NL100, SH, Jeg har 114$, Villian dækker. Ikke de store reads, da jeg multitabler. Dog har jeg lagt mærke til Villian roder i rundt i mange pots, dog har overskud ved bordet med sine 143$. Han clickraiser i denne situation UTG. Jeg får A ♠ Ax i SB. Villian raises to 2$, Hero raises to 7,5$, BB folds, Villian calls 5,5$ Flop: 3 ♠ 6 ♠ 8 ♠ (16$) Hero bets 12$, Villian calls 12$ Turn: 9 ♦ (40$) Hero checks, Villian bets 20$, Hero raises to 96,5$ and is all in Hvad siger I til det? EDIT: Potstørrelse
AA, NL100, tvivlsomt push
Er det ikke farligt at lade ham trække til str. på turn ??
Du skriver, han er med i mange pots, hvorfor han vel strengt taget kan sidde med 10J.
Jeg ved, du tidligere har talt varmt for at leade hele vejen igennem. Hvad er tankerne for at afvige her ?
@KP
Det er da langt fra en optimal linje. Hero har nutflush draw og overpar. Better vi fx. 3/4 pot på turn giver det os ca. 1:2 i potodds på et push fra villain. Det er dumt at sætte sig i den situation. Hvis vi derimod potter turn caller vi et push, da potodds er blevet rigtig høje pludselig.
Jeg kan rigtig godt lide den linje du har taget Mancini!
For det første får vi value af et float eller semigod hånd. For det andet lader vi villain tage den sværeste beslutning. Og lader ham måske trække til næstbedste hånd. Derudover får du ingen svær beslutning, næsten uanset villains action.
@ Kris_rem
Det er rigtig, jeg er normalt fortaler for straight forward spil på low-limit. jeg er dog også fortaler for at mixe sit spil op. Nu siger jeg godt nok jeg ikke har noget read på Villian, men er ret sikker på han har en note på mig der siger "Contbetter ALLE flops i RR pot." Jeg har lagt mærke til mit spil er blevet mere semi-LAG, end ABC-TAG som det normalt er. Normalt reraiser jeg slet ikke PF mod nogen som helst med eksempelvis SC og små PPs.
Pointen med det er, at svaret på dit spørgsmål er, contbetter jeg som altid gør, altså inde for samme procent interval (70-90% potbet), så vil jeg få et call fra næsten any two. Rigtig nok, at jeg så kan have svært ved at sætte villian på en hånd hvis han caller, men det er næsten også ligegodt, da hænder jeg er slået af uden tvivl vil raise mig (33, 66, 88, 68)
Jeg kunne sagtens skyde videre på turn, hvilket jeg også gør klart de fleste gange, men jeg ville ikke risikere, som Turbo påpeger, at det er mig der står med den klamme beslutning. Så jeg tænker i bund, checker (Jeg er 100% sikker på Villian vil forsøge at tage potten her) og lader ham skyde, så må jeg tage den herfra.
Jeg tror, at problemet ligger i, at går turn c/c på den ene eller den måde, så vil jeg få problemer på river, hvis en non ♠ falder, da jeg er OOP. Checker jeg, byder han stensikkert, og jeg skal til at lave en svær vurdering, hvor vidt det er et +EV call jeg skal ud i, eller ej. Byder jeg river, kan jeg ganske rigtigt nogle gange få calls fra hænder jeg har slået, men jeg tror rigtig ofte, at jeg vil være nede. Boardet vil være rigtig ulækker, hvis fx T ♥ falder. Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle gøre af mig selv, specielt fordi jeg tror, at Villian gayraiser pf med alt muligt lort.
Håber du kan bruge min forklaring.
@ Turbo
Jeg er glad for du kan lide det, for jeg var alvorligt bange for, at det var noget lort jeg lavede. Jeg kan godt lide princippet med, at lade Villian tage den svære beslutning, og jeg tror det er den overordnede grund til mit play i denne situation.
Tak for input, alle sammen! :)