Generelt et loose bord, med turture samt mig selv som de to bedste spillere. Turture er TAG og bestemt ikke bange for at spille tilbage mod mine button raises.
Hvad synes i om linjen. Mit mål er at han ikke må kunne sætte mig på raketterne...
** Game ID 704894157 starting - 2006-03-02 00:07:32
** Sofia [Hold ''em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- askmaster sitting in seat 1 with $113.00
- turture13 sitting in seat 2 with $215.56
- Mr_Hatt sitting in seat 3 with $95.00
- balkid sitting in seat 4 with $16.05
- ekorret sitting in seat 5 with $102.20
- alicante sitting in seat 6 with $63.89 [Dealer]
askmaster posted the small blind - $0.50
turture13 posted the big blind - $1.00
** Dealing card to askmaster: Ace of Hearts, Ace of Diamonds
Mr_Hatt folded
balkid folded
ekorret called - $1.00
alicante folded
askmaster raised - $4.00
turture13 raised - $10.00
ekorret folded
askmaster called - $10.00
** Dealing the flop: King of Spades, Queen of Diamonds, 7 of Spades
askmaster checked
turture13 bet - $15.00
askmaster called - $15.00
** Dealing the turn: 2 of Diamonds
askmaster checked
turture13 bet - $25.00
askmaster went all-in - $88.50
Hvad sætter i TUrture13 til, samt hvad siger i til min linje.. Han er i øvrigt 33 VP$P, og aggresion 1.00 PF raise 15%...
AA- NL100
er der ikke nogle der har nogle konstruktive svar. Er inde i en lidt skidt periode hvor ikke meget lykkes. Er dette skidt spillet eller kan det forsvares.
tjaa det er helt hen i vejret at calle med AA der re raise ffs fatter ikke folk laver den fejl fuld skrue m8
reraise dog pre flop!!
Alt alt alt for weak spillet.. Altså du er jo ren callingstation!
@ hilberado
kan du forklare mig ideen i at reraise kraftigt.... hvorfor så ikke bare vise ham mine raketter? på floppet ved jeg han er tvunget til at komme ud over stepperne med sit 10$ raise preflop, dette gør han da også med 15$. på turn kommer et ufarligt kort og derfor får han lov til at bette endnu engang, hvorefter han sættes allin... er det SVAGT eller GENIALT?
med det kendskab jeg har til spilleren ser jeg ham ikke spille hverken KK eller QQ på denne måde. OG de små sets må jeg tage hvis han skulle have ramt et sådant. jeg sætter ham til AK, eller AQ med den linje han lægger for dagen. Han vil gerne holde mig væk fra at drawe ham ud....
ER det helt ude i hampen?
er holdningen at det er direkte dumt at prøve at skjule sin hånd på NL100. HAr i sesssionen en PF raise på 15% ogg postflop agr. på 3-4 stykker. så hvad tænker han når jeg begynder at calle ham i denne situation.
Jeg caller oftest bare preflop. Med et rereraise definerer du klart din hånd som AA el. KK, og giver din modstander mulighed for at spille optimalt mod dig. Kun hvis min modstander er en seriøs donk der ikke kan komme væk fra noget som helst, rereraiser jeg.
"med det kendskab jeg har til spilleren ser jeg ham ikke spille hverken KK eller QQ på denne måde"
Hvordan vil du gå ud fra at han ville spille dem? For mig at se, ligner det en meget plausibel linie med disse hænder.
Hvis du tror han er på AK el. AQ, hvorfor skubber du så? Regner du med, at han caller dem? Hvis det er tilfældet at han sidder med dem, og ikke har spar-trækket, trækker han jo til 2 river outs - ingen grund til at skræmme ham væk.
Med den preflopaction, og det flop skal du beslutte dig på floppet hvordan du vil spille den - en mulighed er at check-raise hans tydelige flop bet - hvis han caller eller skubber, må du gå ud fra at du er bagud. Problemet med dette, er at du committer så meget af din stack, at du næsten bliver nødt til at kalde. Jeg tvivler dog på at han pusher dit raise med AQ el. AK - hvis du tror han har settet her, har du ikke odds til at kalde, og sparer 40-50BB.
Hvis du ikke regner med KK el. QQ, caller jeg den til river, og pusher der - lad ham trække næsten dødt, og lad ham committe sin stack.
se dig kan jeg li'' Rooger... præcis mine tanker. havde et ok read på ham og kunne virkelig ikke sætte ham på KK,QQ. OG den eneste grund til at jeg pusher er at jeg har kørt ham rundt i et par hænder kort forinden og han er ved at være lidt arrig på mig. Han vælger efter maks tid at smide de sidste skillinger ind i midten.
turture13 called - $88.50
turture13 shows: King of Hearts, Ace of Clubs
** Dealing the river: 5 of Clubs
askmaster wins $225.00 from the main pot
Så er det let at være bagklog, men man kan altid komme i tvivl og jeg havde givetvis ikke fået alle chips ud af ham hvis jeg havde reraiset preflop og flop....
"Så er det let at være bagklog, men man kan altid komme i tvivl og jeg havde givetvis ikke fået alle chips ud af ham hvis jeg havde reraiset preflop og flop...."
Her er det jo så du vælger:
-vil jeg risikere, at jeg trækker til 2 outs hvis han vitterligt har KK/QQ?
-vil jeg raise flop/turn og finde ud af hvorvidt han har KK/QQ og dermed spare en stor del af min stack men risikere at tage en mindre pot?
Du valgte den første linie. Pas på du ikke bliver grådig.
Tina"KRYDDS"
-www.nting.blogspot.com
asktips:
Du overvurderer den normale NL100 modstander, hvis han har noget han reraiser dig med i blinds, så caller han 100% et reraise, og når kongen så falder ser han rødt og i ender all in alligevel.
Du definerer korrekt nok din hånd....det skønne er bare, at dine modstandere ikke tænker over hvilke hænder du har når du re-raiser ham i dette spot. De ser på deres egen hånd og beslutter sig derefter.
Pas på du ikke giver dem for meget kredit.
NH tho
Mvh Mickey
@ Brænderen
Are U kidding??
Jeg mener bestemt ikke et reraise PF er vejen frem... Man har position og er HU - udnyt det dog!! Med et reraise definerer du (som Rooger også skriver) din hånd alt for meget.
Michael
"tjaa det er helt hen i vejret at calle med AA der re raise ffs fatter ikke folk laver den fejl fuld skrue m8"
Næh, jeg caller også.
Vel noget nær det ringeste flop du kan få overhovedet!
Mange draws og KK/QQ har ramt deres set...
Jeg ville kraftigt overveje at smide den på turnen, eller smide et blocking bet.
Yes det er fint spillet, jeg er uenig, med dem der mener den skal have fuld skrue. Turn er jeg i tvivl om men wtf