare op med at koste ~300 mere mod en stor del af hans (forbeholdt han ikk floater air ofte!?) range. C/c linjen giver ham alt initiativet i potten, og muligheden for ham at spille perfekt, idet min hånd mere eller mindre er face-up. Han kan selvfølgelig have draws/enkelt par, men der er et hav af rivers han kan bluffe succesfuldt også. Desuden virker stacks akkavede til blockbet på river, idet jeg vil have ca. $350 tilbage i en $500 pot.

Planen var at evaluere på hans turn bet, og evt CR AI. Men hans udstik på 140 ind i ca. 240 virkede bare som et klart value-bet.

Men tak for input! Trods alt rart at vi kan blive enige om, at det aldrig bliver til en hovedløs stacking med AA :)

28-02-2009 02:55 #4| 0

@ aabluffer
Enig, jeg synes det er fint at folde AA her istedet for at blive stædig mod ukendt villain på dét board.

Alternativt kan du dog selv bette turn og SÅ give op til modstand, da din modstander jo også kunne tænkes at være træt af turn med sine røde KQs, K10s, 44 o.l.

01-03-2009 17:37 #5| 0

altså som du selv siger er det er ret stort fold med AA der, men netop mod den type spiller og hvis din gut fealing og betsizes iger det tror jeg det er godt. den type spiller er heller ikke en der begynder at udnytte dig. Tror kun man skal bekymre sig om den slags ting mod gode regs, da de er de eneste der har indsigt nok til at kende ens leaks og forstå hvordan de udnytter dem.

en alternativ linje kunne være bet turn rigtig svagt, og river ligeså hvis han kalder igen. hvis villian har KK-JJ vil han også gerne bare billigt til showdown og kalder dig derfor ned og laver nærmest aldrig sin hånd om til et bluff. mens hvis han viser aggresion burde han have dig i sækken. Men hvis han folder 85% til 3 bets så tager han vel netop ikke af med alle mulige hænder som j9 , altså han range må vel være væstenlig stærkere hvilket er godt for dig på denne type bord. så vil hellere bette turn igen istedet for at check(folde). da han måske prøver at beskytte sin dårligere hånd mod draws og kommer til at bluffe dig.

03-03-2009 11:01 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er ikke helt glad for check-fold her. Som hahila er inde på, kan villain sagtens bette for at beskytte en værre hånd. Imo må linjen være bet-fold.

Hvad gør folk med A her? CRAI eller bet-call?

03-03-2009 12:05 #7| 0

@ Walth

Det er fandme en tyret villain (med OPs beskrivelse), hvis han bet/caller eller CRAI med noget værre end A Ax - Det skulle være J Jx som semibluff, men tvivler på andre hænder sender stakken ind - overvej lige den linie vi tager, hvis vi stikker ud på denne turn.

At CRAI med A Ax er imo ret retarderet - c/c, hvis vi vil checke.

05-03-2009 18:21 #8| 0
Pokernets ME vinder !

@ManCini

Jeg har aldrig sagt jeg CRAI'er :)

05-03-2009 19:44 #9| 0

Jeg checkcaller turn og checkfolder river, medmindre jeg forbedrer.

07-03-2009 00:32 #10| 0

@ Walth

Det har jeg heller aldrig sagt, jeg fremlagde bare nogle argumenter om, hvorfor det er dumt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar