AA mod All in - 1000NL FT

#1| 0

Hello :)

Ville sætte pris på, hvis nogen gad kommentere følgende hånd fra igår. Spillet er 1000NL FT på pokerroom.

INFO:
Villian har siddet med i 4 orbits, og virker ret standard tight. Han har spillet ca 1 hånd pr orbit - blinds ikke medregnet - og har aldrig limpet. Enten har han raiset eller kaldt et raise. Han laver ALTID con. bet hvis han har raiset preflop.

Summa summarum. Udfra hans preflop spil virker han some n standard TAG, og han har ikke lavet noget horribelt preflop. Dog har vi kun 4 orbits at bedømme ham udfra.

Jeg sidder lige bag knappen, og kiggger ned i AdAc, der bliver foldet til mig og jeg raiser til 50. (hvilket er lidt større end det sædvanlige reraise ved bordet, der sidder en donk i BB som jeg gerne vil isolere)

Knappen caller som den eneste og vi ser floppet.

8Jd9 pot = 120

Jeg better 90, og villian caller

Turn: 3 pot = 300

HVAD KAN EN TIGHT SPILLER CALLE MIT FLOP BET MED?

Eftersom vi kun er 2 mand i potten, vælger jeg ikke at lade mig skræmme af flush kortet, og better 200, hvorefter Villian går all in for sine sidste 660

Jeg skal altså calle 460 ud i en pot på 1165

Kommentarer modtages hjertens gerne :)

"tilføjer lige, at villian starter hånden med 805 dollars og jeg har ham dækket"

mvh Lars

19-12-2006 19:13 #2| 0

3. ting: 1. Du sidder vel foran knappen?
2. Flushkortet? Completer turn en flush? Mener du i
virkeligheden flush>drawet< ?
3. Har villain kun 800dol?

Man må vel gå udfra at villain ville raise set+to par+(strit) på floppet og derfor må turn være et call.

19-12-2006 19:20 #3| 0

@Snowdown

1. Han sidder på knappen, så jeg er melder først i hele hånden

2. Jeg mener, at hvis han har kaldt med et flushdraw på floppet, sidder han nu med en flush :(

3. Villan har 805 fra start, og jeg har ham dækket. (retter jeg lige i ovenstående)

Er det utænkeligt at villian blot caller med et set på det board?. Hvis der falder en blank på turn er man næsten nødt til med et overpar at bette ud igen?.

19-12-2006 19:29 #4| 0

"Jeg mener, at hvis han har kaldt med et flushdraw på floppet, sidder han nu med en flush :("

8cJd9d 3c Sæt farvekoder.. Det der giver ikk en mulig flush.

Grunden til at villain ikk burde sløvspille settet er, at floppet er meget drawfuldt.

19-12-2006 19:36 #5| 0

@Snowdown

Det er en fejl, jeg retter straks 3c til 3d, beklager sjuskeriet :(

Mit raise på 50, burde give villian en god grund til at tro jeg sidder med et overpar, hvorved han næppe frygter at jeg har et flush eller str8 draw. Men et set vil måske frygte at jeg får for nemt ved at smide mit overpar, såfremt et scare card falder.? Hvad vil du sætte villian på udfra hans call på floppet?

Farvekoder?

mvh Lars

19-12-2006 19:38 #6| 0

[c ] uden mellemrum =

19-12-2006 19:41 #7| 0

takker, skulle være rettet nu :)

19-12-2006 19:43 #8| 0

Forstår slet ikk at du mener, at han kan sætte dig på en hånd udfra dit preflopspil.. Det er et kæmpe leak i så fald. Prøver du ikk at issolere fisken med andet end overpar?

"Men et set vil måske frygte, at jeg får for nemt ved at smide mit overpar, såfremt et scare card falder.?" <-- bl.a. det er en væsentlig grund til, at han bør raise floppet.

---

mht. turn:

Du sidder med Ad og dermed er det et LET call.

19-12-2006 19:56 #9| 0

Jeg er helt med på, at det er behæftet med stor usikkerhed at sætte ham på en hånd.

Men jeg kan ikke lade være med at undrer mig over hvad ialverden han caller mit flop raise med, hvis det ikke er et set.?

Netop fordi vi kan udelukke AKs, AQs har jeg meget svært ved at sætte ham på andet?

Godt nok har jeg et redraw, men sidder han med settet ryger en del af mine outs.

mvh Lars

og tak for kommentarene :)
19-12-2006 20:05 #10| 0

Jeg tror også at hans handrange indholder mere end et set. Jeg tror også på to par, KdJx f.eks. flush, semibluffs ovs. ovs.

Jeg mener ihvertfald at et turncall er klart EV+

Iøvrigt er det dine standard betstørrelser?.. De kunne godt bruge en tand mere.

19-12-2006 20:21 #11| 0

@betstørrelser

Enig, blev lidt irriteret over at donken folder sig første hånd i 5 orbits lige da jeg får leveret AA, fik spillet for weakt

Jeg takker mange gange for kommentarene :)

mvh Lars

19-12-2006 21:00 #12| 0

villian siges at være en fisk

Er det så ikke modigt at tolke udfra hvad han BØR gøre?

Netop folk på flush-draw kan slippe fint fra at calle imod pot-odds på floppet, netop fordi man så har en tendens til at undervurdere flush-risikoen og de implied odds dermed dækker det umiddelbare tab.

Den hånd der giver mest mening i bettingen er vel KQ og så er slaget jo (84%) tabt.
Men hvis han har set hero som TAG og sidder med AxQ kan hans all-in meget vel være en semibluff. Flush+str8+A+Q draw giver hæderlige 18 outs set fra hans position. Han har set et (lidt stort) cont-bet og et probe-bet.
Hans rest-stak har lige den rigtige størrelse til det.

Så vurderingen kan vel være : CALL, vi har en bedre hånd end han sætter os til og vi vinder imod mange mærkeligt spillede hænder. Hvis han HAR flushen kan han i det mindste ikke presse citronen yderligere og vores A er backup-'planen'. Og så får vi i tillæg et bedre read af ham og holder ham (og andre ved bordet) ærlige.

Når det så går galt: reload og vind det tilbage :)

20-12-2006 17:16 #13| 0

Jeg takker for kommentarene

mvh Lars

20-12-2006 17:34 #14| 0

og hånden endte med?

20-12-2006 17:35 #15| 0

btw, easy call imo

20-12-2006 20:27 #16| 0

Jeg caller, og han viser trip 8 og rammer hus på riwer
21-12-2006 11:58 #17| 0

du har 5 outs.....
regn på dine pot-odds
det er et fold

21-12-2006 12:22 #18| 0

@ Mr Mp3

Hvem har 5 outs?

21-12-2006 12:33 #19| 0

Ja, vil også gerne have uddybet 5 outs på denne?????

21-12-2006 14:39 #20| 0

Hvis han er bagud har han vel mellem 7-11 outs

23-12-2006 04:14 #21| 0

Jeg checker turn bag.

23-12-2006 11:27 #22| 0

Synes det er en cool måde han spiller sit set på.
Han regner med, at du har et overpar og spiller hånden, som om han er på et draw og inducer dermed et bet, hvis en blank falder på turn. Altså han kan jo godt miste sit marked, men her dobler han op, fordi du har svært ved at sætte ham på et set.
Men synes også, at du må se på turn. Spørgsmålet er, om du skulle have checket turn? Det havde jeg gjort med kun et par (og nutflushdraw) - altså du vinder jo alligevel ikke en kæmpe pot, hvis han har et draw eller et par i knægte.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar