AA NL100

#1| 0

VILLAIN har i denne session haft godt styr på mig, dvs vist bedre hænder op og bettet mig ud af pots. Jeg er pænt træt af ham. Det er absolut ikke standard med så mange calls i en raised pot på dette bord.

Han er 24-17-2,7

Game #3521678443: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/19 - 13:39:51 (CET)
Table "Henry" Seat 1 is the button.
Seat 1: PIA42 ($123.25 in chips)
Seat 2: mf713 ($74 in chips)
Seat 3: Atians ($61.50 in chips)
Seat 4: HERO ($101.50 in chips)
Seat 5: VILLAIN ($160.99 in chips)
Seat 6: MotoX ($147.25 in chips)
mf713: posts small blind $0.50
Atians: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Slotti [A A]
HERO: raises to $4
VILLAIN: calls $4
MotoX: calls $4
PIA42: calls $4
mf713: folds
Atians: folds
----- FLOP ----- [4 7 K
HERO: bets $14
VILLAIN: calls $14
MotoX: folds
PIA42: folds
----- TURN ----- [4 7 K[2

Now what, better vi igen pga flushdraws og folder til raise eller er vi potcommited pga VILLAINs mulige holdings og vores historie.

19-03-2007 14:35 #2| 0

Du synes ikke det ville være bare en anelse weak ikke at bette her?! Jeg siger 28ish 10/10!

19-03-2007 14:36 #3| 0

Hvordan kan du overveje at folde altså. Bet da 35 nu og call et skub. På river skubbes der. svære er det da ikke mester

19-03-2007 14:38 #4| 0

Folk er simpelthen for passive mand. Det er jo helt vildt!

19-03-2007 14:42 #5| 0

med den forhistorie dig og villan har, kan du overveje at chek-raise all in på turn. Dette kræver dog at dit read på villan er meget godt, og at du ved han kan finde på at bette div. draws osv på turn. Standard er dog at bette 3/4 del pot her. Jeg folder ikke til evt. re-raise

19-03-2007 14:47 #6| 0

Villain kan sidde med mange holdings på floppet. Og da det kører godt for en spiller, kan han endda sidde med endnu flere holdings, da han måske føler han kan udspille dig. Da det er sagt, viser du stor styrke ved at bette ud i 4 spillere. Kan godt se hvorfor du er lidt urolig for hans flop call.

Men bet turn. Potten er 44, jeg siger ca. 32.

Hvis han pusher ser det lidt skidt ud. Så må du vel kigge på pot odds (du skal være god ca hver tredje gang, løst regnet) og om du tror på denne villain skubber KX og flushdraws.

Det lyder ikke til, at denne villain er skulle være sur på dig. Han har vist gode hænder op!

---

Hvis du beslutter dig for, at du er pot committed hvis du better turn, kan du overveje at check raise all in i stedet for at leade turn.

19-03-2007 15:12 #7| 0
OP

he he, jamen vi er ret enige. Jeg gør følgende. Jeg føler egentlig at jeg gør det rigtige i disse situationer, men jeg er nød til at få andres mening med, da jeg føler BI sprøjter væk fra mig for tiden og jeg er rimeligt ny i cashgames

HERO: bets $34
VILLAIN: raises to $75
HERO: calls $41
----- RIVER ----- [4 7 K 2[5
HERO: checks
VILLAIN: bets $8.50
HERO: calls $8.50 and is all-in
----- SHOW DOWN -----
VILLAIN: shows [4 4 (Three of a kind, Fours, King high)
HERO: shows [A A (A Pair of Aces, King high)
VILLAIN collected $209.50 from Main pot

Jeg synes det stinker lidt af det set, men hvis jeg nu better 28 som nævnt, kan vi så folde til det reraise? Jeg overvejer men gør det næppe i dette spot, så hellere reload:-)

19-03-2007 15:17 #8| 0

Synes ikke der er så meget at gøre... Man kan sige hans PF call er noget tyndt, og lidt svært at sætte ham på så lille et par. Synes du spiller den fint. Har lidt samme problem som dig for tiden, jeg har bare pengene til midten PF som stor favorit, men det gør det jo absolut ikke bedre!

19-03-2007 15:24 #9| 0

Du poster resultater for tidligt slotti.

Anyways, med dit lead på turn, og hans raise under AI med 8,5 bag, så mener jeg godt du kan folde her, han skal være yderst tricky for at du nogensinde ser en hånd du slår her.

Det er ok at byde turn, jeg tror selv jeg gør det når der er både straight og flush draws derude, men hans lidt over click skriger styrke imo (farvet analyse måske, eftersom jeg har set resultatet) men turn click er som regel = gal styrke.

Mickey

19-03-2007 15:29 #10| 0
OP

I VILLAINs situation caller vi da ikke hver gang pre med 44 her pga setværdi, medmindre der er tendens til reraise bagved?

19-03-2007 15:32 #11| 0

I Villains spot caller vi altid jo, men vi raiser floppet (jeg gør ihf) lissom vi gør med draws etc.

Jeg mener ikke du bør gå bust her som hånden er spillet, men hvis han raiser floppet, du caller og i får mønterne ind på turn, så mener jeg bedre et bust kan forsvares.

"medmindre der er tendens til reraise bagved?"

Det skal godt nok være det mest aggro NL100 bord jeg har set så, og så bør du finde et andet bord :)

Mickey

19-03-2007 15:33 #12| 0

Jeg ved godt det er rigtig svært at komme væk fra en sådan situation. Du har AA og dine pot odds er okay gode samt at der "kun" er tale om 100 bb.

Det der taler imod at kalde hans turn raise:
- villain er solid: hans stats ser gode ud og så har han kun vist gode hænder op indtil videre.
- du får 3 callere med preflop. Hvis fx to af dem har et pp, er der 24% chancer for at en af dem har ramt sit set.
- Det må antages at denne spiller raiser AK preflop, hvorfor vi kan udelukke han har har det.
- Villain virker også solid nok til ikke at spille Kx på denne måde.
- Du viser stor styrke på flop, han kalder. Du viser igen stor styrke på turn og viser at du (næsten?) er committed til potten -> han raiser dig reelt all in.
- Villain vil kun MEGET sjældent spille et stort draw ala 65 sådan. Han vil i stedet reraise på flop, da han der har FE.

--

Men som sagt er det svært at folde. Jeg mener bare, at nogle gange bliver vi vel nødt til lade pot odds være pot odds, og kigge på andre faktorer og måske folde i disse situationer imod visse villains.....?

19-03-2007 15:34 #13| 0

Kalder i øvrigt ALTID med 44. ALTID!

19-03-2007 15:37 #14| 0

"Men som sagt er det svært at folde. Jeg mener bare, at nogle gange bliver vi vel nødt til lade pot odds være pot odds, og kigge på andre faktorer og måske folde i disse situationer imod visse villains.....?"

Jeg mener som spillet er Hero har et let fold, turn click er 99% af tiden et monster på de mindre limits, specielt når Hero har vist gal med styrke.

Pot odds er muligvis gode her, men hvis vi får 3:1 eller 4:1 på et call, og vi kun er god 1/100 gange, så bliver vores call aldrig +ev. Jeg skal have et godt donk read på Villain før jeg moser turn her.

Som Loki også skriver, så virker Villain's stats solide, og vi kan derfor hive nogle hænder ud af hans range, så du pretty much intet slår.

Mickey

19-03-2007 15:37 #15| 0
OP

@Mickey

Ok, skal nok vente lidt med resultater fremover, men jeg blev næsten kørt over pga min tvivl, så måtte hellere lige få folk lidt ned igen he he. Selvom hans turnraise skriger af styrke, så er den svær at smide, når vi ikke er dybere.

19-03-2007 15:39 #16| 0

"Selvom hans turnraise skriger af styrke, så er den svær at smide, når vi ikke er dybere."

Det burde bare ikke være svært, hans linie er så fucked, at du kan forvente at se dig slået her 99% af tiden eller lign, og den sidste % af tiden, der er det bare tillykke.

Det er imo i disse spots hvor du kan sørge for at mindske dine tab gevaldigt på lavere limits. Du må ikke gå broke med samtlige overpairs for 100bb's, ikke når Villains nærmest spiller med åbne kort.

Mickey

19-03-2007 15:47 #17| 0

@ mickey

Rigtig gode pointer du kommer med. For man er stort altid bagud i siturationer som disse. Men hva gør vi så på turn? jeg har virkelig svært ved at ligge store overpar når jeg har lagt 50-60 % af stacken - efter et turn bet - og får et re-raise i hovedet (og vi er ude i nogle odds som siger 4:1). chek-call-mode er vel noget af det dummeste, og med et midre udstik på turn giver vi villan gode odds til evt. draws. Så det er vel bare mig som skal være bedre til at indse mine tab, og vidre til næste hånd.

19-03-2007 15:51 #18| 0
OP

@Loki
Jeg er enige i dine antagelser og man bør nok smide, selvom den er svær. Han kan jo ikke have en hånd, som vi slår, når han ellers er sane.

@Alle
Tak for input, der kommer flere hænder fra mig:-)

19-03-2007 15:57 #19| 0

Lorten, Jeg er enig med dig i at det er belastende at smide halvdelen af sin stack til midten, for at skulle folde - Men når vi er 99% på vi er slået, så må vi bare finde disciplinen i os selv, og gøre det.

Turn linien er fin nok, vi skal stadig beskytte mod draws. Hvis potten evt. var HU, og Villain kunne finde på at byde sit draw på turn, kunne vi finde et CR AI, men eftersom potten er multiway, så byder Hero vel sjældent ud på det her flop med rød AQ eller lign. Vores hånd er derfor pretty much face up for en solid spiller, så hvis vi får modspil må vi se os slået, rebuye og rykke videre til næste hånd.

Mickey

19-03-2007 16:06 #20| 0

@gimmethat001

"Man kan sige hans PF call er noget tyndt, og lidt svært at sætte ham på så lille et par. "

Villian har et easy call med 44 i dette spot 10/10 gange. Da et set er meget svært at spotte er det den letteste måde at stacke en modstander på - især i position.

sunek

19-03-2007 16:17 #21| 0

@sunek
Jaja, er vidst lidt rundt på gulvet idag, læste handhistory forkert. Easy call

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar