Game #4270802553: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/05/30 - 20:42:30 (UK)
Table "Keller" Seat 4 is the button.
Seat 1: Abehjerne ($200 in chips)
Seat 2: CPC06 ($204.25 in chips)
Seat 3: Horal ($366.69 in chips)
Seat 4: Anderssos ($394 in chips)
Seat 5: Ben25047 ($79.80 in chips)
Seat 6: Hero ($372 in chips)
Ben25047: posts small blind $1
loosegoos: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero A♥ A♣
Abehjerne: folds
CPC06: folds
Horal: folds
Anderssos: raises to $8
Ben25047: folds
Hero: raises to $28
Anderssos: raises to $95
Hero: calls $67
----- FLOP ----- K♠ Q♠ J♣
Hero: checks
Anderssos: bets $150
Mig og villan har spillet meget på nl 100. jeg ser ham som en solid, god spiller. Pt wise er han: 18/10/2.8 over 1100 hænder.
Jeg har 3 bettet ham ret light på nl 100, hvilket aldig har udviklet sig til noget vildt. Potsne er for det meste bare blevet hevet ned på floppet, that it. Han har aldig 4 bettet mig før.
-Skal jeg bare skubbe pre? Grunden til at jeg bare caller er pga. stacksize, og jeg tror godt han kan finde et stort fold frem hvis jeg skubber
-Betal eller flob flobbet?
Mange tak
AA i RR, deep, nl 200
Du folder selvfølgelig efter floppet, tvivler på han spiller AK sådan med de stats. Kan godt li dit preflop spil, hvis det selvfølgelig er baseret på et J højt flop skub.
Push preflop
Som spillet fold floppet.
Easy push preflop....
Jeg syntes det er helt skadalyst at flatcalle så stort at reraise preflop!
HVad kan du lige gøre det med andet end AA??
Derfor et skub og tag de fine 48 BB ned uden yderligere aktion.
Tror også at Villain går i tjeck/fold mode såfremt han ik rammer trips.
Jeg kan ikke lide at calle 1/4 af ens stack væk preflop.
Hvilke hænder caller du hans 4-bet preflop med? Og hvis du caller det 4-bet hvad gør du så på et ragged flop og han better igen?
Helt skandaløst ringe ikke at pushe preflop, der er fint med døde penge allerede. Du har et easy muck på floppet. Uinteresseant hånd, det er bare formidabelt skidt at sætte sig selv i sådan et spot når det er deep.
@ abehjerne
Med den dynamik der har været i mellem os, og pga. de 200 bbs. vi sidder med, synes jeg ikke vi har et nemt push pre. Hvilke hænder tror du han caller med hvis jeg skubber? måske KK, ellers folder han resten.
Og jeg tror ikke han går i tjek fold mode på et ragged flob, hvis der falder 3 rags, er jeg er sikker på han lavet er stabil cb bet.
Min plan var at CRAI, og derved tror jeg han betaler pga. de gode odds han vil blive tilbudt
@Lorten
Jeg vil anytime som jeg også skriver pushe - hvorfor ikke bare tage 50 BB ned og har han lyst til at calle med hans KK og ikke kan smide den er det jo bare lækkert.
Havde du siddet i baghånd havde det måske været en anden situation.
Samtidig er CRAI et weak move her - så kan jeg bedre lige at leade på et ufarligt flop og lade ham komme over toppen.
Du sætter dig selv i et alt for farligt spot med AA.
Jeg pusher også preflop! Villain 4-better trods alt og potten er ved at være stor.
Jeg flat-caller nogen gange et 3-bet med AA/KK, men jeg flat-caller aldrig et 4-bet!
Jørn
@ Myth
Hmmm nok kun AA og KK (måske QQ, kommer an på reads og stacksize)
Men der er heller ikke mange hænder jeg ville 5 bette Ai for 200 bbs
Det er og bliver en KÆMPE fejl ikke at skubbe preflop i forhold til aktion, Stacksize og din position!
Hånden kan slet ikke analyseres - det du har gang i her er donkish og et leak i dit spil!
Ikke en sviner men bare så du fatter det ;-)
ja ja, abekat, tror jeg har fattet din pointe.
"Hånden kan slet ikke analyseres - det du har gang i er donkish og et leak i dit spil"
Hvorfor kan hånden ikke analyseres, det går da meget fint?
Det behøver ikke nødvædigvis at være donket bare at calle det 4 bet. Der er da ikke nogen klar enighed endnu.
Det kan _aldrig_ blive et easy push PF. Det ville de folk der har spillet Anderssos også sige. Smider vi stakken til midten folder han, det er helt sikkert. Han er knastør og give ham chancen for at komme er ganske enkelt for dumt!
Vi giver ovenikøbet os selv chancen for at komme, fordi hans hånd er så faceup, som den er. Så aktuelt sparer vi $$, når vi med sikkerhed er slået.
@ Joonas
Hold nu op med dine nedgørende indlæg og lad vær at gøre dig selv til pokernet dommer over hvad der er interessant, specielt når du ikke har noget at have det i! Hånden er interessant, fordi vi har et read.
@ Myth
Vi er dybe, vores range for at calle hans 4-bet er bredere end AA. AA, KK, AKs, AKo, QQ, JJ ville ikke være helt hen i været. Netop fordi vi er dybe. Tilgengæld skubber Hero kun én hånd her.
@Mancini
Selvfølgelig er hånden read baseret men jeg mener som de fleste at vi skal skubbe preflop ud fra action, stacksize og position.
Som Hero skriver er planen at kalde og CRAI på floppet.
Hvad gør vi hvis der kommer et Q♠ J♠ 7♠ flop?
Eller for den sags skyld K♥ J♦ 2♥?
CRAI vi så også all in såfremt Villain slikker 150 ud ??
Jeg vil bare gerne forstå hvorfor du ikke gerne vil have 95 $ free uden risiko uden at sætte dig i et svært spot.
Vælger han at kalde vores skub med KK og rammer er det jo bare ærgeligt men optimalt spillet.
@ Abe
Det er ret nemt, stikker han 150 ud på begge flops, så folder du det ene og skubber det andet. Tvivler på han bluffer sit K høje flop.
"Vælger han at kalde vores skub med KK og rammer er det jo bare ærgeligt men optimalt spillet."
Ja, men det er jo netop det han _ikke_ gør!
@Mancini
Havd sætter du ham på siden du går CRAI på hånd 2 og ikke hånd 1 når han stikker 150 ud.
Kender du villain godt nok til at han opgiver hånden foruden han improver med set?
Han har KK, troede det var underforstået?
Så kommer der et K, fold, gør der ikke, gå til bunds.
Du synes måske hans range er bredere for et stort 4-bet?