***** Hand History for Game 3114322548 *****
$100 NL Texas Hold"em - Tuesday, November 29, 04:57:09 EDT 2005
Table Table 73593 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 5
Seat 2: zxcsdgfgser ( $121.55 )
Seat 3: partypete27 ( $98 )
Seat 4: KilkennyMan ( $56.95 )
Seat 5: Mr_Jingles00 ( $261.01 )
Seat 6: AFK__ ( $307.70 )
KilkennyMan posts small blind [$0.50].
Mr_Jingles00 posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ A♠ A♥ ]
AFK__ raises [$4].
zxcsdgfgser folds.
partypete27 folds.
KilkennyMan folds.
Mr_Jingles00 calls [$3].
** Dealing Flop ** [ 5♣, 5♠, 7♦ ]
Mr_Jingles00 checks.
AFK__ bets [$8].
Mr_Jingles00 calls [$8].
** Dealing Turn ** [ 4♦ ]
Mr_Jingles00 checks.
AFK__ bets [$19].
Mr_Jingles00 raises [$40].
AFK__ calls [$21].
** Dealing River ** [ K♥ ]
Mr_Jingles00 bets [$60].
AFK__ calls [$60].
Bør jeg folde turn eller river? Jeg har vist AA ned for ca 5-10 hænder siden hvor jeg tog en stack fra en KK. Derudover ses jeg nok som LAG - kommer dog sjældent til showdown med mine marginale hænder.
AA mod rimelig spiller 100nlSH
Du siger selv modstander er rimelig, hvad skal han have her, som du har slået?
jeg smed linket i en anden tråd, men du får det lige igen:
[a: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=25556 [a]
handler om spil af toppar/overpar
Tak, jeg har lige læst det igennem. Et sl0wspillet JJ-KK? Jeg medgir at chancen nok er større for at han sidder med noget jeg er langt bagud til.
Jeg har tidligere spillet mine overpar langt mere forsigtigt men jeg har fået en del høvl herinde for at spille dem for weak..
hehe ja det er ikke let at tilfredsstille alle :) og det er også en hårdfin balance at spille den slags hænder. Det er marginal situationerne som skiller fårene fra bukkene.
@Sasuke: Prøv at tænke over, hvor meget styrke hans CR på turn giver udtryk for. Han er ikke ude i noget beskyttelse - pot building only.
- Asger
@tune
du skriver i tråden du linker til:
"Kommer floppen der i mod Jh 7s 2d er der stor chance for at du får action af en made hånd og bemærk at du kun kan slå toppar (eller second/third) med AA, så når der bliver gået til den her er du tit slået."
i dont get it.
Er udgangspunktet ikke at vi selv har AA - eller beskriver du samtidig en case med eks. QQ?
.. i begge fald kan jeg ikke umiddelbart se hvorfor jeg tit er slået (er det sæt du tænker på?).
"kun kan slå toppar".. betyder denne slang ikke at en modstander har ramt J?..
håber mine spørgsmål kan forståes.. ellers så prøv bare at genfortæl situationen J72 -flop med andre ord.
prøv at se det fra modstanders point of view. De 4 hænder du har postet, har skreget styrke i mine øjne.
han ser dig, raise preflop, bette flop og turn (tror ikke han er i tvivl om at du har overpar) han vælger dog at lave et lille checkraise (ikke et kæmpe som måske kan få dig til at folde). Og better river efter du har callet (her kan han da ikke i sin vildeste fantasi forestille sig du folder). En tilsvarende analyse kan laves på de andre hænder
@Asger_B ja du har helt ret, men - jeg kan næsten ikke folde til 20$ mere? han kan jo også sidde med et fint draw, eller det kan være et lidt mere avanceret bluff?
@Tune du har helt ret - men er linjen så et fold på turn? - Mod standard modstandere bør man da altid folde til de her gayraises i en lignende situation?
@tc555
det jeg prøver at sige er at på et board som J72 rainbow, er der ikke rigtigt nogle draws du kan være oppe mod. Så de eneste hænder, som vil spille med dig her (udover bluff) er top par, to par og set. Dvs. du skal være mere påpasselig, når modstanderen vågner op og viser interesse for hånden. Gav det mere mening?
@sasuke
check turn, så kan du calle river, hvis han better (med mindre det er abnormt stort). Ellers kan du selv valuebette og på den måde undgår du at "vinde en lille-/tabe en stor pot". Så "vinder du en lille-/taber en lille pot" i stedet. Så bliver regnestykket i det langeløb noget lignende:
du vinder $32(4+8+check+20) fra modstander 4 gange og taber $32(4+8+check+20) 1 gang.
I stedet for:
du vinder $12(4+8+fold) 4 gange,
men taber $112(4+8+40+60) 1 gang.
Det er at stille det meget hårdt op, men u get the picture